Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Sposoby na skurcze mięśni

123rf.com
3 grudnia 2015 in Zdrowie by redakcja
Bolesne skurcze mięśni nóg mogą dotknąć każdego z nas. Ich przyczyną jest na przykład nadmierny wysiłek fizyczny, nieprawidłowe siedzenie, niedobór soli i minerałów. Skurcze atakują nagle, trwają od kliku sekund do kilku minut, ale powoduję ból i duży dyskomfort. Jak walczyć ze skurczami mięśni?

Skurcze mogą pojawić się w różnych sytuacjach, a ból im towarzyszący wynika z faktu, iż mięsień kurczy się z dużą siłą i pozostaje napięty przez około minutę. W walce ze skurczami mamy do dyspozycji klika metod, którymi możemy spróbować sobie pomóc.

Automasaż

Jednym z najprostszych sposobów poradzenia sobie ze skurczem jest masaż. Możemy wykonywać go okrężnymi ruchami lub ugniatając mięsień przesuwając rękę od góry do dołu. Musimy go jednak wykonywać z dużą siłą, aby ta metoda okazała się skuteczna, więc jego wykonanie może dostarczyć nam na początku kolejnego dyskomfortu.

Ćwiczenia

Łatwym sposobem jest rozciągnięcie mięśnia jako szybkiego sposobu na pozbycie się skurczu, szczególnie gdy złapał nas skurcz łydki czy stopy. Wówczas rekomenduje się, jak najszybsze wyprostowanie nogi. Przy powtarzających się skurczach, szczególnie u osób, które długo pozostają w tej samej pozycji np.: siedząc codzienne długie godziny za biurkiem w pracy, poleca się ćwiczenia rozciągające jak na przykład joga.

Maści chłodzące

Na skurcze kojąco również działają maści chłodzące, jak na przykład Maść Niedźwiedzia Polarny Lód. Jej tradycyjna receptura i naturalne składniki jak mięta, arnika górska i mięta chińska zapewnią ekspresowe uczucie schłodzenia i przynosi szybką ulgę. Maści chłodzące, które są dobrą alternatywą do okładów z lodu, tworzą na skórze pielęgnacyjno – ochronną warstwę, która zapewnia długotrwałe działanie.

Preparaty z potasem i magnezem

Podłożem występowania bolących skurczów mogą być również niedobory w organizmie potasu i magnezu. Można im zaradzić wzbogacając naszą dietę w produkty bogate w te minerały. Najlepszym źródłem potasu są pomidory, ziemniaki, pietruszka, orzechy i warzywa strączkowe, a magnezu: czekolada, banany, kasza gryczana, płatki owsiane. Braki potasu i magnezu można również uzupełnić korzystając z odpowiednich suplementów dietykrę.

Jeśli bolesne skurcze mięśni, mimo zastosowania domowych metod pojawia się zbyt często, należy skonsultować się z lekarzem, aby zweryfikować czy nie są one spowodowane chorobą układu krążenia związanego z niewydolnością żylną.

mat.pras.


Konkurs Briju na Dzień Mamy

Biżuteria to często drobny, a jednak wyjątkowy element, kropka nad „i” każdej perfekcyjnie przygotowywanej stylizacji. I nie tylko. Nadaje indywidualnego charakteru, podkreśla styl i wyróżnia. ...

KONKURS Quiosque „Podziękuj Mamie”

Maj to jeden z najpiękniejszych miesięcy w roku. Wszystko wokół budzi się do życia i rozkwita. W tym czasie jest także wyjątkowe święto - ...
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI