Studio fitness w domu

1. Stopień do ćwiczeń Spokey Mambo; 2. Rower magnetyczny Zippo Drift; 3. Hantle Move 2,5kg;.4. Orbitrek magnetyczny Sapphire Solar SG-821E; 5.Piłka gimnastyczna z uchwytami i obręczą Axer A2704 65cm; 6. Guma fitness Sissel Fitband Essential (15 cm x 2,5 m); 7. Spokey Mata Flexmat II;

Regularna aktywność fizyczna jest niezbędna dla zdrowia. Nie wszyscy lubią kluby i siłownie, ale ćwiczyć można w każdym miejscu. Jak zorganizować domowe studio fitness? Przed wszystkim trzeba pamiętać o bezpieczeństwie – inaczej łatwo doprowadzić do kontuzji.

1.Stopień do ćwiczeń Spokey Mambo;2.Rower magnetyczny Zippo Drift;3. Hantle Move 2,5kg;.4.Orbitrek magnetyczny Sapphire Solar SG-821E;5.Piłka gimnastyczna z uchwytami i obręczą Axer 6. Guma fitness Sissel Fitband Essential; 7. Spokey Mata Flexmat II; www.agito.pl

reklama

Podstawą jest odpowiednia ilość wolnego miejsca na podłodze oraz antypoślizgowe obuwie. Zwróćmy uwagę na kanty stołów, regałów oraz na żyrandol (szczególnie wtedy, gdy zamierzamy korzystać ze skakanki), zabezpieczmy się przed wtargnięciem psa czy kota, które mogą zechcieć przyłączyć się do ćwiczeń i spowodować wypadek.

Jeśli potrzebujesz instruktora, poszukaj go w w internecie – do wyboru masz wiele filmów z treningami fitness. A jeżeli wystarcza ci sama muzyka – ułóż własną listę ulubionych utworów.

W grupie łatwiej się zmotywować, więc warto dołączyć do forum albo ściągnąć aplikację na tablet czy smartfon i wymieniać się przydatnymi informacjami, chwalić wynikami, dopingować innych. W domowym studiu można także (jeśli tylko miejsce na to pozwala) ćwiczyć w parze.

Jaki sprzęt sprawdza się w domu?

  • Na pewno przydaje się mata na podłogę, ponieważ wiele ćwiczeń wykonuje się na leżąco lub siedząco, na przykład rozciąganie i wzmacnianie mięśni dolnych partii ciała oraz brzucha. Mata zabezpiecza też podłogę przed zabrudzeniem potem.
  • Duża piłka gimnastyczna pomaga przy ćwiczeniach brzucha, wzmacnianiu kręgosłupa i ud, a modele wyposażone w uchwyty na linkach – w gimnastyce górnych partii ciała.
  • Chodzenie po stepie wzmacnia łydki, uda i pośladki. Poza tym skuteczne wzmacnia odchudzanie – pozwala spalić kilkaset kalorii w ciągu godziny.
  • Hantle przydają się, żeby ładnie wyrzeźbić mięśnie rąk i wzmocnić plecy.
  • Guma o określonej rozciągliwości jest idealna do wzmacniania mięśni rąk i nóg.
  • Rowerek magnetyczny lub orbitrek jest nie tylko bardzo dobry jako sprzęt do rozgrzewki, ale sprawdza się też jako zamiennik joggingu albo tradycyjnego roweru.

źródło: www.agito.pl