Trening plażowy

123rf.com

Już za chwileczkę, już za momencik będziesz leżeć na plaży, rozkoszując się promieniami słońca pieszczącymi Twoje ciało. Czy koniecznie musi to być bezruch i leżenie plackiem? Nie.
Nawet nie wstając z koca, możesz wykonać kilka prostych ćwiczeń na brzuch, plecy i pośladki. Potrzebny będzie Ci tylko ręcznik plażowy lub wąski koc.

reklama

Ćwiczenie 1 – brzuszki proste

Połóż się na ręczniku i chwyć rękoma jego górne końce (głowa powinna leżeć na około ¾ jego wysokości), kolana ugięte, stopy rozstawione na szerokość bioder. Z wydechem, napinając mięśnie brzucha , oderwij łopatki do podłoża (głowa oparta na ręczniku, ręce ciągną go lekko w przód), po czym wróć do leżenia. Wykonaj 2 serie po 10-15 powtórzeń.

Ćwiczenie 2 – brzuszki skośne

Pozycja wyjściowa jak do ćwiczenia 1. Napinając mięśnie brzucha, oderwij łopatki od podłoża i skręć tułów w prawą stronę. Jednocześnie unieś prawe kolano w górę, tak jakbyś chciała dotknąć nim do lewego łokcia. Wróć do pozycji wyjściowej i od razu wykonaj ćwiczenie na drugą stronę. Całość powtórz 12-16 razy w 2 seriach.

Ćwiczenie 3 – wznosy nóg w leżeniu na placach

Kiedy nabierzesz ochoty na opalanie pleców i położysz się na brzuchu, będziesz mogła przy okazji poćwiczyć mięśnie prostowniki grzbietu i pośladki. Oprzyj czoło na dłoniach. Naprzemiennie unoś nogi w górę, napinając przy tym mięśnie pośladków. Proponuję 2 lub 3 serie po 20-30 powtórzeń.

Ćwiczenie 4 – podnoszenie ciała bokiem

Żeby opalenizna była równomierna, musisz też opalić boczki. Połóż się zatem na boku, upierając się na prawym łokciu. Nogi są proste lekko rozstawione. Lewa ręka oparta na biodrze. Z wydechem unieś biodra w górę, po czym opuść, nie kładąc się jednak na koc/ręcznik, i od razu unieś ponownie. Powtórz ten ruch 6-10 razy i wykonaj całość opierając się na lewym łokciu.

W ten sposób będziesz nie tylko równo opalona ale także w dobrej formie 🙂