Zdrowa dieta do pracy

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że istnieje ścisła zależność między odżywianiem, a produktywnością. Na co więc zwrócić uwagę podczas przygotowywania posiłków i jedzenia, by czuć się lekko, pełnym wigoru i być efektywnym w pracy?
Co możesz zrobić, żeby poprawić efektywność na co dzień, radzi dr Ewa Chojnowska, ekspert ds. odżywiania Human Power.

  • Napoje słodzone zastąp wodą mineralną, która poprawia trawienie, zmniejsza apetyt, poprawia funkcjonowanie wątroby, nawilża skórę, dodaje energii, zwiększa wydolność w trakcie ćwiczeń, poprawia funkcjonowanie nerek i zmniejsza infekcje dróg moczowych, reguluje temperaturę ciała.
  • Pij minimum 1,5 litra wody dziennie.
  • Ogranicz spożywanie produktów o wysokim indeksie glikemicznym (ziemniaki, biały makaron, chleb, biały ryż) – posiłki o wysokim IG powodują senność i gwałtowny spadek energii.
  • Jedz częściej za to mniejsze porcje (3-4 razy dziennie),
  • Nie jedz głównego posiłku na mniej niż̇ 2 godziny przed snem – wpływa to na prawidłowy przebieg procesów regeneracyjnych. Późny posiłek może wiązać się z problemami z trawieniem i przybieraniem na wadze.
  • Wyeliminuj przekąski typu: batony, chipsy, słone paluszki, itp. Stanowią one mało odżywczą i niekorzystną dla naszego zdrowia kompozycję tłuszczów, węglowodanów prostych, sztucznych barwników itp.
  • Spróbuj ograniczyć lub zrezygnuj z cukru, ciastek i cukierków – produkty tego typu powodują gwałtowne spadki energii w ciągu dnia, zaburzają pracę mózgu i wywołują migreny.

Źródło: Raport – Praca, moc, energia w polskich firmach