Zdrowe dodatki do jesiennych śniadań

123rf.com

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Najzdrowsze są śniadania na ciepło, szczególnie jesienią i zimą, gdy organizm potrzebuje nie tylko energii ale i rozgrzania. Różne smaczne dodatki uchronią nasze poranne menu od monotonii. Co warto dołożyć do przysłowiowej owsianki albo jaglanki?
Rozgrzewające śniadanie powinno zawierać zestaw energetyzujących przypraw, które świetnie smakują i uodparniają nasz organizm. Oto kilka propozycji zdrowych bakalii i przypraw.

reklama

Imbir – świeżo starty korzeń imbiru poprawia krążenie, rozgrzewa, a dodatkowo wzmacnia odporność i wspomoże walkę z jesiennymi infekcjami.

Cynamon – to rozgrzewająca, przeciwbakteryjna przyprawa, która dodatkowo podkreśli smak śniadania.

Kurkumanaturalny antybiotyk skuteczny we wzmacnianiu odporności i walce z jesienną chandrą. Warto również pamiętać, że kurkumina – składnik odpowiadający za charakterystyczny kolor przyprawy – jest zalecana w profilaktyce przeciwnotworowej.

Orzechy włoskie (orzechy pecan) – dobre zródło witaminy z grupy B, które przyczyniają się do zmniejszenia uczucia zmęczenia, a dzięki zawartości magnezu wspomagają również prawidłowy metabolizm energetyczny.

Suszona żurawina – wspomaga trawienie a dodatkowo nadaje słodki smak potrawom

Złote owoce (miechunka peruwiańska) – prawdziwa skarbnica witamin i minerałów, zaliczana jaki jeden z najbardziej wartościowych superfoods. Jest dobrym źródłem witaminy C, wzmacniającej odporność.

na podst. mat. Bakalland