Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Zdrowe śniadanie dla mężczyzny

123rf.com
2 listopada 2016 in Zdrowie by redakcja
Rano wielu mężczyzn albo zjada coś tłustego czy smażonego, albo ogranicza się do jakiejś „złapanej w biegu" przekąski. Jak znaleźć kompromis, który zadowoli zarówno śpiochów, jak i porannych łakomczuchów?

Mężczyzna, która wychodzi z domu bez śniadania, ma w zasadzie dwie opcje: przeczekać do lunchu (lepiej nie! bo praca czy nauka na pusty żołądek jest nieefektywna i w rezultacie głód prowadzi do „zalewania” żołądka kawą albo sięgnięcia po niezdrową przekąskę – silna wolna okazuje się zazwyczaj zbyt słaba ) albo „złapać” coś po drodze. Choć coraz więcej piekarni i kawiarni oferuje pełnoziarniste bułki wypełnione chrupiącymi warzywami, to niestety zdrowe kanapki na ogół przegrywają z różnym ciastkami, a taki posiłek skutkuje szybkim spadkiem energii i ponownym głodem. Dlatego warto znaleźć rano kwadrans na nieśpieszne zjedzenie lekkostrawnego, ale pełnowartościowego śniadania, na przykład w postaci miski płatków z jogurtem naturalnym, jagodami goji i orzechami laskowymi. Takie śniadanie nie wymaga długich przygotowań, a zapewni spożywającemu zastrzyk energii na dobry początek dnia. To też idealny pomysł na posiłek potreningowy. Wystarczy włożyć go do pudełka i zabrać ze sobą na siłownię. Równie dobrym wyjściem będzie przygotowanie gęstego koktajlu z maślanki, płatków kukurydzianych i sezonowych owoców – taki koktajl nasyci na kilka godzin, a do tego da się go spokojnie wypić nawet jadąc samochodem albo komunikacją miejską. Jedzenie on the go robi się coraz popularniejsze, ponieważ pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, jednocześnie nie pozbawiając nas najważniejszego posiłku w ciągu dnia.

Zamiast jajecznicy
Jajka zajmują ważne miejsce w polskiej diecie. Uwielbiamy zjadać je na miękko i twardo, sadzone, w formie jajecznicy czy omleta. Mężczyźni, gdy sięgają rano po taką żywność, oczekują na ogół energetycznego posiłku, który pozostawi po sobie uczucie sytości aż do obiadu (jajka to źródło białka oraz witamin A, D i B). Dlatego najczęściej przygotowują je w formie jajka sadzonego na bekonie lub jajecznicy smażonej z dodatkiem dużej ilości zeszklonej na maśle cebuli i boczku. I o ile po takim śniadaniu rzeczywiście przez wiele godzin nie powinien nas nękać głód, to taka ilość tłuszczu, przy znikomej obecności świeżych warzyw jest nie lada wyzwaniem dla układku trawiennego. Smaczną i pożywną alternatywą jest omlet, który można przygotować z dowolnymi dodatkami – na przykład chrupiącymi płatkami, parmezanem, pomidorkami koktajlowymi i plastrami awokado lub – w wersji na słodko – płatkami, gorzką czekoladą i pokrojonym mango. Takie śniadanie przyrządza się błyskawicznie. Dobrym rozwiązaniem są także przygotowane wcześniej śniadaniowe ciasteczka z płatkami kukurydzianymi wymieszanymi z jajkiem, bakaliami, miodem, siemieniem lnianym i nasionami chia – całość piecze się przez 25 minut w 180 stopniach. Śniadanie na słodko czy na słono? Dobór dodatków zależy jedynie od naszych preferencji i gustów.

na podst.mat. Lubella


Rajskie ptaki w Twoim ogrodzie

Wiosna i lato to czas wyjątkowych spotkań na świeżym powietrzu. Garden party czy weekendowe przyjęcia z bliskimi na tarasie mają swój niepowtarzalny i bezpretensjonalny urok. ...

Wywiad SENSu: Joanna Brodzik

Na prośby widzów wróciła właśnie na plan szóstego sezonu serialu z cyklu „Nad rozlewiskiem”, na prośbę naszej redakcji po raz trzeci pojawiła się na okładce ...
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI