Zdrowie i energia na wiosnę

123.rf

Ciepły wiosenny wiatr to dla wszystkich sygnał do wyjścia na dwór. Zajmujemy ławki na osiedlowych skwerkach, wyciągamy rowery z garaży, plecaki z pawlacza i wygodne buty.Jak przygotować się do aktywnej wiosny?
Na początek warto ustalić, co i gdzie chcemy robić. Opcji jest wiele: od spaceru po najbliższym parku, przez rodzinny piknik na świeżym powietrzu, aż po dłuższą wycieczkę za miasto. Jeśli ma się dobry pomysł i plan, nie trzeba wcale brać urlopu, by skorzystać
z wiosennej pogody, rozruszać mięśnie i wreszcie zaczerpnąć powietrza w płuca.

reklama

Warzywa i owoce w wiosennej diecie
Na wiosnę czujemy przypływ sił. Warto mądrze je wspierać, by w dobrej formie wkroczyć w lato. Szczególnie istotne jest odżywianie, dieta powinna być zróżnicowana i bogata w warzywa i owoce. „Jeśli na wiosnę chcemy wzmocnić nasze siły, sięgnijmy po owoce i warzywa – nasze naturalne źródło witamin, soli mineralnych i antyoksydantów. Naturalne suplementy są dobrze przyswajalne i całkowicie bezpieczne – mówi dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska, Kierownik Pracowni Dietetyki Pediatrycznej Instytutu Pediatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, ekspertka kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

SMART-posiłek w plecaku
Przypływ świeżego powietrza i duża dawka ruchu to też zwiększone zapotrzebowanie na energię. Żeby długi spacer często zakończyć zdrową przekąską (a nie przypadkowym snackiem, pełnym tzw. pustych kalorii), warto przygotować w domu prosty i wygodny posiłek, które doda nam sił na kolejnych parę kilometrów na rowerze czy pokonanie stromego pagórka w lesie. Może to być smakowita sałatka, kanapka z ulubionym serem, banan czy jabłko. Jeśli nie mamy ochoty lub czasu, by pakować, myć i obierać owoce, skorzystajmy z takich rozwiązań, jak saszetka musu owocowo-warzywnego lub butelka 100% soku owocowego czy warzywnego, która świetnie zastąpi jedną z pięciu zalecanych przez ekspertów porcji owoców i warzyw. Soki i musy, które nie zawierają dodanego cukru, sztucznych barwników i konserwantów, praktycznie nie różnią się składem od świeżych owoców i warzyw, z których zostały wyprodukowane.

na podst. mat. kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”