Żyjesz aktywnie? Zadbaj o zdrowe śniadanie!

Pożywne śniadanie to podstawa skutecznej diety oraz efektywnego treningu. Jeśli więc zaczynasz swój dzień od wizyty na siłowni koniecznie pamiętaj, by nie wychodzić z domu z pustym żołądkiem. W Dniu Zdrowego Śniadania przypominamy jakie jest znaczenie pierwszego porannego posiłku. Oto kilka wskazówek.
Poranek to bardzo dobra pora na aktywność fizyczną. Dlaczego? Po prostu mamy wtedy więcej siły i energii. Dodatkowo ćwiczenia wprowadzają nas w dobry nastrój i możemy wtedy więcej! Pod warunkiem, że wcześniej… zjemy zdrowe śniadanie. Niestety, wciąż wiele z nas tłumacząc się brakiem czasu rezygnuje z pierwszego posiłku. Często myślimy też, że ćwicząc na czczo szybciej schudniemy i zobaczymy efekty. To mit!

reklama

Śniadanie daje moc

Poranny trening ma wiele zalet, ale musimy pamiętać, że jest dużym wyzwaniem dla naszego organizmu. Zmuszamy go wtedy do przejścia z trybu odpoczynku, w którym zapotrzebowanie na energię było minimalne, w tryb, kiedy potrzebuje jej znacznie więcej. Nie bez powodu mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek. Bez niego będziemy mieli spowolniony metabolizm i zwyczajnie może zabraknąć nam sił na ćwiczenia.

Skuteczna dieta i trening zaczynają się od śniadania

Dietetycy i trenerzy personalni potwierdzają, że trening bez śniadania to duże obciążenie dla organizmu. Bez niego możemy nie mieć też dość siły na intensywny trening. Nie zapominajmy, że do spalania tłuszczu potrzebne są nakłady energii!

Jak radzi dietetyk Karolina Jaworska : „Osoby trenujące, szczególnie z dużą częstotliwością muszą dbać o uzupełnianie strat glikogenu mięśniowego. Dieta ukierunkowana na wspomaganie treningu powinna być lżejsza, łatwiej strawna, bo zbyt długo trawione pożywienie przeszkadza w komforcie treningu”.

Kiedy powinno się zjeść śniadanie? Optymalnie będzie, jeśli zjesz je godzinę, dwie godziny przed wysiłkiem. Unikniesz wtedy niekomfortowego uczucia ciężkości. Poza tym w tym czasie składniki pokarmowe zawarte w posiłku zostaną wykorzystane w największym stopniu.

Owsianka na dzień dobry

Jak skomponować pełnowartościowe, ale jednocześnie niskokaloryczne śniadanie przed treningiem? Do owsianki truskawkowej, np. Activia, wystarczy wkroić jednego banana. „Zawarte w owsiance białko umożliwi budowę mięśni, węglowodany spożyte przed treningiem pozwolą na efektywny trening i intensywne spalanie tkanki tłuszczowej” – radzi dietetyk. Taki kubeczek owsianki nie tylko dostarczy nam niezbędnej dawki energii, ale pozytywnie wpłynie też na nasz układ pokarmowy. Obecny w niej wapń wspomaga funkcjonowanie enzymów trawiennych, a bakterie jogurtowe usprawniają przyswajanie laktozy. Na koniec możesz wypić szklankę soku marchewkowo-owocowego.