1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zwierciadło

Teknolust na 13. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty

teknolustthemovie.com
teknolustthemovie.com
„Teknolust” został pokazany na 13. T-Mobile Nowe Horyzonty w sekcji Nowe Horyzonty Języka Filmowego: Postać/Aktor. Film najłatwiej zareklamować jako Tilda Swinton w 4 odsłonach: Rosetty, Marinne, Olive i Ruby.

[embed]https://youtu.be/Y8oL0bjxEeM[/embed]

Rosetta Stone to  biogenetyczka, która za pomocą swojego DNA powołuje do życia siostrzane istoty - Marinne, Olive i Ruby. Początkowo istnieją tylko w wirtualnej przestrzeni. Szybko jednak okazuje się, że postaci mają nie tylko swoje uczucia i emocje, potrzebę bliskości, ale także własne tożsamości. Wyprawy poza domowe pielesze komputera najczęściej uskutecznia Ruby, której erotyczne spotkania z mężczyznami umożliwiają zdobycie dla sióstr suplementu diety zawartego w spermie. To zabawna grą z popkulturą i patriarchatem, zważywszy, że Marinne, Olive i Ruby zostały powołane do życia w procesie cyberdzieworództwa. W filmie Hershman-Leeson znajdziemy więcej takich smaczków, jak choćby postać Dirty Dick, dojrzałej kobiety, mimochodem wspominającej lata rewolucji seksualnej lat 60., która pomaga rozwikłać kryminalną zagadkę, będącą osią fabuły filmu. Do lekarza zgłaszają się mężczyźni zarażeni przez Ruby wirusem, oczywiście komputerowym, co znacznie utrudnia Rosetcie opiekę nad cyberrodziną.

Film Lynn Hershman-Leeson lekkim tonem opowieści przypomina komedię romantyczną. Potrzebie bliskości poświęcone jest w filmie niemało uwagi, co ostatecznie prowadzi do rozwiązania zawiłej fabuły. Obraz daleki jest jednak od stereotypowych rozwiązań. Uczucie znajdą szara myszka Rosetta i erotyczna bogini Ruby, ale zrealizują się także Marinne i Olive. Odnajdując bliskość w swojej siostrzanej relacji, powołają do życia kolejne istoty za pomocą komputera.

Odważny i zabawny „Teknolust” to w końcu historia samorealizacji kobiet, diametralnie różnych, mających odmienne potrzeby, tęsknoty i marzenia. Tilda Swinton brawurowo odegrała wszystkie niuanse, które różnią bohaterki filmu. Stworzyła cztery pełnokrwiste osobne istoty. Krzywdzące dla filmu byłoby polecenie go tylko przez wzgląd na tę wspaniałą aktorkę, ale na pewno ta role/role dołączyła do jej wcześniejszy znakomitych kreacji m.in. w filmach „Caravaggio”, „Edward II”, „Wittgenstein” Dereka Jarmana i „Orlando” Sally Potter.

Teknolust, USA, Niemcy, Wielka Brytania, 2002

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze