ZUM – Sport

Sposoby na szczupłe uda
123rf.com

Wyobraź sobie, że 15 minut ćwiczeń przynosi efekt równy temu, jaki daje godzina innych zajęć sportowych! Po prostu wystarczyć ćwiczyć w wodzie – każda minuta gimnastyki w basenie odpowiada 5 minutom „normalnych” ćwiczeń. Jakie ćwiczenia dla kobiet są najlepsze?
Jeśli ten wstęp nie przekonał Cię do odwiedzin najbliższej pływalni – mamy dla Ciebie kolejny, koronny argument. Naukowy. Jak stwierdził starożytny matematyk Archimedes ciało zanurzone w wodzie jest pozornie lżejsze. Dlatego w wodzie ćwiczy się przyjemnie, z lekkością. No i jakby 5 razy więcej…

Teraz, kiedy już z pewnością jesteś przekonana do zajęć sportowych w wodzie, podpowiemy, jak dbać o higienę i zdrowie siebie, aby uniknąć zagrożeń związanych z florą bakteryjną obecną w basenie. Chcemy zaprosić Cię do aktywności fizycznej i akcji „Niewykluczone” promującej kobiety aktywne (społecznie, fizycznie, zawodowo). Kobiety niedające się wykluczyć ze wszystkich pięknych aspektów życia. Kobiety takie jak Ty.

Pływanie

Plywanie
123rf.com

Jeśli nie lubisz zorganizowanych zajęć, cenisz sobie wolność i dowolne, dostosowane do Twojego rytmu dnia treningów, zainwestuj w karnet na pływalnię. Będziesz mogła w wolnym czasie (przed pracą, wieczorem, a nawet w czasie przerwy obiadowej) skorzystać z basenu i zadbać o swoją kondycję.

Jakie korzyści zyskasz, decydując się na regularne pływanie?

  • Spalisz 500 kcal w ciągu godziny, płynąc spokojnym, umiarkowanym tempem.
  • Pływając intensywnie, w godzinę spalisz aż 700 kcal!
  • Przyspieszysz swój metabolizm, zarówno w trakcie pływania jak i po.
  • Ochronisz stawy. W wodzie, mimo intensywnego wysiłku mięśni, stawy są wielokrotnie mniej obciążone niż na lądzie, dzięki czemu unikniesz kontuzji.
  • Ustabilizujesz ciśnienie krwi, poziom cholesterolu, poprawisz wydolność serca i centralnego układu nerwowego.
  • Zyskasz pięknie wymodelowaną sylwetkę. Wzmocnisz mięśnie.
  • Pozbędziesz się cellulitu.
  • Poprawisz odporność organizmu.

Bardzo ważne! Aby cieszyć się w pełni korzystnymi efektami pływania, musisz pamiętać o odpowiedniej higienie i profilaktyce zdrowotnej chroniącej Cię przed dokuczliwymi zakażeniami układu moczowego.

  • Bierz prysznic bezpośrednio przed i po wyjściu z pływalni, używając swojego ulubionego mydła lub żelu oraz płynu do higieny intymnej.
  • Pamiętaj o myciu narządów płciowych zawsze w jednym kierunku – od przodu do tyłu.
  • Pij codziennie około litra płynów. Spożywaj także regularnie preparat zawierający ekstrakt z tych owoców, np. Urinal. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ spożywanie żurawiny korzystnie wpływa na właściwości moczu, przez co przyleganie szkodliwych bakterii do ścianek naczynia jest ograniczone. Jeśli dopadło cię już uporczywe szczypanie w okolicach intymnych zastosuj mocniejszy preparat np. Urinal Intensiv.