fbpx

ZUM – Sport

Sposoby na szczupłe uda
123rf.com

Wyobraź sobie, że 15 minut ćwiczeń przynosi efekt równy temu, jaki daje godzina innych zajęć sportowych! Po prostu wystarczyć ćwiczyć w wodzie – każda minuta gimnastyki w basenie odpowiada 5 minutom „normalnych” ćwiczeń. Jakie ćwiczenia dla kobiet są najlepsze?
Jeśli ten wstęp nie przekonał Cię do odwiedzin najbliższej pływalni – mamy dla Ciebie kolejny, koronny argument. Naukowy. Jak stwierdził starożytny matematyk Archimedes ciało zanurzone w wodzie jest pozornie lżejsze. Dlatego w wodzie ćwiczy się przyjemnie, z lekkością. No i jakby 5 razy więcej…

Teraz, kiedy już z pewnością jesteś przekonana do zajęć sportowych w wodzie, podpowiemy, jak dbać o higienę i zdrowie siebie, aby uniknąć zagrożeń związanych z florą bakteryjną obecną w basenie. Chcemy zaprosić Cię do aktywności fizycznej i akcji „Niewykluczone” promującej kobiety aktywne (społecznie, fizycznie, zawodowo). Kobiety niedające się wykluczyć ze wszystkich pięknych aspektów życia. Kobiety takie jak Ty.

Pływanie

Plywanie
123rf.com

Jeśli nie lubisz zorganizowanych zajęć, cenisz sobie wolność i dowolne, dostosowane do Twojego rytmu dnia treningów, zainwestuj w karnet na pływalnię. Będziesz mogła w wolnym czasie (przed pracą, wieczorem, a nawet w czasie przerwy obiadowej) skorzystać z basenu i zadbać o swoją kondycję.

Jakie korzyści zyskasz, decydując się na regularne pływanie?

  • Spalisz 500 kcal w ciągu godziny, płynąc spokojnym, umiarkowanym tempem.
  • Pływając intensywnie, w godzinę spalisz aż 700 kcal!
  • Przyspieszysz swój metabolizm, zarówno w trakcie pływania jak i po.
  • Ochronisz stawy. W wodzie, mimo intensywnego wysiłku mięśni, stawy są wielokrotnie mniej obciążone niż na lądzie, dzięki czemu unikniesz kontuzji.
  • Ustabilizujesz ciśnienie krwi, poziom cholesterolu, poprawisz wydolność serca i centralnego układu nerwowego.
  • Zyskasz pięknie wymodelowaną sylwetkę. Wzmocnisz mięśnie.
  • Pozbędziesz się cellulitu.
  • Poprawisz odporność organizmu.

Bardzo ważne! Aby cieszyć się w pełni korzystnymi efektami pływania, musisz pamiętać o odpowiedniej higienie i profilaktyce zdrowotnej chroniącej Cię przed dokuczliwymi zakażeniami układu moczowego.

  • Bierz prysznic bezpośrednio przed i po wyjściu z pływalni, używając swojego ulubionego mydła lub żelu oraz płynu do higieny intymnej.
  • Pamiętaj o myciu narządów płciowych zawsze w jednym kierunku – od przodu do tyłu.
  • Pij codziennie około litra płynów. Spożywaj także regularnie preparat zawierający ekstrakt z tych owoców, np. Urinal. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ spożywanie żurawiny korzystnie wpływa na właściwości moczu, przez co przyleganie szkodliwych bakterii do ścianek naczynia jest ograniczone. Jeśli dopadło cię już uporczywe szczypanie w okolicach intymnych zastosuj mocniejszy preparat np. Urinal Intensiv.

Aqua aerobic

ćwiczenia w wodzie
123rf.com

Jeśli masz kłopoty z samodyscypliną, wolisz mieć konkretnie wyznaczony czas treningów, lubisz zajęcia w grupie, przy muzyce, pod okiem doświadczonego trenera znajdź w swoim mieście zajęcia z aqua aerobicu.

Dlaczego warto?

  • Podczas jednych zajęć spalisz aż 580 kcal.
  • Wzmocnisz słabe mięśnie, rozluźnisz i rozciągniesz te zbyt napięte.
  • Pozbędziesz się bólów kręgosłupa i stawów.
  • Masaż wodny wymodeluje Twoją sylwetkę i zlikwiduje tę okropną „pomarańczową skórkę”.
  • Aqua aerobic daje poczucie prywatności osobom, które krępują się ćwiczyć na sali gimnastycznej. Jesteś pod wodą – nie widać nadwagi, nieskoordynowanych ruchów i tego wszystkiego co czasami chciałabyś ukryć.
  • Obniżysz poziom stresu.

Podobnie jak w przypadku pływania do uprawiania tego sportu wystarczą: czepek, kostium, klapki i odpowiednia ochrona układu moczowego przed szkodliwymi bakteriami.

Aqua Kick Boxing

Jeśli jesteś już średniozaawansowaną lub zaawansowaną uczestniczką zajęć aqua aerobiku, chcesz spróbować czegoś innego, intensywniejszego, bardziej dynamicznego lub po prostu nowego – postaw na Aqua Kick Boxing. To interesująca forma ćwiczeń w wodzie wykorzystująca techniki charakterystyczne dla sztuk walki czyli ciosy, bloki, kopnięcia, uniki, zejścia, skoki.

Dzięki niemu:

  • Poprawisz koordynację ruchową.
  • Wzmocnisz kondycję fizyczną, wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Poznasz podstawowe techniki walki i zwiększysz poczucie pewności siebie.

Przy tej aktywności wodnej także pamiętaj o właściwym stroju – kostiumie, najlepiej jednoczęściowym, czepku, klapkach i zabezpieczeniu się przed działaniem szkodliwych bakterii: właściwą higieną, sokiem lub wyciągiem z żurawin.

jak zaczac biegac
123rf.com

Jeśli nie woda, to co?

Dla tych z Was, które nie lubią wody mamy wiele innych fajnych propozycji uprawiania sportu:

  • Jazda na rowerze – dzięki niemu możesz uprawiać sport niemal „przy okazji”, w drodze do pracy, fryzjera, kosmetyczki, na basen.
  • Nordic walking– sezon na chodzenietrwa cały rok, a spacery z kijkami sprzyjają prawidłowej postawie, zdrowemu kręgosłupowi i nieobciążonym stawom.
  • Jogging – bardzo modny sport. Wymagający jedynie dobrych butów i ładnej okolicy. Jeśli trudno jest Ci się zmotywować do regularnych treningów, znajdź na stronach poświęconych bieganiu jakiś bieg odbywający się w Twojej okolicy. Zapisz się na najkrótszy dystans (3 lub 5 km). Przygotowanie do niego zajmie Ci około 6-10 tygodni. To świetny cel.
  • Narty, snowboard, biegówki – tak, tak czas już myśleć o sportach zimowych. Nie daj się zimie i nawet kiedy temperatura na dworze spadnie poniżej zera – ruszaj się. Pamiętaj, że aby korzystać z nart nie musisz mieszkać czy jechać w góry. Wystarczy wyjechać za miasto, tam z pewnością znajdziesz ciekawe trasy biegowe.

Ważne! Wydaje się, że układ moczowy jest narażony na infekcje jedynie w przypadku sportów uprawianych w wodzie. Nic bardziej mylnego, zdrowy pęcherz umożliwia w pełni korzystanie z innych aktywności fizycznych. Dzięki odpowiedniej profilaktyce nie musisz planować tras biegowych, narciarskich czy rowerowych, kierując się dostępnością toalet. Zatem Urinal i w drogę!

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>