1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Artykuły Sponsorowane
  4. >
  5. Powrót do szkoły: jak zadbać o dobre samopoczucie dziecka?

Powrót do szkoły: jak zadbać o dobre samopoczucie dziecka?

fot. iStock
Zobacz galerię 16 Zdjęć
Wakacje powoli dobiegają końca. Od połowy sierpnia większość rodziców myśli już o wyprawce do szkoły i zorganizowaniu na nowo codziennych obowiązków.

, żeby przełom sierpnia i września nie był zbyt nerwowy.  

Zeszyty, podręczniki, przybory szkolne są oczywiście podstawą w wyposażeniu dziecka, ale warto zwrócić jeszcze uwagę na inne aspekty, takie jak choćby ubiór. „Jak cię widzą tak cię piszą” – możemy się z tym powiedzeniem nie zgadzać, ale jednak nasz wygląd zewnętrzny i ubranie mają duży wpływ na to jak jesteśmy postrzegani. I niestety, ta zasada obowiązuje też wśród dzieci, szczególnie w wieku szkolnym. Już w przedszkolu dziewczynki lubią ubierać się na różowo, podobnie jak ich koleżanki, a chłopcy chcą nosić ubrania z super bohaterami. Jeśli nam się to nie podoba – trudno, ale nie odmawiajmy dzieciom małych radości. Nie chodzi o to, żeby kupować im drogie, markowe ciuchy, w których będą się wyróżniać i na tej materialnej bazie budować swoje poczucie wartości. Na dłuższą metę i tak okaże się to zgubne. Zadbajmy jednak o ładny, estetyczny ubiór naszych pociech. Szukajmy takich ubrań, takich krojów i kolorów, w których nasze dziecko wygląda dobrze.  To zależy m.in. od tego jaką ma posturę, cerę, kolor włosów i oczu. Jeśli mamy oszczędzić 5 zł., ale tym samym źle wpłynąć na samopoczucie dziecka w grupie to warto się zastanowić…

Możliwości na rynku jest wiele. Nietrudno znaleźć dobrej jakości ubrania za przyzwoitą cenę. Gdy dziecko będzie czuło się dobrze w swoim stroju, z pewnością wpłynie to korzystnie na jego nastawienie do samej szkoły. W nowym ubraniu chętniej pokaże się rówieśnikom po wakacyjnej przerwie.

Co ma do zaproponowania sprawdzona ?

 

Uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego to znakomita okazja na eleganckie stylizacje. Specjalnie na ten dzień przygotowaliśmy dla chłopców eleganckie zestawy z koszulą i marynarką, którą w przekorny sposób można zastąpić eleganckim swetrem w college’owym stylu zestawionym z koszulką polo. Nasze pomysły na dodatki to krawat śledzik, muszka, szelki oraz kamizelka.

Dziewczynkom proponujemy klasyczne kolory, takie jak biel i granat, przełamane szarościami, a także akcentami w kolorze srebra oraz pudrowego różu. Uroczymi ozdobami towarzyszącymi stylizacjom są kokardy, groszki oraz plisy i falbanki.

Projektanci podczas tworzenia tegorocznej kolekcji na kolejne dni szkoły postawili na swobodę oraz wesołe kolory. Dziewczynki znajdą w niej np. sukienkę w kratę oraz ubrania w klasyczne paski, a także pastelowy pudrowy róż i uwielbiane przez najmłodszych koty. Nie zabraknie oczywiście modnych i wygodnych,kolorowych legginsów.

Czerwień i żółć z dodatkiem granatu i jeansu zdominują natomiast kolekcję dla chłopców. Pojawią się w niej m.in. kurtki bomberki, dopasowane spodnie dresowe oraz wygodne bluzy. Nie zabraknie zabawnych i stylowych nadruków, charakterystycznych dla marki 5.10.15.

 

Czego jeszcze potrzebuje dziecko, żeby w szkole poczuć się dobrze i komfortowo?

Przede wszystkim właściwego nastawienia i poczucia bezpieczeństwa. Jeśli idzie po raz pierwszy do nowej szkoły powinno mieć w rodzicach duże wsparcie. Gdy zadbamy o to, co podstawowe, czyli o wszystkie potrzeby materialne, skupmy się na tych mentalnych i emocjonalnych. To dorośli kształtują u dziecka postrzeganie. Ważne więc, żeby nastawili dziecko pozytywnie: pójście po raz pierwszy do szkoły jest wielką przygodą, daje możliwość poznania nowych przyjaciół, nauczenia się nowych, ciekawych rzeczy, większej odpowiedzialności. Dziecko może poczuć się wtedy bardziej „dorosłe”. Oczywiście, w razie problemów, zapewniamy je, że zawsze może liczyć na naszą pomoc. Możemy, dla otuchy, posłużyć się jakąś historią z naszego życia, naszego dzieciństwa. Nie obawiajmy się też korzystać z pomocy psychologa. Dziecko, gdy jest zagubione, a z racji wieku nie ma jeszcze dobrze przyswojonych zasad, może popaść w nieodpowiednie towarzystwo i np. zostać sojusznikiem grupy, która dokucza innym, albo zostać kozłem ofiarnym. Dlatego bądźmy czujni, szczególnie w pierwszych miesiącach i poświęcajmy mu więcej czasu, aby w razie czego, móc szybko zainterweniować.

Zwróćmy też uwagę na samopoczucie dziecka, które idzie do kolejnej klasy. Czy chętnie wraca do swoich rówieśników? Co mówi o nauczycielach? Czy mocno przeżywa powrót do szkoły? A może szkoła kojarzy mu się tylko z nudą? W trakcie wspólnych wakacji dzieci nieraz zaczynają się zwierzać ze swoich szkolnych problemów. Jednak nie zawsze. Pamiętajmy, że trudności w relacjach z rówieśnikami przekładają się też na motywację i nastawienie do nauki, a także na zdrowie, ponieważ dziecko może doświadczać przewlekłego stresu. Nie bójmy się zmian i konkretnego działania. W wielu sytuacjach dziecko samo sobie nie poradzi, szczególnie jeśli trafiło do grupy, która go nie akceptuje. Czasami zmiana klasy lub szkoły to najlepsze wyjście z sytuacji. Odpowiednie środowisko pomaga rozwijać zainteresowania i zachęca do poznawania nowych zagadnień. Gdy dziecko nie czuje się zaszczute, przytłoczone, odseparowane… szybko poszerza horyzonty.

Dociekajmy też z czego wynika tzw. „nuda” – jeśli szkoła kojarzy się dziecku tylko ze stratą czasu to znaczy, że coś jest nie tak. Dziecko może mieć zbyt mało stymulacji, za mało ruchu. Problem może jednak wynikać z uzależnienia od komputera, smartphone'a, czy telewizji. Wówczas wszystko co nie należy do medialnych, elektronicznych rozrywek staje się nużące. Takich symptomów tym bardziej nie lekceważmy. Coraz więcej dzieci korzysta z terapii i nie jest to już niczym niezwykłym.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze