PNSA docenia efektywnych i etycznych sprzedawców Po raz X wybrano najlepszych w Polsce!

3 grudnia w warszawskim Hotelu Intercontinental podczas Gali Finałowej X edycji Konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 21 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy. Wyjątkową, jubileuszową edycję konkursu patronatem objęła pani Andżelika Możdżanowska, Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. Uroczystość prowadzili: Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards oraz Hubert Pełka, Dyrektor Marketingu L’Occitane en Provence CEE. Ideą Konkursu jest kształtowanie i promowanie dobrych praktyk w sprzedaży oraz wysokich standardów etycznych.

 

W Gali uczestniczyło ponad 200 osób – w gronie gości znaleźli się przedstawiciele organizacji sprzedażowych, naukowych, firm, organizacji biznesowych i mediów.

Bardzo się cieszę, że jako Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw mogę objąć patronatem honorowym X edycję PNSA. Docenianie prężnie działających przedsiębiorców jest dla mnie niezwykle ważne, ponieważ to właśnie dzięki nim Polska może pochwalić się wysoką dynamiką wzrostu, która charakteryzowała polski eksport w ubiegłych latach – mocno w to wierzę – utrzyma się w przyszłościpowiedziała Andżelika Możdżanowska, Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.Mam świadomość, że przedsiębiorczość rozwija się tam, gdzie istnieją sprzyjające temu warunki, gdzie funkcjonuje odpowiednia prawna, gospodarcza i administracyjna przestrzeń. Równie ważna jest atmosfera wspólnej świadomości, synergia działań mogących pchnąć polskie firmy i organizacje na otwarte wody światowej gospodarki. Dziękuję PNSA za działania na rzecz rozwoju sektora sprzedaży, co bezpośrednio wpływa na gospodarkę Polski. Doceniam, że PNSA koncentruje się nie tylko na wynikach sprzedaży, wielkości eksportu, ale także na etyce. To istotne z punktu widzenia rozwoju sektora gospodarczego i standardów, jakimi powinny kierować się przedsiębiorstwadodała.

Polish National Sales Awards to unikalne przedsięwzięcie, którego celem jest kształtowanie i promowanie dobrych praktyk w sprzedaży oraz obsłudze klienta, przy jednoczesnym bardzo mocnym nacisku na profesjonalizm w biznesie. PNSA co roku nagradza najlepszych specjalistów w branży. Komisja Sędziowska, w skład której wchodzą doświadczeni praktycy sprzedaży, w dwuetapowym procesie oceny wyłania laureatów, którzy wykazali się najlepszymi wynikami w sprzedaży, innowacyjnością i kreatywnością, umiejętnością pracy w zespole oraz etyką postępowania. Jest to możliwe dzięki unikalnej metodologii PNSA.

Bieżąca edycja Konkursu jest edycją jubileuszową, co skłania nas to do podsumowania wieloletniej działalności. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że cel został osiągnięty: bardzo pozytywnie wpłynęliśmy i nadal wpływamy na zmianę postrzegania zawodu sprzedawcy w Polsce. Od pierwszych lat działania PNSA, kładziemy szczególny nacisk na etykę, dobre praktyki i absolutny profesjonalizm. To przynosi bardzo konkretne efekty. powiedziała Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards. Co roku możemy nagradzać najlepszych, co bardzo nas cieszy, ale przede wszystkim – jako organizacja – nieustannie edukujemy i kształtujemy najwłaściwsze podejście do tematu sprzedaży, który stanowi duże wyzwanie. Jest to możliwe dzięki wielkiemu wysiłkowi ekspertów i unikalnej metodologii PNSA – dodaje.

W tym roku statuetki i wyróżnienia przyznano w 14 kategoriach: Dyrektor Sprzedaży, Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży, Key Account Manager, Manager ds. Obsługi Klienta, Manager Sprzedaży, Manager Sprzedaży B2B, Menedżer Sprzedaży E-commerce i Digital, Przedstawiciel Handlowy, Przedstawiciel Handlowy B2B, Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży, Telesprzedaż, Trener Sprzedaży, Zespół Obsługi Klienta, Zespół Sprzedaży.

 

X edycja konkursu PNSA to łącznie 14 laureatów i 18 wyróżnionych. Wyłoniono też najlepszego z najlepszych – przyznano tytuł Supersprzedawcy oraz dwa wyróżnienia w tej kategorii. Tytuł Supersprzedawcy w X edycji PNSA otrzymała Agnieszka Składowska z Contact Center Banku Pekao SA. Wyróżnienia przyznano dwóm osobom: Maciejowi Natorskiemu – LINK 4 TU SA i Damianowi Smorońskiemu – PGNiG Obrót Detaliczny. Tytuł Supersprzedawcy Kapituła Sędziowska PNSA przyznaje na podstawie oceny osiągnięć kandydata oraz punktów uzyskanych w drugim etapie konkursu, czyli osobistych prezentacji finalistów. Kandydaci do tytułu Supersprzedawcy są nominowani przez członków Kapituły Sędziowskiej, którzy osobiście nadzorują proces prac poszczególnych komisji sędziowskich i uczestniczą w przesłuchaniach. – Zawsze najważniejszy był dla mnie człowiek. To odzwierciedla się w telesprzedaży, w pracy, którą wykonuję. Istotne jest zadowolenie klienta, jego satysfakcjapowiedziała Agnieszka Składowska z Contact Center Banku Pekao SA, laureatka w kategorii Supersprzedawca.

Po raz trzeci przyznano Nagrodę Specjalną Prezesa PNSA. Otrzymał ją prof. dr hab. Alojzy Nowak, Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego za wieloletni wkład merytoryczny w rozwój sektora przedsiębiorczości w Polsce. Laudację wygłosił dr Chahid Fourali, Członek Zarządu PNSA.

Podczas Gali prezesom oraz wiceprezesom firm, których kandydaci znaleźli się w finale konkursu PNSA, wręczono Certyfikaty za konsekwentne inwestowanie w działy sprzedaży i obsługi klienta.

Lista laureatów i wyróżnionych:

Nagroda Specjalna:

  • Nagroda Specjalna prezesa PNSA za wieloletni wkład merytoryczny w rozwój sektora przedsiębiorczości w Polsce

Prof. dr hab. Alojzy Nowak, Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Kategoria: Dyrektor Sprzedaży

Bartosz Wawryk / Orange Polska – Laureat

Krzysztof Kaczmarek / Kompania Piwowarska SA – Wyróżnienie

Magdalena Słobodzian-Nowacka / Contact Center Banku PKO SA – Wyróżnienie

Kategoria: Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży

Maciej Natorski / Link 4 TU SA. – Laureat

Wojciech Otulak / Kompania Piwowarska SA. – Wyróżnienie

Barbara Pajor / UPC Polska – Wyróżnienie

Kategoria: Key Account Manager

Damian Smoroński / PGNiG Obrót Detaliczny – Laureat

Marcin Sucharski / LINK 4 TU SA – Wyróżnienie

Marcin Woźniak / Kompania Piwowarska SA – Wyróżnienie

Kategoria: Manager ds. Obsługi Klienta

Łukasz Janik / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat

Małgorzata Kamińska / Orange Polska – Wyróżnienie

Jarosław Skoczeń / Orange Polska – Wyróżnienie

Kategoria: Manager Sprzedaży

Magdalena Chmura / Nestlé Polska SA – Laureat

Kategoria: Menedżer Sprzedaży B2B

Paweł Walatek / PGNiG Obrót Detaliczny – Laureat

Andrzej Sienkiewicz / Solaris Bus & Coach SA – Wyróżnienie

Menedżer Sprzedaży E-commerce i Digital

Maciej Kuźma / Orange Polska – Laureat

Kategoria: Przedstawiciel Handlowy

Łukasz Grzesznik / Open Finance SA – Laureat

Natalia Bihun / Open Finance SA – Wyróżnienie

Tomasz Sękara / Kompania Piwowarska SA – Wyróżnienie

Kategoria: Przedstawiciel Handlowy B2B

Joanna Ciepiela / Orange Polska – Wyróżnienie

Kategoria: Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży

Irena Siemieniuk / Totalizator Sportowy – Laureat

Joanna Grześ / Totalizator Sportowy – Wyróżnienie

Kategoria: Telesprzedaż

Agnieszka Składowska / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat

Lucyna Pietrzak / Orange Polska – Wyróżnienie

Adrian Siemieniak / Orange Polska – Wyróżnienie

Kategoria: Trener Sprzedaży

Wojciech Machowski / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat

Norbert Grezel / Home Broker SA – Wyróżnienie

Łukasz Laskowski / Poziom4 – Wyróżnienie

Kategoria: Zespół Obsługi Klienta

Krzysztof Jarmusz / Allegro.pl – Laureat

Wojciech Feliś / Allegro.pl – Wyróżnienie

Kategoria: Zespół Sprzedaży

Magdalena Kluzka / Kompania Piwowarska SA – Laureat

Magdalena Słobodzian-Nowacka / Contact Center Banku Pekao SA – Wyróżnienie

Kategoria: Supersprzedawca

  • Agnieszka Składowska / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat
  • Maciej Natorski / LINK 4 TU SA – Wyróżnienie
  • Damian Smoroński / PGNiG Obrót Detaliczny – Wyróżnienie