1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Ekologia

YOPE przekazuje 1 proc. obrotu na działania dla Ziemi i społeczności

(Fot. materiały prasowe)
Marka YOPE znana jest m.in. z prospołecznych i proekologicznych działań. Tym razem zadeklarowała, że od 2022 roku przeznaczać będzie 1 proc. swojego obrotu na działania dla Ziemi i społeczności. Jest to część strategii #YOPEforGOOD

Zmierzyć dobro

Firma YOPE w ramach 1 proc. inwestuje w odpowiedzialny produkt – w nowoczesne ekologiczne opakowania, certyfikowane składniki, prężnie rozwijającą się sieć stacji refill, w akcje charytatywne i społeczne, wsparcie finansowe oraz rzeczowe na rzecz fundacji, a także w promocję i komunikację wartości.

Marka deklaruje, że od powstania firmy jej działaniom przyświeca filozofia dobrego życia – dbanie o siebie, o bliskich, o dom, a przy tym o społeczność i o planetę, na której żyjemy. Ta filozofia wyraża się nie tylko w naturalnych kosmetykach i ekologicznych środkach czystości YOPE, lecz także w licznych działaniach.

Opakowania YOPE wykonane są między innymi z plastiku pochodzącego w 100 proc. z recyklingu, ze szkła i z bioplastiku, etykiety drukowane są na folii z trzciny cukrowej, a dzięki stacjom refill marka udostępnia klientom możliwość ponownego napełniania opakowań swoimi produktami. Dodatkowo YOPE aktywnie wspiera fundacje działające na rzecz środowiska czy społeczności. M.in. wspólnie z Fundacją Łąka od 2018 roku w ramach akcji #beeYOPE pomaga dzikim pszczołom i edukuje o tym, jak ważne dla naszego ekosystemu są łąki kwietne. W 2020 marka zakupiła specjalistyczny sprzęt dla strażaków w Dolinie Biebrzy, a w 2021 wspomogła Fundację Mysikrólik i jej ośrodek rehabilitacji dzikich zwierząt. Do tego cały czas wspiera osoby z grup wykluczonych – seniorów, matki dzieci z niepełnosprawnościami i imigrantów we współpracy z Fundacją Ocalenie.

(Fot. materiały prasowe)

No dobrze, ale co dalej?

Plany YOPE na 2022 rok obejmują między innymi:

  • dalszą współpracę z fundacjami i zaangażowanie w kolejne akcje społeczne i charytatywne (m.in. posadzi pierwszy hektar lasu z fundacją Las na Zawsze);
  • redukcję ilości plastiku używanego w opakowaniach nawet o 30 proc. – oznacza to zmniejszenie ilości używanego plastiku rocznie przynajmniej o 10 ton!
  • zwiększenie ilości opakowań pochodzących z recyklingu;
  • rozwinięcie sieci stacji refill – w 2022 roku będzie ich aż 200 w całej Polsce.

– Dlaczego to robimy? Żyjemy z mężem tak, by dbać o siebie, o naszą rodzinę, społeczność i o środowisko. Tę filozofię dobrego życia przenieśliśmy do YOPE. To marka z duszą, autentyczna, bardzo o nas, którą tworzą też ludzie zaangażowani w ważne dla nas sprawy. Pomagamy innym, bo możemy to robić i wspólnie działać na rzecz lepszej przyszłości. Uważam, że tak trzeba. Po prostu – mówi Karolina Kuklińska-Kosowicz, prezeska YOPE.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze