1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Ekologia

Bracia i Maja ponownie dla pszczół

Maja Popielarska (Fot. materiały prasowe)
Maja Popielarska (Fot. materiały prasowe)
Światowy Dzień Pszczół już za nami, jednak Bracia Sadownicy nie ograniczają pomocy do jednego dnia. Ponownie łączą siły z Mają Popielarską.

Ogólnopolska kampania „Bracia i Maja dla pszczół” po raz pierwszy odbyła się w ubiegłym roku. Bracia Sadownicy wspólnie ze specjalistką od ogrodów – Mają Popielarską – siali łąki kwietne, które stanowią pożywienie dla zapylaczy.

Tej wiosny rusza kolejna odsłona kampanii – tym razem z ekspertami: Łukaszem Łuczajem – botanikiem, doktorem habilitowanym nauk biologicznych i popularyzatorem działań na rzecz ochrony przyrody – oraz Katarzyną Miesierką i Joanną Roczyńską – twórczyniami portalu Dzicy Zapylacze, pasjonatkami i miłośniczkami pszczół.

Maja Popielarska i eksperci (Fot. materiały prasowe) Maja Popielarska i eksperci (Fot. materiały prasowe)

Kampania ma na celu zwiększenie świadomości na temat kluczowej roli pszczół w ekosystemie, edukowanie, jak ważni są zapylacze, i zachęcanie do siania własnych, nawet niewielkich łąk kwietnych – w swoich ogrodach czy na balkonach. Odpowiedni dobór roślin zapewnia bowiem pokarm, a tym samym przetrwanie owadów.

Więcej sposobów i działań umożliwiających wsparcie pszczół, będzie można znaleźć w darmowym e-booku przygotowanym przez Braci Sadowników, Maję Popielarską oraz ekspertów zaproszonych do udziału w kampanii.

Wiosenno-letnia kampania to także powrót limitowanych ziołowo-kwiatowych smaków soków i napojów Braci Sadowników. W ramach linii lemoniad – Letnie jabłko, które zadebiutowały na rynku w 2020 roku, spróbować będzie można 3 smaków: ogórek z miętą, wiśnia z lawendą oraz truskawka z bazylią. Ponownie będzie można się rozkoszować także smakiem 3 kwiatowych wariantów limitowanej edycji Musującego jabłka: z kwiatem bzu, z różą i z lawendą.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze