1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Ekologia

Czujesz klimat? Artur Rojek czuje

Artur Rojek (Fot. Krystian Pakieła)
Artur Rojek (Fot. Krystian Pakieła)
Artur Rojek został ambasadorem akcji „Czujesz Klimat?”, organizowanej przez sieć sklepów Rossmann. Wspólnie z marką będzie promował bardziej ekologiczne postawy i budował świadomość, że każdy z nas może podejmować bardziej przyjazne środowisku wybory. „Chociaż nie zbawimy tym całego świata, to mamy wpływ na najbliższe otoczenie, w którym funkcjonujemy. Wielkie zmiany powinniśmy rozpocząć od samych siebie!” – mówi artysta.

Dobry klimat to nie tylko otaczająca nas przyroda i dbałość o środowisko, lecz także przyjemna atmosfera i muzyka. W związku z tym Rossmann ruszył z akcją „Czujesz Klimat?”, do której postanowił zaprosić wyjątkowych artystów utożsamiających się z jej wartościami. Pierwszym ambasadorem został Artur Rojek, wokalista i kompozytor, dyrektor artystyczny cenionego OFF Festivalu. Skąd taki wybór? Artysta od lat kojarzony jest ze świadomymi, proekologicznymi wyborami i stylem życia.

– Na OFF Festiwalu stawiamy m.in. na segregację odpadów, biodegradowalne naczynia i sztućce, infrastrukturę częściowo zbudowaną z materiałów eco friendly, a także rozbudowaną ofertę wege w strefie gastro. Robiliśmy to jako pierwsi, jeszcze przed tym, jak wprowadzone zostały w tej kwestii europejskie przepisy. Staramy się być zawsze o krok do przodu. OFF jest od lat w czołówce najbardziej ekologicznych festiwali w Europie. Chcemy być nowatorscy i pokazywać, że wszystko to, co robimy, możemy robić mądrzej. I chociaż nie zbawimy tym całego świata, to mamy wpływ na najbliższe otoczenie, w którym funkcjonujemy. Wielkie zmiany powinniśmy rozpocząć od samych siebie! Cieszę się, że taka sieć jak Rossmann włącza się w promowanie tej ważnej idei – przyznaje Artur Rojek.

Artur Rojek (Fot. Krystian Pakieła) Artur Rojek (Fot. Krystian Pakieła)

Dzięki współpracy sieci Rossmann ze znanym muzykiem możliwe jest wspólne dotarcie z tą ideą do szerokiego grona odbiorców. Jak przyznaje Agata Nowakowska, rzeczniczka Rossmann: – Wybór Artura Rojka na ambasadora akcji był dla nas oczywisty. To artysta świadomy zagrożeń ekologicznych, od lat starający się żyć tak, by jak najmniej szkodzić środowisku – na OFF Festivalu muzyka i ekologia zawsze szły w parze. Jako muzyk Artur Rojek jest też dla nas uosobieniem klimatu rozumianego szerzej – jako dobra atmosfera, energia, wspólnota. Jesteśmy dumni, że mogliśmy połączyć siły i zostać sponsorem festiwalu, by jeszcze mocniej wspierać ważną dla obu stron ideę

Celem akcji jest m.in. zbudowanie świadomości, że każdy z nas może podejmować bardziej przyjazne środowisku wybory. Dlatego w ramach inicjatywy „Czujesz Klimat?” oznaczono produkty wyróżniające się ze względu na dobry dla planety skład, opakowanie przyjazne środowisku i bardziej zrównoważoną produkcję.

W ramach akcji „Czujesz Klimat?” Rossmann został sponsorem: Open'era (na tegorocznym Open’erze po raz pierwszy w Polsce pojawiła się scena – w ramach „Czujesz Klimat?” – zasilana wodorem), Siesty oraz Great September.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze