1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura

Dobre kino na horyzoncie. Co warto obejrzeć na platformie Nowe Horyzonty VOD?

Okrzyknięty rewelacją festiwalu w Cannes „Paterson” to pełna humoru opowieść o tym, że każdy może odnaleźć szczęście na swój sposób. Film dostępny jest w ofercie platformy VOD Nowe Horyzonty. (Fot. materiały prasowe Gutek Film)
Okrzyknięty rewelacją festiwalu w Cannes „Paterson” to pełna humoru opowieść o tym, że każdy może odnaleźć szczęście na swój sposób. Film dostępny jest w ofercie platformy VOD Nowe Horyzonty. (Fot. materiały prasowe Gutek Film)
Zobacz galerię 13 Zdjęć
Ponad 200 staranie wyselekcjonowanych tytułów, kino mistrzów, hity światowych festiwali i wyjątkowe pozycje dla dzieci – wszystko to znajdziecie w ofercie świeżo uruchomionej platformy Nowe Horyzonty VOD. Jak odnaleźć się w filmowym urodzaju i od czego zacząć eksplorację serwisu? Podpowiadamy, które filmy warto wybrać na dobry początek.

„Paterson”

Okrzyknięty rewelacją festiwalu w Cannes „Paterson” jest jednym z najlepszych filmów Jima Jarmuscha. To pełna humoru opowieść o tym, że życie jest poezją i każdy może odnaleźć szczęście na swój sposób. Tytułowy bohater jest kierowcą miejskiego autobusu. Ma kochającą żonę, a wolny czas spędza pisząc wiersze, spacerując z psem i spotykając się z grupą zaprzyjaźnionych ekscentryków. Są wśród nich przeżywający zawód miłosny kompan od kufla, wyzwolona singielka i wiecznie narzekający kolega z pracy. Jednak pewnego dnia stoicki spokój bohatera zostaje poddany próbie. W roli głównej rewelacyjny Adam Driver.

„Paterson” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Paterson” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„Matthias i Maxime”

Bezwstydnie romantyczny film Xaviera Dolana to pean na cześć przyjaźni powstały z myślą o 30-latkach, których krzepnąca tożsamość pozostawia coraz mniej miejsca na niespodzianki i nieprzewidziane zwroty uczuć. Maxime pragnie uciec od kiepskiej pracy i jeszcze gorszej relacji z matką aż do Australii, zaś Matthias planuje ślub i prawniczą karierę. Ich plany pokrzyżuje jednak udział studenckim filmie, w scenie pocałunku. Spotykają się w niej ubrani w almodovarowskie błękit i czerwień, tłumione latami uczucia i nieoczekiwanie odkryte pożądanie. Film skąpany jest w pastelowych kolorach, błyskotliwych dialogach i piosenkach (m.in. Arcade Fire, Pet Shop Boys i Britney Spears) brzmiących jak wyznanie, którego nie ma się odwagi uczynić wprost.

„Matthias i Maxime” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Matthias i Maxime” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„Tajemnice Silver Lake”

„Tajemnice Silver Lake” to pełna zwrotów akcji historia śledztwa, w którym nic nie jest takie, jakie się nam zdaje. Czy największa w historii teoria spiskowa, skrywająca najmroczniejsze tajemnice Los Angeles, może okazać się prawdą? 33-letni Sam większość czasu poświęca grom wideo i podglądaniu pięknych kobiet, a z braku lepszych zajęć z pasją oddaje się zgłębianiu sekretów Hollywood. Kto zostawia tajemnicze znaki na ścianach domów? Jakie wskazówki zakodowano na starych VHS-ach? Co kryje się między wersami tekstów największych popowych przebojów? Gdy pewnego dnia znika sąsiadka Sama, bohater wyrusza w podróż po Mieście Aniołów, aby ją odnaleźć, a wszystko zaczyna łączyć się w jedną mroczną układankę.

„Tajemnice Silver Lake” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Tajemnice Silver Lake” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„Mistrz”

Fascynująca historia przyjaźni wizjonera, który głosi, że odkrył zagadkę istnienia i człowieka, który mu zaufał. To opowieść o pragnieniu władzy i miłości, o mrokach ludzkiej duszy i odwiecznej tęsknocie za swoim miejscem na ziemi. Weteran wojenny Freddie Quell przez całe życie uciekał przed prawem, swoją przeszłością, a nawet miłością życia. Pewnego dnia spotyka charyzmatycznego lidera potężnego ruchu duchowego Lancastera Dodda, który podejmuje się okiełznania demonów byłego żołnierza. W filmie Paula Thomasa Andersona wybitne role stworzyli Philip Seymour Hoffman, Joaquin Phoenix i Amy Adams.

„Mistrz” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Mistrz” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„Parasite”

Nagrodzony czteroma Oscarami „Parasite” to wielki hit światowego kina i prawdziwy filmowy rollercoaster. Pełen dzikiego humoru i nieoczekiwanych zwrotów akcji thriller za jednym zamachem wyraził frustracje wykluczonych i lęki uprzywilejowanych. Pewna rodzina bez przyszłości wpada na pomysł przekrętu doskonałego. Kierowca bez pracy, gospodyni bez domu, student bez kasy i dziewczyna bez perspektyw, wspólnie stworzą perfekcyjny plan: jak w najkrótszym czasie przeskoczyć przepaść między nędzą i luksusem. Nie obędzie się jednak bez przekroczenia także granic przyzwoitości i... prawa. Bong Joon-ho pokazuje, że prawie każdy marzy o lepszym życiu, awansie i szansie na sukces. Ale tylko niektórzy są w stanie po nie sięgnąć.

„Parasite” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Parasite” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„Portret kobiety w ogniu”

Film Céline Sciammy ubiera w XVIII-wieczny kostium współczesne pragnienia i uczucia. Ich wyrazicielkami są szykowana do aranżowanego małżeństwa arystokratka Heloiza oraz jej portrecistka, wyemancypowana Marianne. Intymna więź, jaka nieoczekiwanie rodzi się pomiędzy bohaterkami, stanie się siłą zdolną przełamać niejedno tabu. Ta opowieść o intensywnej, zmysłowej chwili utrwalonej w dziele, o miłości i kobietach przekraczających swój czas jest także hołdem oddanym wszystkim zapomnianym artystkom, których twórczość od wieków jest skutecznie pomijana w kanonie sztuki. Subtelna love story, płomienny manifest równości i pochwała kobiecego spojrzenia.

„Portret kobiet w ogniu” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Portret kobiet w ogniu” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„Ból i blask”

Głównym bohaterem filmu „Ból i blask” Pedra Almodóvara jest reżyser filmowy Salvador Mallo (w tej roli nagrodzony Złotą Palmą w Cannes Antonio Banderas), pogrążony w kryzysie mistrz uwielbiany przez publiczność. Salvador zrywa kolejne więzi ze światem i zwraca się ku przeszłości – czasom dzieciństwa, pierwszej miłości i momentowi, w którym kino stało się dla niego sensem życia. „Ból i blask”, choć zaskakująco kameralny i wyciszony, jednocześnie zawiera w sobie wszystko to, za co kochamy Almodóvara: zachwycającą wrażliwość wizualną, potężną dawkę emocji i ekscentryczne poczucie humoru.

„Ból i blask” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Ból i blask” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„Życie Adeli – Rozdział 1 i 2”

Film zaczyna się, kiedy tytułowa bohaterka ma 15 lat i jest w liceum. Przeżywa pierwsze zauroczenie, pierwszy seks, miłosne rozczarowanie. Jedna rzecz nie ulega dla niej wątpliwości: dziewczyny chodzą z chłopakami. Jej życie zmienia się, gdy spotyka Emmę, młodą kobietę o niebieskich włosach. To właśnie dzięki niej Adela odkryje swoje pragnienia i kobietę w sobie. Na oczach widzów bohaterka dojrzewa, poszukuje swojej życiowej drogi, gubi ją i znowu odnajduje. Film otrzymał Złotą Palmę jako śmiała i pełna pasji opowieść o miłości. Doceniono go również dzięki jednym z najśmielszych i nieudawanych scen erotycznych w historii kina.

„Życie Adeli – Rozdział 1 i 2” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Życie Adeli – Rozdział 1 i 2” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„Midsommar. W biały dzień”

Ari Aster, wizjoner współczesnego kina i jeden z najciekawszych młodych twórców, stworzył mroczną baśń, rozgrywającą się w biały dzień. Dani i Christian to młodzi Amerykanie, którym nie układa się w związku i rozważają rozstanie. Niespodziewana rodzinna tragedia zbliża ich jednak do siebie, a pogrążona w żałobie Dani postanawia dołączyć do Christiana i jego przyjaciół, aby wziąć udział w wyprawie na północ Skandynawii. Tam, w odciętej od świata wiosce, raz na 90 lat obchodzone jest prastare święto letniego przesilenia. Celebrowane w sielskiej scenerii obrzędy z czasem przybierają jednak nieoczekiwany, coraz dziwniejszy obrót. W rolach głównych gwiazdy młodego pokolenia: Florence Pugh, Will Poulter oraz Jack Reynor.

„Midsommar. W biały dzień” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Midsommar. W biały dzień” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„Carol”

„Carol” to pełen emocji i wysmakowanych obrazów melodramat z brawurowymi kobiecymi kreacjami (w rolach głównych występują Cate Blanchett oraz Rooney Mara). Akcja filmu skupia się na relacji dwóch kobiet: młodej, aspirującej fotografki oraz zamężnej dojrzałej kobiety, w której dorasta decyzja o rozwodzie. Poznają się przypadkowo w ogarniętym szałem bożonarodzeniowych zakupów Nowym Jorku. Od pierwszego spotkania rodzi się między nimi fascynacja, która szybko przeradza się w uczucie silniejsze, niż nakazy obyczajowe epoki, w której żyją.

„Carol” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Carol” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„200 000 dni na Ziemi”

Nick Cave od lat jest jedną z najbardziej fascynujących i enigmatycznych postaci świata muzyki, literatury i filmu. Jego wyjątkowy filmowy portret – „20 000 dni na Ziemi” – czyni go jeszcze bardziej tajemniczym i zmusza nas do odpowiedzi na pytanie, jak wiele dni z naszego życia naprawdę przeżyliśmy? Co zrobiliśmy z danym nam czasem? Twórcy filmu łączą fikcję z prawdą, a sprawy publiczne z prywatnymi, aby jak najlepiej opowiedzieć historię życia artysty. W filmie widzimy sceny, w których Cave rozmawia z terapeutą o swoim dzieciństwie, albo przegląda zdjęcia z początków kariery. Materiały z sal prób i studiów nagraniowych przeplatane są wypowiedziami muzyków, którzy z nim pracowali. Widzimy go także w sytuacjach zupełnie prywatnych, gdy w domu ogląda z dziećmi film lub spotyka się z przyjacielem.

„200 000 dni na Ziemi” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „200 000 dni na Ziemi” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

„Maiden”

„Maiden” to trzymająca w napięciu opowieść o grupie upartych, odważnych i niezależnych kobiet, które stworzyły pierwszą w historii żeńską załogę startującą w prestiżowych i ekstremalnie niebezpiecznych regatach Whitbread Round the World Race. W dokumencie Alexa Holmesa poznajemy fascynujące biografie dziewczyn przecierających szlak kolejnym pokoleniom buntowniczek. Wśród nich na pierwszy plan wybija się Tracy Edwards – organizatorka przedsięwzięcia, która prócz walki z żywiołem, musiała zmierzyć się także z lekceważeniem i pogardą mężczyzn. Emocjonujący jak najlepsza sportowa rozgrywka, a przy tym dostarczający potężnej dawki wzruszeń film dowodzi, że dla dziewczyn z "Maiden" był to naprawdę wyścig o wszystko: o szacunek, uznanie, o należne kobietom miejsce – nie tylko w sporcie.

„Maiden” (Fot. materiały prasowe Gutek Film) „Maiden” (Fot. materiały prasowe Gutek Film)

Jak korzystać z platformy VOD Nowe Horyzonty?

Wystarczy wejść na stronę nowehoryzonty.pl/vod, wybrać film, założyć darmowe konto (lub zalogować się w serwisie nowehoryzonty.pl) i wykupić dostęp. Koszt pojedynczego dostępu zaczyna się od 7,90 zł; za tytuły pokazywane premierowo wystarczy zapłacić 9,90 zł; filmy dostępne ekskluzywnie na NH VOD kosztują 12,90 zł. Zakupiony film można zacząć oglądać w dowolnym momencie (seans trzeba dokończyć w ciągu 48 godzin od momentu kliknięcia w przycisk „Oglądaj”). Zakup pojedynczego dostępu jest możliwy bezpośrednio na stronie każdego z filmów.

Na start platformy przygotowano też specjalną ofertę: 49 zł za zestaw 15 filmów lub 89 zł za zestaw 30 filmów. Kupując zestaw można wybierać filmy spośród 216 tytułów objętych promocją. Po jej wygaśnięciu zostanie wprowadzona stała promocja umożliwiająca zakup 5 filmów z całego katalogu w cenie 40 zł. Wszystkie tytuły objęte promocją będą specjalnie oznaczone na platformie NH VOD.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze