1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura
  4. >
  5. Premiera spektaklu "Tysiąc nocy i jedna. Szeherezada 1979."

Premiera spektaklu "Tysiąc nocy i jedna. Szeherezada 1979."

(Fot. Bartek Barczyk)
(Fot. Bartek Barczyk)
Zobacz galerię 4 Zdjęcia
Projekt Wojciecha Farugi i Magdy Fertacz inspirowany jest "Baśniami Tysiąca i Jednej Nocy" oraz osobą Oriany Fallaci, wybitnej włoskiej dziennikarki i pisarki, autorki głośnych wywiadów z najbardziej wpływowymi postaciami XX wieku.

Twórcy spektaklu przez pryzmat perskich baśni przybliżają nam historię islamskiej rewolucji irańskiej z 1979 roku. Opowiadają nam tę historię, a wydarzeniem, wokół którego snują opowieść jest rzeczywiste spotkanie Fallaci z przywódcą duchowym i politycznym rewolucji - ajatollahem Chomeinim. Reporterka spędza w Teheranie kilka dni i nocy, z których jedna staje się szczególna. Ośmielając się odsłonić włosy w obecności duchownego, stawia się w niebezpiecznej sytuacji. Podobnie jak baśniowa Szeherezada, dzięki opowiadaniom i rozmowom ratuje swoje życie.

„Natura ludzka jest niezrozumiała, nitka dzieląca dobro od zła jest tak cienka, niewidoczna (…). Czasami ta nitka przerywa się w dłoniach, mieszając dobro ze złem w tajemnicy, w której się gubisz.” Oriana Fallaci

(Fot. Bartek Barczyk) (Fot. Bartek Barczyk)

(Fot. Bartek Barczyk) (Fot. Bartek Barczyk)

Na scenie: Marta Konarska, Bożena Adamek, Hanna Bieluszko, Agnieszka Kościelniak, Alina Szczegielniak, Karolina Kazoń, Marta Waldera, Karolina Kamińska, Andrzej Grabowski, Tadeusz Zięba, Jerzy Światłoń, Antoni Milancej, Daniel Malchar, Karol Kubasiewicz, Krystian Łysoń (gościnnie).

Pozostali twórcy spektaklu: Reżyseria: Wojciech Faruga, scenariusz i dramaturgia: Magda Fertacz, scenografia, kostiumy, światła: Katarzyna Borkowska, muzyka: Bartosz Dziadosz, choreografia: Krystian Łysoń, multimedia: Paweł Penarski, asystentka reżysera: Dominika Przybyszewska (WRD AST), reżyseria dźwięku: Tomasz Dziedzic, inspicjent, asystent reżysera: Bartłomiej Oskarbski, producent: Agata Schweiger.

Team: Edyta Sotowska - Śmiłek, Kinga Wiktoria Kowalska, Katarzyna Słowiak, Anna Cieślik, Elżbieta Orłowska, Mateusz Bernat przy wsparciu zespołu technicznego Teatru.

Premiera spektaklu "Tysiąc nocy i jedna. Szeherezada 1979." w teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Premiera, piątek 26 marca 2021, godz.: 19:00

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Kultura

„Spóźnione odwiedziny” - premiera online w Teatrze Słowackiego w Krakowie

„Spóźnione odwiedziny” - premiera online w Teatrze Słowackiego w Krakowie. (Fot. Bartek Barczyk)
„Spóźnione odwiedziny” - premiera online w Teatrze Słowackiego w Krakowie. (Fot. Bartek Barczyk)
Spektakl „Spóźnione odwiedziny” w reżyserii Iwony Kempy zaczyna się trochę jak "Bóg mordu" Yasminy Rezy: dwa małżeństwa spotykają się, by porozmawiać o problemie, który skłócił ich dzieci. Tym razem jednak nie będzie śmiesznie, bo i temat nie nastraja do żartów.

Wykluczenie, hejt, samobójstwo – to problemy, które poruszają "Spóźnione odwiedziny" i które rozpaliły pospektaklowe dyskusje wśród publiczności w Kanadzie czy na West Endzie. Jak ta historia może rezonować w Polsce? W dzisiejszej Polsce? "Spóźnione odwiedziny" to fascynująca sztuka niewystawianego dotąd w naszym kraju, a cieszącego się ogromnym zainteresowaniem na świecie młodego kanadyjskiego artysty, Jordana Tannahilla. Premiera transmitowana będzie 29 stycznia na żywo z Domu Machin. Na scenie zobaczymy Dominikę Bednarczyk, Natalię Strzelecką, Macieja Jackowskiego, Marcina Sianko oraz gościnnie studentów AST: Aleksandra Gałązkę i Jakuba Suwińskiego.

  1. Kultura

Teatr na sylwestra. Jakie spektakle online warto obejrzeć?

Aleksandra Popławska w spektaklu TR Warszawa
Aleksandra Popławska w spektaklu TR Warszawa "Między nami dobrze jest". (Fot. materiały prasowe TR Warszawa)
Przed nami sylwestrowa noc - zupełnie inna, niż w poprzednich latach. Zamiast hucznego świętowania proponujemy więc wieczór ze sztuką teatralną online. Bo przecież dobry teatr to rozrywka doskonała. 

Teatr Kwadrat, "Ślub doskonały"

Wyłącznie w sylwestrowy wieczór, na platformie VOD Teatru Kwadrat „Ślub doskonały”, czyli znakomita farsa brytyjskiego dramaturga Robina Hawdona w gwiazdorskiej obsadzie sprzed lat. Rejestracja przedstawienia odbyła się na scenie Teatru Kwadrat 22 grudnia 2018 r., gdy w słynnym spektaklu wystąpili po raz ostatni Paweł Małaszyński, Andrzej Nejman, Marta Żmuda Trzebiatowska i Katarzyna Glinka.

Spektakl online dostępny na platformie VOD Teatru Kwadrat wyłącznie 31.12.2020 r. w godz. 20.00 – 23.59. Cena biletu: 39zł. Obsada: Paweł Małaszyński, Andrzej Nejman, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Katarzyna Glinka. Ilona Chojnowska, Aldona Jankowska, Andrzej Grabarczyk. 

Teatr Powszechny, "Dobrobyt"

fot. Szymon Rogiński https://www.powszechny.com/spektakle/dobrobyt,s1715.html

Opublikowany przez Teatr Powszechny Wtorek, 22 grudnia 2020

Historia młodej pary, która otrzymuje zaproszenie na weekendowy pobyt w ekskluzywnym spa. Hotel położony w nadmorskim, zimnym klimacie, otoczony surową przyrodą, to zhierarchizowany system, w którym każdy zna swoje miejsce. Młody mężczyzna szybko dostosowuje się do wewnętrznych zasad hotelu, a obietnica płynących z tego korzyści przesłania jego trzeźwy osąd. Przeciw podporządkowaniu się występuje jednak kobieta – jej opór wywołuje nieoczekiwane następstwa. Spektakl o tym, jak nasza osobowość na każdym kroku ulega manipulacjom, które wymusza system polityczno-gospodarczy nagradzający oportunizm komfortem. Według logiki tego systemu działają nie tylko dyktatury, ale także kapitalizm współczesnych demokracji. Jak na razie, jedyną alternatywą jest wykluczenie, samotność i autoagresja.

Spektakl online dostępny na platformie VOD Teatru Powszechnego 31.12 o godzinie 19:00. Cena biletu: 30zł. Obsada: Klara Bielawka, Arkadiusz Brykalski, Anna Ilczuk, Michał Jarmicki, Wiktor Loga-Skarczewski, Natalia Łągiewczyk, Ewa Skibińska.

Teatr Powszechny, "Ronja, córka zbójnika"

Teatr Powszechny przygotował również propozycję dla najmłodszych widzów. Bohaterka kultowej powieści Astrid Lindgren jest „dzieckiem lasu”, żyje w symbiozie z przyrodą, jest wyczulona na potrzeby i cierpienie zwierząt, w relacjach z ludźmi kieruje się braterstwem i wrażliwością. Musi jednak odnaleźć się w świecie ludzi zarządzanym przez zbójników. Jakie przygody czekają Ronję? Czy jej uczucie do Birka przetrwa mimo konfliktu dwóch zwaśnionych rodów zbójnickich? Czy dzieci mogą wykazać się większą odwagą i otwartością niż dorośli? „Mówili o lesie. Ale nim sama nie zobaczyła, jak jest mroczny i zadziwiający ze swymi szumiącymi drzewami, nie rozumiała, czym jest las. I teraz śmiała się cichutko tylko dlatego, że istnieją rzeki i lasy. Prawie nie była w stanie tego pojąć – oto istnieją ogromne drzewa i wielka woda, i one żyją; czyż na samą myśl o tym można się nie uśmiechać?”

Spektakl online dostępny na platformie VOD Teatru Powszechnego 31.12 o godzinie 16:00. Cena biletu: 30zł. Obsada: Klara Bielawka, Aleksandra Bożek, Michał Czachor, Mamadou Góo Bâ, Andrzej Kłak, Mateusz Łasowski, Oskar Stoczyński, Kazimierz Wysota.

Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, "Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale"

"Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale" to opera komiczna we dwóch aktach oryginalnie przez Wojciecha Bogusławskiego napisana z muzyką Jana Stefaniego, a właściwie singspiel, czyli śpiewogra inspirowana Mozartem i jego "Uprowadzeniem z Seraju" i "Czarodziejskim fletem". Wystawiona po raz pierwszy w 1794 roku w Teatrze Narodowym w Warszawie, i od tego momentu pojawia się regularnie na polskich scenach i w repertuarze opery narodowej, a przez Leona Schillera okrzyknięta została pierwszą operą narodową. Narodowość tego dzieła opiera się na próbie uchwycenia wiejskiego krajobrazu, na wesołych i rubasznych scenach gdzie Krakowiacy, śpiewając uprawiają ziemie i śpiewając biją się za nią. Miłość, intrygi, konflikt klanów, śpiew i taniec. Brzmi to prawie jak scenariusz na musical country albo polskie West Side Story. Bliższy nam aniżeli wydaje się na pierwszy rzut oka.

Transmisja online na stronie internetowej teatru im. J. Słowackiego 31 grudnia, godz. 20:00. Cena biletu: 29zł. Obsada: Tomasz Wysocki, Ewelina Cassette, Dorota Godzic, Lidia Bogaczówna, Katarzyna Zawiślak-Dolny, Agnieszka Kościelniak, Alina Szczegielniak, Mateusz Bieryt, Dominik Stroka, Bożena Zawiślak-Dolny, Daniel Malchar, Antoni Milancej, Rafał Szumera,  Karol Kubasiewicz, Karolina Kazoń, Oskar Malinowski. 

TR Warszawa, "Między nami dobrze jest"

To jeden z największych przebojów TR Warszawa – oblegany przez widzów, chwalony przez krytykę i wielokrotnie nagradzany na festiwalach spektaklem "Między nami dobrze jest" to śmieszny i poruszający portret podzielonego polskiego społeczeństwa, przytłoczonego ciężarem traumatycznej historii, rozdartego między narodową dumę i poczucie wstydu. Za pomocą szalonego, pełnego inwencji języka i ostrego jak brzytwa humoru Masłowska portretuje współczesną Polskę, w której nuworysze, pseudoartyści i medialni celebryci spotykają się z rozczarowaną młodzieżą i żyjącymi na skraju ubóstwa ludźmi z klasy pracującej. Wszyscy próbują utrzymać się na powierzchni toksycznej mieszaniny komercji, katolickiego nacjonalizmu i idealizowanej tragicznej przeszłości. Spektakl Grzegorza Jarzyny, zastępcy dyr. ds. artystycznych TR Warszawa i jednego z najważniejszych polskich reżyserów, oparty jest na sztuce Doroty Masłowskiej – laureatki Nagrody Literackiej NIKE.

Transmisja online na platformie TR Warszawa 31 grudnia o godz. 20:00. Cena biletu: 49,90zł. Obsada: Aleksandra Popławska, Lech Łotocki, Magdalena Kuta, Maria Maj, Natalia Kalita, Agnieszka Podsiadlik, Justyna Wasilewska, Adam Woronowicz, Rafał Maćkowiak.

Teatr Studio, "Powrót Tamary"

Cezary Tomaszewski wraca do jednego z najbardziej legendarnych przedstawień w historii Teatru Studio, wystawionej oryginalnie w 1990 roku „Tamary”. I odnajduje jej mroczną tajemnicę, ukrytą pod powierzchnią atrakcyjnej fabuły opowieść o narodzinach faszyzmu. Rok 1919. Gabriele D’Annunzio wraz z weteranami pierwszej wojny światowej zajmuje Rijekę i na niewiele ponad rok powołuje niezależną Regencję Carnaro. Ten gest jest odpowiedzią na niezrealizowane aspiracje Włochów tego regionu, którzy wpuszczają poetę-żołnierza do miasta i nazywają go swoim Il Comendante. Wolne miasto Fiume staje się państwem, którego konstytucja zakłada organizację życia społecznego przez muzykę, dni rozpoczynają się odczytami poezji z balkonu, mieszkańcy sami siebie nazywają piratami, a co za tym idzie w modę wchodzą czarne koszule z trupimi czaszkami. Rok 1927. Polska malarka Tamara Łempicka odwiedza D’Annunzia w jego posiadłości - Vittoriale degli Italiani – podarowanej mu przez Benito Mussoliniego. Prowadzący namiętną korespondencję z Tamarą poeta liczy na bliższe spotkanie. Jak dokumentuje jednak jedna z wielu kochanek Il Comendante – Aelis Mazoyer, Łempicka nie ulega zalotom artysty. Rok 1990. W warszawskim teatrze Studio Waldemar Dąbrowski produkuje, a Maciej Wojtyszko reżyseruje pierwszy prawdziwie „kapitalistyczny” spektakl w Polsce. „Tamara” na podstawie dramatu Johna Krizanca staje się wydarzeniem dla aspirujących do miana elity mieszkańców Warszawy. Spektakl przyciąga swoją nieoczywistą formą – grany jest w całym teatrze, a widzowie mogą śledzić wybraną postać i jej losy. W ramach spektaklu przewidziana jest kolacja organizowana przez hotel Holiday Inn. Odbija się to na cenach biletów – gdyby spektakl odbywał się dziś, trzeba by było zapłacić za niego około 400 zł. W przedstawieniu kwestie dotyczące sentymentu, jakim bohaterowie obdarzają czasy Regencji Carnaro, a także wątki dotyczące rodzącego się faszyzmu włoskiego ustępują wątkom obyczajowym i sensacyjnym. Rok 2020. Sto lat po zajęciu Rijeki i trzydzieści po premierze „Tamary”. W teatrze Studio powstaje spektakl w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego opierający się na fenomenie przedstawienia z 1990 roku i wydobywający z niego zaniechane wątki. Młody faszyzm lat 20. sąsiaduje tu bezpośrednio z młodym kapitalizmem lat 90.

Transmisja online na platformie VOD Teatru Studio 31.12.2020 od godziny 19:00. Cena biletu: 20zł. Obsada: Jan Peszek, Sonia Roszczuk, Monika Świtaj, Dominika Biernat, Monika Obara, Marcin Pempuś, Bartosz Porczyk, Marta Zięba, Filip Perkowski, Mateusz Smoliński. 

Studio Buffo, koncert sylwestrowo-noworoczny

  1. Kultura

Facet w kryzysie. Monodram "Agamemnon" w Teatrze Słowackiego w Krakowie

Fot. Bartek Barczyk
Fot. Bartek Barczyk
Pomimo rygorystycznych obostrzeń i braku możliwości realizacji programu artystycznego w obecności publiczności, krakowski Teatr im. Juliusza Słowackiego nie poddaje się. W piątek 18 grudnia będzie miała miejsce premiera – na żywo, transmitowana online ze Sceny Domu Machin. To monodram „Agamemnon” w reżyserii Szymona Kaczmarka. 

Ojciec, władca, mąż, dowódca. Ten mityczny archetyp stanowi dla Rodrigo Garcíi punt wyjścia w starciu z publicznością. Sam tytuł powoduje, że bohater jego tekstu staje się kimś więcej niż robiącym zakupy ojcem rodziny. Przypomina Michaela Douglasa z filmu "Upadek", któremu poszczają wszelkie hamulce. Nie jest w stanie znieść kłamstw, płytkości i małości otaczającej go rzeczywistości. Poddaje brutalnej terapii wszelkie więzi społeczne i rodzinne. Ktoś tu nie wytrzymuje? W kimś odzywa się głęboko skrywana frustracja? Ktoś tu nie daje rady? Ale czy tylko o ekscesy tutaj chodzi?

Obserwujemy rodzaj intymnego rodzinnego eksperymentu, który, choć drastyczny, powoduje rodzaj antycznego katharsis. Ma doprowadzić nas do oczyszczenia. Ma rozbroić tykające w nas bomby. Ta antyczna funkcja teatru jest miarą tego tekstu. Monolog, jeden aktor, potok słów i gestów. Na scenie ojciec i jego rodzina, którą stanowią hiperrealistyczne sylikonowe lalki. To monodram Marcina Kalisza. Agamemnon jest dziwaczną czarną komedią z wielkim potencjałem komicznym oraz ostrą jak żyletka diagnozą rzeczywistości. Bo czy można zbudować model współczesnego świata przy użyciu skrzydełek z KFC? Nasz bohater próbuje.

Więcej informacji o spektaklu oraz zakup dostępu do streamingu na stronie teatrwkrakowie.pl.

  1. Kultura

Bank opowieści

Katarzyna Basiak - Gała, Dyrektor Krakowskiego Oddziału Narodowego Banku Polskiego. (Fot. Bartek Barczyk) 
Katarzyna Basiak - Gała, Dyrektor Krakowskiego Oddziału Narodowego Banku Polskiego. (Fot. Bartek Barczyk) 
Zobacz galerię 4 Zdjęcia
O powstaniu Krakowskiego Salonu Ekonomicznego NBP i jego współpracy z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie rozmawiamy z Katarzyną Basiak - Gałą, Dyrektor Krakowskiego Oddziału Narodowego Banku Polskiego.

Minionej jesieni Kraków zyskał wyjątkowe miejsce, w którym świat finansów łączy się ze światem nauki, sztuki i kultury. Ta przestrzeń to Krakowski Salon Ekonomiczny NBP. Dodatkowo budynek banku po raz pierwszy - nie tylko w Polsce, ale w świecie - zamienił się w teatralną scenę. Klasycystyczne wnętrza przy ul. Basztowej 20 stały się domem spektaklu inspirowanego powieścią J.M. Barry’ego.

Jak postrzega Pani rolę Krakowskiego Salonu Ekonomicznego NBP? Katarzyna Basiak – Gała: Chcieliśmy stworzyć w Narodowym Banku Polskim miejsce dedykowane edukacji ekonomicznej, stanowiące otwartą przestrzeń na nowe idee i wymianę myśli. Na część wystawienniczą salonu składa się wiele wątków, dlatego podróż przez historię pieniądza oraz systemów monetarnych jest dla wszystkich fascynującym edukacyjnym doświadczeniem. Korzystamy z osiągnięć nowoczesnej techniki, pokazujemy świat pieniądza i świat wartości w ciekawy i przystępny dla każdego sposób. Nasz projekt jest przez to interesujący dla seniorów, atrakcyjny dla młodzieży i pasjonujący dla rodzin z dziećmi.

Jak dostrzegła Pani bliskość dwóch wydawać by się mogło odległych światów: finansów i sztuki? Katarzyna Basiak – Gała: Wrażliwość na kulturę, szacunek do dziedzictwa oraz wiarę w moc edukacji wyniosłam z rodzinnego domu. Te uniwersalne wartości są drogowskazem dla kolejnych pokoleń, dlatego uznałam, że w procesie edukacji ekonomicznej sztuka jest wspaniałym narzędziem do przekazywania ważnych treści. Te dwa światy są bardzo spójne.

Czyli o wartości i wartościach można mówić uniwersalnym językiem sztuki? Katarzyna Basiak – Gała: - Oczywiście i myślę, że w tym temacie zgodziłby się ze mną Krzysztof Głuchowski, Dyrektor Teatru im. Juliusza Słowackiego, z którym wspólnie powołaliśmy Scenę Bank Opowieści. Nie miałam wątpliwości, że z twórcami teatru jesteśmy w stanie stworzyć piękny artystyczny projekt dla najmłodszej publiczności. „Piotruś Pan i Jakub Hak” to bez wątpienia nasz wspólny sukces artystyczny i edukacyjny. Mówię to, kierując się opiniami najbardziej szczerych odbiorców - dzieci, które z zachwytem obejrzały spektakl, a następnie aktywnie uczestniczyły w warsztatach ekonomicznych. Pragnę dodać, że uczestniczenie w projekcie podczas którego magia teatralnej podróży łączy się z wiedzą ekonomiczną jest bezpłatne.

Katarzyna Basiak-Gała z córką Stefanią oraz od lewej: z Krzysztofem Głuchowskim - Dyrektorem Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Krzysztofem Piątkowskim i Mateuszem Janickim - aktorami biorącymi udział w premierze spektaklu Piotruś Pan i Jakub Hak. (Fot. Bartek Barczyk) Katarzyna Basiak-Gała z córką Stefanią oraz od lewej: z Krzysztofem Głuchowskim - Dyrektorem Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Krzysztofem Piątkowskim i Mateuszem Janickim - aktorami biorącymi udział w premierze spektaklu Piotruś Pan i Jakub Hak. (Fot. Bartek Barczyk)

 

  1. Kultura

"Jestem kim chcesz" - pierwszy audiomusical w Polsce

Audiomusical
Audiomusical "Jestem kim chcesz" jest dostępny od 2 listopada w Audiotece. (Fot. materiały prasowe)
"Jestem kim chcesz" to pierwszy w Polsce audiomusical, czyli wyjątkowe połączenie audiobooka z musicalem. Widowisko zostało oparte na motywach "Pigmaliona" George’a Bernarda Shawa - na postawie tego samego dzieła powstał niegdyś amerykański musical "My fair lady".

Audiomusical “Jestem kim chcesz” powstał w ramach akcji "Usłysz kulturę". Dzieło z autorskim tekstem, librettem i muzyką stworzyli artyści Teatru Muzycznego Roma oraz Audioteki.

Akcja widowiska dzieje się w swingującym Londynie lat 60'. Z rewolucją obyczajową, społeczną i kulturalną doskonale korespondującą z bieżącymi problemami i kryzysem wartości. To z jednej strony bardzo dobrze znana historia na motywach “Pigmaliona” George’a Bernarda Shawa, z drugiej wibrujący energią i bardzo współczesnym przesłaniem musical. Profesor fonetyki Henry Higgins twierdzi, że dzięki lekcjom muzyki, wymowy i dobrych manier każda osoba jest w stanie wejść na towarzyskie salony. Zakład z przyjacielem doprowadza do eksperymentu na żywej osobie - młodej, krzykliwej i wulgarnej kwiaciarce. Pigmalion porusza wciąż aktualny problem podziałów społecznych i polaryzacji poglądów - To prosty komunikat - “chcę żebyś myślał i mówił tak, jak ja”. Shaw obnaża ten mechanizm i ze wspaniałą lekkością drwi zarówno z naiwnych aspiracji, jak i snobistycznych urojeń - mówi Bartosz Szpak, reżyser musicalu, autor libretta i tekstów piosenek. Jak dodaje, nie chciał zwyczajnie przenieść akcji do roku 2020, dlatego wybrał lata 60-te i swingujący Londyn. Z rewolucją obyczajową, społeczną i kulturalną doskonale korespondującą z bieżącymi problemami i kryzysem wartości.

- Audiomusical to zupełnie nowy format, coś czego do tej pory jeszcze nie było. Jestem przekonany, że efekt końcowy będzie fantastyczny, bo talent naszych artystów gwarantuje sukces, czego dowodzą produkcje na deskach Teatru Muzycznego Romy, w których występują. To nasz pierwszy wspólny projekt z Audioteką i mam nadzieję, że będą kolejne - mówi Wojciech Kępczyński, Dyrektor Naczelny TM Roma.

Kompozytorką i producentką muzyki jest Marta Zalewska - wokalistka, multiinstrumentalistka, kompozytorka i autorka tekstów. - Starałam się stworzyć utwory, które oddadzą klimat i estetykę tamtego bardzo inspirującego okresu w muzyce i sztuce - mówi Marta Zalewska. - We współpracy z Błażejem Domańskim, odpowiedzialnym za miks i mastering, użyliśmy mikrofonów, wzmacniaczy i instrumentów z epoki. Wszystkie utwory nagraliśmy na taśmę. Dzięki temu uzyskaliśmy analogowe brzmienie, na którym mi zależało - wyjaśnia.

W audiomusicalu zagrali artyści związani z Teatrem Muzycznym Roma, m.in Marta Masza Wągrocka, Wojciech Paszkowski i Adam Krylik. W rolę narratora wcieli się Krzysztof Banaszyk.

Audiomusical jest dostępny od 2 listopada w Audiotece - bezpłatnie w odcinkach dla subskrybentów Audioteka Klub, oraz od razu w całości płatnie.