1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura
  4. >
  5. „Porady różowej brygady” – najnowszy sezon jest już dostępny na platformie Netflix

„Porady różowej brygady” – najnowszy sezon jest już dostępny na platformie Netflix

Od lewej: Karamo Brown, Antoni Porowski, Bobby Berk, Jonathan Van Ness, Tan France (Fot. materiały prasowe Netflix)
Od lewej: Karamo Brown, Antoni Porowski, Bobby Berk, Jonathan Van Ness, Tan France (Fot. materiały prasowe Netflix)
„Queer Eye”, w Polsce znany jako „Porady różowej brygady”, wrócił po kilkunastu latach przerwy w zupełnie odświeżonej wersji. Najnowszy sezon programu można już oglądać na platformie Netflix.

Pierwotnie nosił tytuł „Queer Eye for the Straight Guy”, od trzeciego sezonu skrócono go do po prostu „Queer Eye”. W Polsce funkcjonował pod nazwą „Porady różowej brygady”. Mowa o amerykańskim programie rozrywkowym, emitowanym w latach 2003–2007, który dzisiaj możemy bezapelacyjnie nazwać ikonicznym, bo nieodwracalnie zmienił konserwatywne amerykańskie społeczeństwo. A przełomu dokonała ekipa pięciu gejów, w skład której wchodzili: Kyan Douglas, Jai Rodriguez, Ted Allen, Thom Filicia i Carson Kressley.

Formuła programu była bardzo prosta. Każdy z mężczyzn specjalizował się w innej dziedzinie, od architektury wnętrz, poprzez fryzjerstwo, higienę osobistą i modę, aż po kulturę masową i sztukę kulinarną. W każdym odcinku ich zadaniem było doprowadzanie do porządku nieco zaniedbanych heteroseksualnych mężczyzn. Najpierw starali się jak najlepiej poznać i zrozumieć swojego bohatera, by następnie pomóc mu w przezwyciężeniu trudności. Słowem – w ciągu tygodnia wywracali jego świat do góry nogami. W międzyczasie mówili dużo o różnorodności, uczyli akceptacji, przypominali o tolerancji. Biły z nich ciepło, miłość, zrozumienie i empatia, których społeczeństwo wtedy tak bardzo potrzebowało. Dzięki „Queer Eye” społeczność osób LBGT+ zaistniała w przestrzeni medialnej i świadomości ludzi z niemal całego świata.

„Queer Eye” był prawdziwym przełomem. Bił wszelkie rekordy popularności – każdy odcinek pierwszego sezonu oglądało średnio ponad trzy miliony widzów. W 2004 roku produkcja zdobyła nagrodę Emmy dla najlepszego reality show. Z biegiem lat program doczekał się 5 sezonów, 14 międzynarodowych edycji i kobiecej wersji pod tytułem „Queer Eye for the Straight Girl”, która jednak nie powtórzyła sukcesu pierwowzoru. Sukces „Queer Eye” trwał 4 lata, w 2007 roku wyemitowano bowiem ostatni sezon programu.

11 lat później internetowy gigant postanowił wskrzesić „Queer Eye” i tym samym nadać mu nieco współczesnego sznytu. Formuła pozostała ta sama, jednak w nowych edycjach „Porad różowej brygady” poznajemy zupełnie nową piątkę prowadzących, w skład której wchodzą: fryzjer Jonathan Van Ness, który identyfikuje się jako osoba niebinarna, stylista i świeżo upieczony tata Tan France, posiadający polskie korzenie Antoni Porowski, który występuje w roli eksperta od gotowania, projektant wnętrz Bobby Berk oraz odpowiedzialny za kulturę Karamo Brown. W nowych odcinkach nie ma już stereotypów, bohaterami są zarówno mężczyźni, jak i kobiety, niezależnie od ich orientacji seksualnej i poglądów na świat. Od pierwotnej wersji nie różni się jedno – nadal program wywołuje ogromne, często skrajne, emocje.

Po dwóch sezonach w Atlancie, dwóch w Kansas City, jednym w Filadelfii oraz czteroodcinkowym minisezonie w Japonii i specjalnym programie Yass w Australii – nadszedł czas na Teksas. W 6. sezonie ambasadorowie różowej brygady na swoją bazę wybierają Austin. Tam postarają się odmienić nie tylko wygląd, lecz także życie zagubionych Teksańczyków. Najnowsze odcinki programu są już dostępne na platformie Netflix.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze