1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura

„The Zone of Interest”, koprodukcja z udziałem Polski, zdobywcą Grand Prix

(Fot. materiały partnera)
(Fot. materiały partnera)
Zdobywcą Grand Prix na tegorocznym Festiwalu Filmowym w Cannes został brytyjsko-polski obraz pt. „The Zone of Interest” opowiada o rodzinie komendanta Auschwitz żyjącej po drugiej stronie obozowego muru. To kolejny film nominowany w Cannes, w którego produkcję zaangażowana była marka Dr Irena Eris.

„The Zone of Interest” (polski tytuł: „Strefa interesów”) to najnowszy film Jonathana Glazera – brytyjskiego reżysera i scenarzysty filmowego – inspirowany powieścią autorstwa Martina Amisa z 2014 roku. Zdjęcia do filmu w całości powstawały w Polsce, przede wszystkim w Oświęcimiu, w pobliżu byłego niemieckiego nazistowskiego obozu Auschwitz-Birkenau.

Producentami filmu są James Wilson (JWFilms) i Ewa Puszczyńska (Extreme Emotions) – wielokrotnie nagradzana polska producentka filmowa, która ma na swoim koncie m.in. takie filmy, jak: „Ida”, „Zimna wojna” czy „The Silent Twins”. – Film „The Zone of Interest” jest owocem wspólnej ciężkiej pracy doświadczonego grona twórców z USA, Wielkiej Brytanii i Polski. Jestem niezwykle dumna z naszej roli w tworzeniu tej poruszającej opowieści i wierzę, że efektem naszej pasji i zaangażowania będą nie tylko poruszone serca widzów, ale również wyróżnienia w tak prestiżowych międzynarodowych konkursach jak Festiwal Filmowy w Cannes – komentuje Ewa Puszczyńska.

Kadr z filmu „The Zone of Interest” (Fot. materiały partnera) Kadr z filmu „The Zone of Interest” (Fot. materiały partnera)

Swój udział w produkcji miała także polska marka kosmetyczna Dr Irena Eris. Firma zapewniła m.in. kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji bohaterów, a jej wizażyści zaangażowani byli w pracę na planie pod kierownictwem znanego filmowego charakteryzatora Waldemara Pokromskiego. – Na przestrzeni ostatnich lat z dumą obserwowaliśmy sukcesy polskich twórców w międzynarodowych konkursach filmowych i mamy świadomość, że istotnie przyczyniają się one do dalszego rozwoju kinematografii – przyznaje Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris. – Dlatego też cieszę się, że możemy wspierać kolejny dostrzeżony na świecie projekt z udziałem polskich twórców – dodaje Joanna Łodygowska.

(Fot. materiały partnera) (Fot. materiały partnera)

Marka Dr Irena Eris wspiera twórców w realizacji ich pasji, angażując się w projekty kulturalne i współpracując z utalentowanymi artystami i artystkami. W 2022 roku marka była zaangażowana w wiele ważnych inicjatyw kulturalnych, m.in. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni czy Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, a także wspierała produkcję filmów takich jak nominowany podczas 75. edycji Festiwalu w Cannes „The Silent Twins” czy reżyserski debiut Marty Minorowicz pt. „Iluzja”.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze