1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura

Nasz top 10 filmów o miłości

mat.prasowe
mat.prasowe
Zobacz galerię 11 Zdjęć
Z okazji Dnia św. Walentego przygotowaliśmy dla Was najwspanialsze według nas filmy o miłości.

„Śniadanie u Tiffany'ego”

</a>

Zaczęło się od książki Trumana Capote, przeniesionej na ekran w 1961 r. przez Blake'a Edwardsa, a skończyło na Audrey Hepburn, która jako Holly Golightly zdominowała film. Urocza, lekko niezrównoważona mieszkanka Nowego Jorku, mogłaby rozkochać w sobie każdego mężczyznę. W jej sidła wpadł grany przez George'a Pepparda pisarz Paul Varjack, a ona poczuła do niego więcej, niż do bogatych adoratorów, którymi się otaczała. Czy dała się porwać miłości, czy jednak uległa swojemu przekonaniu, że to uzależnienie, przed którym trzeba uciekać?

Miłosną historię doskonale dopełniają kompozycje Henry'ego Manciniego, który  otrzymał za „Śniadanie u Tiffany'ego” dwa Oscary - za najlepszą muzykę i najlepszą piosenkę.

[iframe src="https://www.youtube.com/embed/Q7SI7N22k_A" frameborder="0" allowfullscreen" width="100%" height="315-->

„Miłość”

</a>

Film Michaela Hanekego ma pięć nominacji do Oscara i wiele zdobytych nagród, ale to tylko przypieczętowuje fakt, że ten film jest jednym z najbardziej wartościowych obrazów jakie powstały w historii kina. Opowiada on o zakorzenionej miłości dwojga starszych osób, które przeżyły ze sobą lata i trwają przy sobie w szczęściu i nieszczęściu. Bez podniet i uroków, jakie dają pierwsze chwile zauroczenia, a w czystym porozumieniu dusz, które pozwala na wyczucie potrzeb ukochanej osoby. Bo tak jak przyjaźń poznaje się w biedzie, tak miłość w bólu. W rolach głównych Emmanuelle Riva i Jean-Louis Trintignant

[iframe src="https://www.youtube.com/embed/SIWC8zoqBo0" frameborder="0" allowfullscreen" width="100%" height="315-->

„Pożegnania”

</a>

„Pamiętasz była jesień, mały hotel "Pod różami", pokój numer 8. Staruszek portier z uśmiechem dawał klucz” - śpiewała Sława Przybylska w piosence, która swoją melodią wypełniła historię dwojga kochanków z filmu Wojciecha Hasa, na podstawie scenariusza jego i Stanisława Dygata. W „Pożegnaniach” nie było hoteliku i portiera, był za to opustoszały pensjonat i zdziwaczała staruszka. Zanim tam trafili, poznali się w nocnym klubie, w którym ona była fordanserką. On pojawił się tam zblazowany, uciekł ze swojego dobrego domu. Rozdzieliła ich wojna i może coś jeszcze.

„Odszedłeś potem nagle,drzwi otwarte liść powiewem wiatru padł mi do nóg. I wtedy zrozumiałam to się kończy, pożegnania czas już przekroczyć próg.”

Zakochanych zagrali Maria Wachowiak i Tadeusz Janczar.

[iframe src="https://www.youtube.com/embed/nNrT9ys6-EU" frameborder="0" allowfullscreen" width="100%" height="315-->

„Kiedy Harry poznał¸ Sally”

</a>

Ten film ma najlepiej zagraną scenę orgazmu w historii kina. Pokazaną w otoczeniu nietypowym – na stołówce. „Kiedy Harry poznał¸ Sally” opowiada historię Sally Albright (Meg Ryan) i Harry'ego Burnsa (Billy Crystal),  którzy spotykają się przypadkowo co kilka lat, by wieść ze sobą spory, zwykle dotyczące związkom damsko-męskim. On jest prawnikiem, ona dziennikarką, ich światopoglądy są zdecydowanie różne, a jednak coś ich łączy. Mimo swoich związków, o których z czasem zaczynają sobie opowiadać, oboje ciągle szukają miłości. Czy zrozumieją, że to co ich łączy to nie jest przyjaźń?

[iframe src="https://www.youtube.com/embed/b0OeM6UUAoI" frameborder="0" allowfullscreen" width="100%" height="315-->

„To właśnie miłość”

</a>

To jedna z najbardziej uroczych komedii romantycznych jakie widziałam. Mogłabym ją oglądać przed każdą gwiazdką i nigdy mi się nie znudzi. Niesie ze sobą ważne przesłanie, że w miłości nie ma czegoś takiego jak duma. Warto się wygłupiać, strzelać gafy, odgrywać patetyczne sceny, byleby pokazać tej drugiej osobie, że się ją kocha. Prawdziwe uczucie przetrwa najgorszą wtopę. W doskonałym filmie Richarda Curtisa zagrali m.in.: Hugh Grant, Alan Rickman, Liam Neeson, Colin Firth, Bill Nighy i Emma Thompson.

 

[iframe src="https://www.youtube.com/embed/wq6FtwjAsh0" frameborder="0" allowfullscreen" width="100%" height="315-->

„Pretty woman”

</a>

Kolejna wersja bajki o Kopciuszku z Julią Roberts i Richardem Gere w rolach głównych. On jest przystojnym biznesmenem, którego już nic w życiu nie cieszy, ona prostoduszną dziewczyną, pracującą jako prostytutka. Zakochują się. Pewnie wszyscy wiedzą, jak skończy się ich historia - film grany jest od ponad 20 lat. Tym, którzy jakimś cudem, go jeszcze nie widzieli, nie odpowiem, czy książę przyjedzie po swą ukochaną na białym koniu. Film Garry'ego Marshalla znalazł się na liście 100 najlepszych amerykańskich melodramatów wszech czasów (rok 2002).

[iframe src="https://www.youtube.com/embed/rVT66j4coNs" frameborder="0" allowfullscreen" width="100%" height="315-->

„Między słowami”

</a>

Film Sofii Coppoli jest doskonale opowiedzianą historią miłości młodej dziewczyny i dojrzałego mężczyzny. Przed nią jest wszystko, on zostawił już wiele za sobą. Młoda absolwentka filozofii nudzi się w hotelowym pokoju, w czasie gdy jej mąż załatwia interesy. Zblazowany aktor kręci bez przekonania reklamę whisky. Spotykają się. W migającym światłami Tokio znajdują coś co czai się między słowami. Czy mogą to zatrzymać? Czy pomiędzy dwojgiem ludzi może zdarzyć się w ogóle coś więcej? W rolach głównych Scarlett Johansson i Bill Murray

 

[iframe src="https://www.youtube.com/embed/tx9LdAcnNF8" frameborder="0" allowfullscreen" width="100%" height="315-->

„Życie Carlita”

</a>

W „Życiu Carlita” znalazła się jedna z najpiękniejszych scen erotycznych w kinie. Kiedy to rozpalony Carlito Brigante

(Al Pacino) zagląda przez szczelinę w drzwiach do apartamentu Gail (Penelope Ann Miller) i widzi jak z niej delikatnie opada peniuar. Co dzieje się później, łatwo przewidzieć. Niestety po chwilach uniesień, przychodzi czas, w którym Carlito zmaga się ze swoją przeszłością. Choć marzy o świętym spokoju i po powrocie z więzienia unika okazji do przestępstwa, zło wkrada się w jego życie i niszczy związek z Gail. Kochankowie chcą przed tym uciec.

 

[iframe src="https://www.youtube.com/embed/GTzPengKNnc" frameborder="0" allowfullscreen" width="100%" height="315-->

„Dwoje do poprawki”

</a>

Ten film wyróżnia mistrzowska obsada i przesłanie, że w miłości nie możemy przysiąść na laurach. Kay (Meryl Streep) ma dosyć swojego męża (Tommy Lee Jones), który marzy tylko o świętym spokoju. Nie chce żyć w marazmie. Chciałaby, by z mężem łączyło ją coś więcej, niż podawane na śniadanie jajka. Od dawna śpią w oddzielnych sypialniach, w ich życiu brakuje czułości. Kay namawia męża na wspólny wyjazd i terapię małżeńską. Na początku przechodzą trudne chwile, ale z czasem zaczyna coś pękać i bohaterowie odkrywają, że erotyka nie zna metryki.

 

 

[iframe src="https://www.youtube.com/embed/XKVscoFDzpU" frameborder="0" allowfullscreen" width="100%" height="315-->

„Fortepian”

</a>

Jest połowa XIX wieku  Grana przez Holly Hunter niema Angielka, przybywa ze swoja córeczką (Anna Paquin) do nowozelandzkiego buszu, gdzie czeka na nią mąż, którego wcześniej nie widziała na oczy (Sam Neill). Kobieta upiera się, by do domu ściągnąć jej fortepian, który ostatecznie trafia do nieokrzesanego Europejczyka (Harvey Keitel). Umawiają się, że będzie mogła odwiedzać go i grać. Jednak on, podobnie jak mąż, oczekuje od niej czegoś więcej. W filmie Jane Campion jest mało słów. Zastępują je emocje. Sceny buzują od uczuć: tęsknoty, zazdrości, miłości, nienawiść, namiętności. Do tego dzika, wszechogarniająca przyroda, ocean i przejmująca muzyka napisana przez Michaela Nymana.

„Fortepian” zdobył trzy Oscary - dla Jane Campion (za scenariusz), dla Holly Hunter (za pierwszoplanową rolę żeńską) oraz dla małej Anny Paquin (za drugoplanową rolę żeńską).

[iframe src="https://www.youtube.com/embed/MLpzo_nwZpE" frameborder="0" allowfullscreen" width="100%" height="315-->

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze