Przychodzisz na ósmą i ani się obejrzysz, zegar wybija 17, a ty nie zrobiłaś połowy rzeczy, jakie miałaś na dziś zaplanowane. Chcesz to zmienić? Wystarczy, że zastosujesz się do prostych wskazówek. I zaczniesz się wreszcie wyrabiać!
1. Trzymaj przy łóżku papier i długopis (lub wieczne pióro) na wypadek, gdybyś obudziła się w nocy i zaczęła myśleć o tym, co masz do zrobienia. Zapisz to od razu, w przeciwnym wypadku spędzisz bezsenną noc, zamartwiając się, czy rano będziesz wszystko pamiętać.
2. Uwolnij się od tyranii poczty elektronicznej. W czasie weekendu schowaj swojego BlackBerry lub iPhone’a do szuflady i wyjmuj go tylko raz dziennie na pół godziny. Próbuj robić tak nawet w ciągu tygodnia. Przeznacz pewną ilość czasu na czytanie e-maili i pisanie odpowiedzi. To lepsze niż nieustające sprawdzanie poczty.
3. Przez tydzień prowadź dziennik i zapisuj wszystko, co robisz. Przeczytaj potem swoje notatki i wybierz trzy rzeczy, które mogłabyś przekazać komuś innemu w swojej firmie.
Źródło: H. McGregor, „Poradnik dla ambitnych kobiet. Jak zrobić karierę”, Rebis 2014