1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Trendy 2021 Pinterest: joga snu, skinimalism, athflow, Japandi - tych haseł będziemy szukać najczęściej

Trendy 2021 Pinterest: joga snu, skinimalism, athflow, Japandi - tych haseł będziemy szukać najczęściej

(Fot. iStock)
(Fot. iStock)
Zobacz galerię 7 Zdjęć
Tak twierdzą eksperci Pinterest - wizualnej wyszukiwarki inspiracji, z której korzysta codziennie ponad 400 milionów osób na całym świecie. W 2020 roku użytkownicy szukali na wirtualnych tablicach wskazówek oraz inspiracji, dzięki którym mogli lepiej zorganizować swoje codzienne życie w trakcie pandemii. Odkrywanie nowych pomysłów związanych z kulinariami, pielęgnacją, organizacją przestrzeni wokół siebie, alternatywnymi formami spędzania wolnego czasu, dbaniem o siebie, a nawet wychowywaniem dzieci sprawiło, że 2021 będzie rokiem działania i wdrażania nowych pomysłów. 

W przeciwieństwie do innych aplikacji społecznościowych, które reagują na to, co już się wydarzyło (Facebook czy Instagram) albo właśnie trwa (Twitter i Snapchat), Pinterest odnosi się do przyszłości, pomaga w planowaniu życiowych aktywności oraz zakupów. Na podstawie wyszukiwanych przez użytkowników zdjęć oraz przypinanych do wirtualnych tablic inspiracji, eksperci serwisu przygotowują każdego roku raport, który pozwala przewidywać trendy i prognozować kluczowe zainteresowania. Co pokazała analiza zeszłorocznej aktywności Pinnersów? W jaki sposób ogólnoświatowy kryzys wywołany pandemią COVID-19 wpłynął na zachowania użytkowników?

Well-being

Pinterest przewiduje, że w 2021 roku na pierwszym miejscu będziemy stawiać zdrowie psychiczne, fizyczne oraz duchowe. Wiele osób zwróci się w stronę alternatywnych i naturalnych terapii, odkryje na nowo leczniczą potęgę roślin oraz terapeutyczne właściwości snu. Rytuały związane z czasem snu staną się bardziej luksusowe niż do tej pory, popularne będą eleganckie gadżety (jedwabne i lniane pościele, dyfuzory zapachów) oraz specjalnie opracowane ćwiczenia (np. sleep yoga, wieczorne afirmacje), które poprawiają jakość snu. Alternatywna duchowość związana z astrologią, ochronną mocą kryształów, technikami afirmacji czy tworzeniem map inspiracji, będzie służyła temu, aby jeszcze lepiej poznać siebie. Rytualne kąpiele oczyszczające, z wykorzystaniem mieszanek ziół, aromatycznych soli czy naładowanych podczas pełni księżyca kryształami, staną się jeszcze ważniejsze.

Holistyczne podejście do dbania o się to troska o wszystkie sfery życia: fizyczną, psychiczną i duchową. (Fot. iStock) Holistyczne podejście do dbania o się to troska o wszystkie sfery życia: fizyczną, psychiczną i duchową. (Fot. iStock)

Uroda

Koniec z ciężkim makijażem, nieskończoną ilością kosmetyków i wieloetapowymi zabiegami. W 2021 roku najważniejsze zagadnienia w obszarze pielęgnacji i makijażu będą skupiać się na prostocie, odwoływać do naturalnego piękna i zwracać uwagę na aspekty związane z ekologią. Wśród wyszukiwanych w zeszłym roku inspiracji największą popularnością cieszyły się domowa pielęgnacja skóry, własnoręcznie wytwarzane kosmetyki, naturalne składniki oraz joga twarzy. W makijażu najważniejszy stanie się minimalizm i naturalny wygląd. Dla młodszych przedstawicieli pokolenia Z (urodzonych po 2000 roku) alternatywne formy makijażu bardziej skupiać będą się na zabawie i wyrażaniu własnego ja.

Moda

W minionym roku szukaliśmy przede wszystkim wygodnych ubrań, w 2021 będziemy łączyć styl athleisure z odrobiną elegancji. “Athflow” ma być wystarczająco profesjonalny dla naszego domowego biura, odpowiednio elastyczny do uprawiania jogi oraz wystarczająco wygodny do leżenia na kanapie. Pinterest przewiduje, że będziemy szukać komfortowych sukienek odpowiednich do chodzenia po domu, miękkich i oversize’owych swetrów i bluz, wygodnych kombinezonów i dwuczęściowych zestawów składających się z dzianinowych spodni oraz topów. W 2021 roku możemy spodziewać się jeszcze większego zainteresowania modą z drugiego obiegu oraz własnoręcznym przerabianiem ubrań poprzez malowanie, barwienie, naszywanie i cerowanie.

Haftowanie to nie tylko sposób na wyciszenie umysłu, ale też modny upcykling ubrań. (Fot. iStock) Haftowanie to nie tylko sposób na wyciszenie umysłu, ale też modny upcykling ubrań. (Fot. iStock)

Dom

Nigdy wcześniej nie musieliśmy spędzać tyle czasu we własnych domach, które zaczęły pełnić rolę biura, siłowni, szkoły, kina i wielu innych miejsc. W 2021 roku ludzie będą szukać kreatywnych sposobów, aby zdefiniować na nowo oddzielne przestrzenie w swoich domach i dostosować je do osobistej estetyki. Użytkownicy Pinteresta szukają prostych sposobów, dzięki którym pomieszczenia mogą spełniać dwie różne funkcje, stąd popularność takich rozwiązań jak “cloffice”, od połączenia dwóch słów closet (garderoba) i office (biuro), lekkie meblościanki, które umożliwiają podzielenie pokój na odrębne przestrzenie, domowe biblioteczki czy urządzanie pokoju gamingowego. Najmodniejszą estetyką 2021 roku będzie styl “Japandi”, w którym japoński design spotyka się ze skandynawskim minimalizmem. Gładkie linie, neutralna kolorystyka, nowoczesny modernizm, przewaga prostych form oraz naturalne materiały to najważniejsze cechy nowego minimalizmu. Najmodniejszą (i najczęściej fotografowaną) częścią domu stanie się kuchenna półka wypełniona porcelaną vintage, glinianymi miseczkami, kolorowym szkłem i miedzianymi garnkami.

Naturalnie, minimalistycznie, przytulanie... (Fot. iStock) Naturalnie, minimalistycznie, przytulanie... (Fot. iStock)

Rodzicielstwo

W minionym roku rodzice szukali sposobów na bardziej świadome podejście do edukacji swoich dzieci i nowych technik społeczno-emocjonalnego nauczania. W 2021 roku jeszcze większym zainteresowaniem cieszyć będą się sposoby na spędzanie wolnego czasu z wykorzystaniem ekologicznych i naturalnych zabawek (wykonanych własnoręcznie z kartonów, kamieni, a nawet ścinków po ostrzeniu kredek) oraz zajęcia na świeżym powietrzu, a także edukowanie poprzez sztukę i zabawę. Pinterest prognozuje, że rodzicielstwo będzie skupiać się na większej uważności, wspólnym tworzeniu kreatywnych map myśli, słuchaniu opowieści z mądrym przekazem oraz uczeniu dzieci odpowiedzialności za planetę.

Kulinaria

W minionym roku z konieczności, ale także nudów, więcej czasu spędzaliśmy we własnych kuchniach. Dzięki temu wiele osób odkryło, że gotowanie może być przyjemnym i kreatywnym sposobem spędzania czasu. W 2021 roku będziemy eksperymentować z nowymi, bardziej pikantnymi smakami, odkrywać kuchnie regionalne, nowe techniki przyrządzania oraz serwowania potraw (popularne będą różnego rodzaju deski z przekąskami, nie tylko serów i wędlin, ale także owoców, słodkości i deserów). W tym roku nadal będą cieszyć się powodzeniem własnoręcznie wypiekany chleb i pizza, ale więcej osób będzie szukało przepisów na nowe, zarówno słodkie i jak słone, wypieki, własnoręcznie przygotowywane mieszanki herbat i domowych przetworów.

Zapach świeżo upieczonego chleba albo szarlotki to mała przyjemnośc jaką z nas może dać sobie i bliskim. (Fot. iStock) Zapach świeżo upieczonego chleba albo szarlotki to mała przyjemnośc jaką z nas może dać sobie i bliskim. (Fot. iStock)

Hobby

W 2021 roku Pinnersi będą jeszcze więcej czasu będą poświęcać na domowe robótki, które z jednej strony doskonale wpisują się w trend przerabiania/upcyklingowania rzeczy, z drugiej świetnie wyglądają na Instagramie. Haftowanie kolorowymi nićmi, szydełkowanie i robienie na drutach, malowanie na szkle, ozdabianie wnętrz własnoręcznie robionymi świecami będzie jednocześnie modne i ekologiczne. Pinterest przewiduje, że 2021 rok upłynie pod znakiem odkrywania zainteresowań związanych z konkretnymi rejonami świata: wedyjską astrologią, architekturą starożytnego Egiptu, perską sztuką kaligrafii, irlandzkim patchworkiem czy japońską metodą łączenia drewna bez wykorzystania gwoździ, śrub czy kleju.

Pinterest przewiduje, że 2021 rok upłynie pod znakiem odkrywania zainteresowań i rozwijania hobby. (Fot. iStock) Pinterest przewiduje, że 2021 rok upłynie pod znakiem odkrywania zainteresowań i rozwijania hobby. (Fot. iStock)

Podróżowanie

W tym roku popularnością nadal cieszyć będzie się lokalne podróżowanie i odkrywanie atrakcji regionu. Pinterest przewiduje, że w 2021 roku zwiększy się zainteresowanie kempingiem i wynajmem małych domków na odludziu. W ciągu następnych kilkunastu miesięcy samochód stanie się nie tylko narzędziem pozwalającym na ucieczkę z miasta, ale także nową przestrzenią, w której będziemy spędzać więcej czasu (samochodowe randki, mobilne kina czy po prostu miejsce odosobnienia). Podróżowanie kamperem będzie nowym, bardziej bezpiecznym sposobem spędzania wakacji.

Kamper daje wolność, niezaleźność i bezpieczeństwo. (Fot. iStock) Kamper daje wolność, niezaleźność i bezpieczeństwo. (Fot. iStock)

Planowanie na mikroskalę

Miniony rok pokazał, że dalekosiężne projekty, szczególnie te związane z zagranicznym podróżowaniem czy organizacją wesel, są dziś o wiele trudniejsze do zaplanowania, dlatego lepiej skupić się na celebrowaniu małych rocznic z ludźmi, których kochamy, organizowaniu domowych seansów filmowych, pikników na łonie natury czy spotkań w kameralnym gronie przyjaciół.

Pinterest pojawił się u nas w 2013 roku. Według pierwszego polskiego badania opracowanego przez agencję Open Mobi, z platformy korzysta 3,7 mln aktywnych użytkowników. Najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku od 25 do 34 lat (47 proc.), zdecydowana większość to kobiety (86 proc.). Aż 72 proc. respondentów sprawdza aplikację Pinterest kilka razy dziennie, połowa spędza na niej przynajmniej godzinę dziennie. Pinnersi w Polsce wyszukują inspiracji na każdy temat, ale największą popularnością cieszą się treści związane z modą, urodą, wnętrzami oraz kulinariami. 96 proc. osób deklaruje, że zrealizowało pomysły znalezione w serwisie, połowa respondentów przyznaje, że używa aplikacji do planowania wydarzeń.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Moda i uroda

Białe spodnie - stylizacje. Co do nich założyć, aby stworzyć spójny outfit?

Mediolan (fot. Imaxtree)
Mediolan (fot. Imaxtree)
Zobacz galerię 34 Zdjęcia
Białe spodnie to letni must-have. Sprawdzą się idealnie w wielu stylizacjach, choć wiele z nas boi się je zakładać. Wspólnie odczarujemy mit białych spodni, w których każda z nas może wyglądać elegancko i modnie.

Jedno jest pewne - białe spodnie nie mają swojego terminu ważności. Nosimy je zwłaszcza w sezonie wiosna-lato jako idealną alternatywę dla czerni, brązu i granatu. Pomimo tego że wiele z nas boi się, że białe spodnie to wyzwanie - dla naszej figury, jak i całości stylizacji, coraz chętniej sięgamy po nie w różnych zestawieniach.

Białe spodnie to przede wszystkim mekka minimalistek, które nie lubią eksperymentować z kolorami. Jednym ze sprawdzonych outfitów z białymi spodniami w roli głównej będzie stworzenie total look'u i wybranie bieli jako całości stylizacji.

Jeśli do białych spodni dołączysz białą marynarkę, biały golf, bluzkę lub sweter możesz być spokojna, jeśli chodzi o efekt. Taka stylizacja to gwarancja klasycznej elegancji - bardzo często w prostym i nieskomplikowanym wydaniu. Nawet jeśli na górę zarzucimy zwykły biały top czy koszulę, takie połączenie sprawi, że będziemy wyglądać szykownie, elegancko i przede wszystkim - w dobrym guście.

Warto pamiętać, że białe spodnie dobrze sprawdzą się w każdej konfiguracji kolorystycznej. Ich zaletą jest to, że wyglądają modnie i elegancko zarówno w białym total look'u, jak i w połączeniu z innymi kolorami. Ponadto biel dobrze współgra także z podobnymi odcieniami - delikatnym beżem, jasnym brązem czy "spraną" szarością. Z dolną bielą sprawdzą się też zupełnie kontrastowe kolory - np. czarna bluzka, sweter bądź ramoneska. Kombinacja czerni z bielą to częsty wybór modowych minimalistek, które bazują na "najprostszych" kolorach i świetnie je razem zestawiają. Zestawienie białych spodni z czernią - nawet w postaci niewielkiego dodatku to dobry pomysł na przełamanie bieli, która czasem może stać się odrobinę przytłaczająca.

Wśród modeli białych spodni królują przede wszystkim białe jeansy i te o luźniejszym kroju - lekkie palazzo lub garniturowe. W letnie, gorące wieczory idealnie sprawdzą się także te o krótkim kroju, choć niekoniecznie we wszystkich połączeniach i do każdej figury. Białe jeansy dobrze współgrają z luźną górą - zwłaszcza nieco bardziej  nonszalanckimi koszulami, kurtką jeansową bądź rockową ramoneską. Białe spodnie garniturowe lub typowe palazzo sprawdzą się zarówno w komplecie z elegancka górą - z białą marynarką lub zwyczajnym białym topem. Dobrze urozmaicić je wtedy np. złotą biżuterią maxi. Razem będą wyglądać zabójczo.

W przypadku szortów - w bieli dominować będą zwłaszcza te bardzo krótkie lub bermudy przed kolana. Tu również sprawdzą się te w wydaniu jeansowym albo wykonane z lnu. Dobrze wyglądać będą nie tylko śnieżnobiałe, ale także delikatnie kremowe lub lekko przybrudzone.

Do białych spodni najczęściej nosimy buty na wysokim obcasie. Szpilki, koturny sprawdzą się dobrze zwłaszcza w połączeniu z białymi spodniami z rozszerzonymi nogawkami, lnianymi spodniami garniturowymi, a także tymi w stylu sportowym. Niemniej jednak na wybiegach i w modzie ulicznej coraz częściej spotykamy łączenie białych spodni - nawet postrzępionych u dołu kulotów czy bardzo szerokich dzwonów z... klapkami japonkami bądź białymi sneakersami. Ciekawym połączeniem, na które decyduje się dużo kobiet jest miks białych spodni z trampkami lub kozakami.

 

  1. Moda i uroda

Bielizna na różne okazje - najpiękniejsze modele od polskich projektantów i inspirujące stylizacje

Givenchy, Etam (fot. Imaxtree)
Givenchy, Etam (fot. Imaxtree)
Zobacz galerię 31 Zdjęć
W tym roku bieliznę nosimy nie tylko pod ubraniem. Braletki już dawno zastąpiły topy - nosimy je więc zarówno solo, jak i na klasyczne T-shirty, a nawet sukienki. Niektórzy projektanci proponują nawet tzw. wyjściową bieliznę, w której możemy pokazać się zwłaszcza na specjalne okazje. Dla tych, które wolą zostać przy tradycyjnym przeznaczeniu prezentujemy również najciekawsze modele - nie tylko piękne i zmysłowe, ale również wygodne i funkcjonalne.

Koronkowe body i braletki łączymy ze spodniami i spódnicami z wysokim stanem, zarzucamy na nie oversize'owe marynarki lub ramoneski. Niekiedy stawiamy wyłącznie na stanik w połączeniu z trenczem i równoważymy bardziej zakrytym dołem. Bielizna stała się dodatkiem do codziennych stylizacji, a granica między modą, którą wybierałyśmy wyłącznie do sypialni bądź pod ubranie a tą noszoną na co dzień wyraźnie się zatarła.

Bielizna, którą nosimy na co dzień zamiast koszul, bluzek czy golfów jest minimalistyczna, bez usztywnień, push-up'ów i innych powiększaczy biustu. Nie podtrzymuje go, stanowi jedynie zamiennik i urozmaicenie naszych codziennych ubrań. Koronkowe lub ażurowe staniki nosimy też na ubranie - zwłaszcza bawełniane topy, ale także i kwieciste koszule czy opinające ciało sukienki.

Bielizna nocna to przede wszystkim zmysłowe, kobiece projekty, które wykonane są z najwyższej jakości materiałów. Od kilku sezonów tu także królują te o klasycznym kroju, z jedwabiu naturalnego, z dzianiny lub koronki.

Wśród najciekawszych ofert bielizny damskiej znajduje się wiele polskich marek, które tworzą zmysłowe i niezwykle estetyczne komplety. Naszym ulubieńcem są m.in. te od marki MOYE, gdzie dominuje delikatność i wygoda. Na próżno szukać tu usztywnień, push up'ów, czy fiszbin. Na ten sezon polska marka zaprezentowała również kolekcję Bridal - ślubną bieliznę, o wiele bardziej intymną, z falbanami, satyną. Po prostu piękną.

Inna rodzima marka, która może pochwalić się pięknymi kolekcjami wykonanych z najwyższej jakości tkanin biustonoszy, fig i koszul nocnych to Rilke. Ich projekty to małe dzieła sztuki, które imponująco wyglądają nie tylko solo, ale również zamiast góry ubioru - tu sprawdzą się zwłaszcza czarne, koronkowe body, czy miękkie biustonosze.

W nieco bardziej sportowej odsłonie prezentują się modele bielizny od Hibou, polskiej marki, która "powstała z miłości do prostoty i wygody". I takie też są ich topy z miękką miseczką, która przytrzymuje biust i nadaje mu naturalny kształt, czy komplety bielizny welurowej z przepięknym, dopracowanym wykończeniem.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.
 

Post udostępniony przez HIBOU (@hibou_official)

 

 

  1. Moda i uroda

VISSAVI w wielkim mieście. Wyjątkowa kolekcja wiosna-lato 2021

VISSAVI kolekcja wiosna-lato 2021.
VISSAVI kolekcja wiosna-lato 2021.
Zobacz galerię 22 Zdjęcia
Marka VISSAVI obchodzi w tym roku 20-te urodziny. Z tej okazji  powstała niezwykła sesja wizerunkowa inspirowana stylem bohaterek „Seksu w wielkim mieście”.

Marka VISSAVI obchodzi w tym roku 20-te urodziny. Z tej okazji  powstała niezwykła sesja wizerunkowa inspirowana stylem bohaterek „Seksu w wielkim mieście”.

Choć od premiery kultowego serialu „Seks w wielkim mieście” minęło 23 lata, styl jego bohaterek wciąż zachwyca i inspiruje. Dlaczego? Bo bohaterki „Seksu w wielkim mieście” pokazały dwie ważne rzeczy: po pierwsze, że modą można i należy się bawić, po drugie, że od trendów ważniejsze jest znalezienie i konsekwentne budowanie własnego niepowtarzalnego stylu. To od nich kobiety na całym świecie nauczyły się, że eksperymenty modowe się opłacają, a miksowanie ze sobą rozmaitych wzorów, kolorów i faktur może dać spektakularne efekty. To one nauczyły nas, że intensywnych barw nie należy się bać, drogie można zestawić z tanim, a kwiatek do kożucha czasem ma sens, bo styl  tworzą dodatki.

Postaci serialu - Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker), Miranda Hobbes (Cynthia Nixon), Samantha Jones (Kim Centrall) oraz Charlotte York (Kristin Davis) idealnie oddają „ducha" współczesnej kobiety, mają podobne wartości w życiu, choć są zupełnie różne.

Każda z nich preferuje inny styl, wybierają różne fasony, kolory, długości, dodatki, fryzury czy makijaże, ale łączy je jedno - kobiecość.

Każda z nich ma indywidualny sposób na komunikowanie swojej kobiecości, oczywiście każdy jest właściwy, jedyny, niepowtarzalny, unikalny.

Dziewczyny są dumne ze swojej kobiecości, dbają o nią, korzystają z niej i nie boją się jej wyrażać, również przez swoje stylizacje - czasem bardziej subtelne, innym razem bardziej seksi -  w zależności od nastroju i potrzeby, ale zawsze autentycznie.

VISSAVI od początku swojego istnienia docenia kobiecą indywidualność. Kultywuje wolność, prawdę, szczerość i autentyczność. Pozwala kobiecie wyrazić się na różne sposoby poprzez ubiór. Kibicuje kobiecie, gdy gotowa jest na zmiany i nowe wyzwania. Tę zmienność oraz różnorodność marka traktuje jako atut i inspirację, które od lat odzwierciedla w swoich kolekcjach. Doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że moc kobiecości to pewnego rodzaju fuzja, połączenie siły charakteru i naturalnej delikatności.

VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem 'Seks w wielkim mieście'.(Fot. materiały prasowe) VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem "Seks w wielkim mieście".(Fot. materiały prasowe)

Inspiracja „Seksem w wielkim mieście" jest ciągle żywa, bo poglądy bohaterek, ich problemy czy pytania, które stawiają w każdym odcinku, są wciąż aktualne. Sam serial również nie traci na popularności - platformy filmowe nie zaprzestają emisji 6 sezonów serialu. Niedawno cały świat obiegła informacja, która wywołała u fanów tej produkcji wielką radość - będzie kontynuacja serialu, realizacja zdjęć właśnie wystartowała.

Aktualnie w świecie designu, mody, wnętrzach, fotografii, a nawet muzyce, można zaobserwować powrót do lat 90. stąd pomysł na kampanię nawiązującą stylem do tego cudownego okresu. Trend ten okazał się świetnym pretekstem do prezentacji najnowszej kolekcji VISSAVI. - Wierzymy, że naszym stałym klientkom, które pamiętają tamte czasy, sprawimy ogromną przyjemność w postaci sentymentalnej podróży, pięknych wspomnień i powrót do okresu, kiedy rodził się ich styl. Natomiast młodemu pokoleniu kobiet, które uważają dziś lata 90. za bardzo inspirujące i kultowe, jak serial „Seks w wielkim mieście”, chcemy pokazać udane połączenie tamtych i dzisiejszych trendów, docenienie ponadczasowej klasyki z odrobiną nowoczesności, po którą dziś, tak często sięgają. - mówi dyrektor artystyczny marki VISSAVI, Rafał Tylicki

VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem 'Seks w wielkim mieście'.(Fot. materiały prasowe) VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem "Seks w wielkim mieście".(Fot. materiały prasowe)

VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem 'Seks w wielkim mieście'.(Fot. materiały prasowe) VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem "Seks w wielkim mieście".(Fot. materiały prasowe)

VISSAVI to elegancja i klasyka. Wszystkie modele z kolekcji szyte są w Polsce, co stanowi ogromną wartość i dumę marki, a także daje gwarancje jakości odszycia i wykończenia. Założycielce marki oraz projektantce w jednej osobie, Agacie Blok, bliskie są wartości związane ze zrównoważoną modą. Zarówno prywatnie jak i w biznesie kieruje się zasadami "fair play”. Zaufanie, empatia, współpraca, uczciwość, ale też wolność i bycie w zgodzie ze sobą to podstawowe wartości, które budują VISSAVI. Takie podejście jest też widoczne w działaniach marki - kulturze pracy, relacji z klientkami i współpracownikami oraz jakości produktów.

Cała kolekcja dostępna jest na vissavi.pl

  1. Moda i uroda

Żółty rządzi- czyli najmodniejszy kolor 2021 roku

Alberta Ferretti, Kenzo, Zimmermann Wiosna/lato 2021 (Fot.Imaxtree)
Alberta Ferretti, Kenzo, Zimmermann Wiosna/lato 2021 (Fot.Imaxtree)
Zobacz galerię 5 Zdjęć
Jednym z kolorów 2021 został właśnie żółty. Jeszcze niedawno postrzegany jako nie twarzowy, zbyt krzykliwy i trudny. A dziś w króluje na wielu pokazach. Jak go nosić?

Jednym z kolorów 2021 został właśnie żółty. Jeszcze niedawno postrzegany jako nietwarzowy, zbyt krzykliwy i trudny. A dziś w króluje na wielu pokazach. Jak go nosić?

Valentino Wiosna/ lato 2021(Fot. Imaxtree) Valentino Wiosna/ lato 2021
(Fot. Imaxtree)

Przede wszystkim odważnie! Na wybiegach w tym sezonie projektanci często prezentowali go "po całości", czyli np. żółta sukienka lub komplet. To na pewno opcja dla tych z nas, które lubią być zauważone. Jednak można go nosić też w mnieszych dawkach i  łączyć z innymi, również spokojnieszymi kolorami. Pięknie wygląda z bielą, czernią, szarością, jasnym różem, granatem, zielenią czy eleganckim kolorem kamelowym.

J.W.Anderson Wiosna/lato 2021 (Fot.Imaxtree) J.W.Anderson Wiosna/lato 2021 (Fot.Imaxtree)

Słoneczny żółty młodzi pokochali już jakiś czas temu. Nazywany jest zresztą "Gen Z yellow" (czyli kolorem pokolenia Z- urodzonego po 1990 roku). Dzieci lubią go prawie zawsze, a dorośli odkrywają go na nowo. Dlaczego warto spróbować wprowadzić go do naszej garderoby? Bo dodaje energii i młodzieńczości jak żaden inny, no i rozjaśnia nawet pochmurne dni.

Aknvas, Rejina Pyo, Acne Wiosna/lato 2021 (Fot. Imaxtree) Aknvas, Rejina Pyo, Acne Wiosna/lato 2021 (Fot. Imaxtree)

  1. Moda i uroda

Kupuj lepiej, noś dłużej - dla siebie, dla planety

Kampania „Buy Better, Wear Longer” (Fot. materiały prasowe Levi's)
Kampania „Buy Better, Wear Longer” (Fot. materiały prasowe Levi's)
Zobacz galerię 3 Zdjęcia
Celem globalnej kampanii Levisa „Buy Better, Wear Longer” jest wywołanie refleksji na temat odpowiedzialności za wypływ konsumpcjonizmu i produkcji odzieży na środowisko.

Czy wiesz, że:

  • Przeciętny człowiek zużywa obecnie około 2 razy więcej ubrań niż w 2006 roku.
  • Jeśli będziemy nosić nasze ubrania dwa razy dłużej, możemy zmniejszyć nasz wpływ na środowisko o 44%
  • Mniej niż 1%produktów jest przetwarzanych na nową odzież.

Każdy z nas wrzucając do koszyka produkt, nie tylko kupuje ubranie, wybiera też określoną jakość, która pozwoli mu cieszyć się daną rzeczą przez lata, albo zmusi go do kolejnych zakupów za chwilę. Proekologiczne  i odpowiedzialne zakupy powinny być jakościowe i przemyślane (nie impulsywne czy spontaniczne).

- Naszym celem jest, aby denim marki Levi’s był noszony przez pokolenia, a nie przez jeden sezon. Tą kampanią chcemy zachęcić konsumentów do podejmowania bardziej świadomych decyzji w kontekście wyboru odzieży. Chcemy, aby każde ubranie było noszony dłużej, chcemy, aby ludzie kupowali odzież np. w second handach lub korzystali z punktów Tailor Store znajdujących się w naszych sklepach w celu przedłużenia życia swoich ubrań, — mówi Jennifer Sey, wiceprezeska marki Levi’s. - Jesteśmy marką, która od samego początku promuje postawy pionierskie i aspiruje do wprowadzenia na rynek pomysłowych i sprzyjających środowisku rozwiązań. W tych młodych ambitnych i bezkompromisowych osobach (biorących udział w kampanii - przypis red.) dostrzegliśmy przywódczy potencjał do zmiany. Zmiany, która nadejdzie, jeśli będziemy ze sobą współpracować. Jesteśmy dumni, że możemy połączyć z nimi nasze siły i podjąć próbę redukcji naszego kolektywnego wpływu na planetę.- dodaje Jennifer Sey.

Xiye Bastida (Fot. materiały prasowe Levi's) Xiye Bastida (Fot. materiały prasowe Levi's)

(Fot. materiały prasowe Levi's) (Fot. materiały prasowe Levi's)

Kampania „Buy Better, Wear Longer” to także odzwierciedlenie aktualnie podejmowanych przez markę kroków mających na celu wprowadzanie bardziej proekologicznych i zrównoważonych praktyk w zakresie produkcji. Levis od lat inwestuje w technologie, których celem jest oszczędzanie wody w procesie produkcji oraz wytwarzanie nowoczesnych wodooszczędnych materiałów takich jak Cottonized Hemp (materiał z konopii) czy Organic Cotton.

Do kampanii marka zaangażowała grupę młodych ludzi, aktywistów i aktywistki działających na rzecz przyszłości naszej planety. Biorą w niej również udział inspirujące osoby, którym nie są obojętne losy Ziemi: Jaden Smith, Xiye Bastida, Melati Wijsen, Xiuhtezcatl, Emma Chamberlain oraz Marcus Rashford odznaczony Orderem Imperium Brytyjskiego.