1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

YES dla kobiecej siły!

(Fot. materiały partnera)
(Fot. materiały partnera)
Bunt, odwaga i autentyczność – to wartości, które przyświecały marce YES podczas pracy nad nową strategią.

„Chcemy tworzyć świat, w którym kobiety zamiast NO słyszą YES. Chcemy tworzyć świat, w którym każda z nas z dumą powie: Jestem Kobietą”ten fragment manifestu marki można już zobaczyć na ogromnym muralu autorstwa artystki Alicji Białej. Mural zdobi ścianę na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Hożej w Warszawie i przedstawia kilka kobiet w przyjaznym uścisku…

(Fot. materiały partnera) (Fot. materiały partnera)

Manifestem jest również nowy spot reklamowy YES – bez upiększeń, photoshopa, wstydu, lęku i odwiecznego „nie wypada”. Aleksandra Żebrowska, Kasia Zillmann wraz ze swoją partnerką, Aleksandra Wiederek-Barańska, Bogna Golec i Christina Flagmeier – wszystkie te kobiety w spocie są po prostu sobą, co – jak się okazuje – wciąż wymaga odwagi.

Ponadprzeciętną odwagą wykazała się też Neo – osoba niebinarna, która zagrała w krótkim spocie sponsorskim i która z hasłem „Jestem kobietą, bo się nią czuję” będzie twarzą marki w marcu.

Niestety wciąż żyjemy w systemie patriarchalnych przekonań i stereotypowych ról, które społeczeństwo nadaje kobietom. […] W YES zauważamy tą sytuację i chcemy ją zmieniać – mówi Justyna Lach, dyrektorka marketingu YES. – Nie interesuje nas robienie długich i pięknych reklam, my chcemy pięknego, czyli wolnego, niezależnego i równego życia dla kobiet bez względu na to, kim są i co jest dla nich ważne. I wierzymy, że ta zmiana jest możliwa.

Niestety nadal ponad połowa (59 proc) ankietowanych kobiet podnosi, że wiele reklam pokazuje przestarzały obraz kobiet, a 76 proc. sugeruje, że w reklamach widzi głównie bardzo szczupłe kobiety. Kobiety występujące w reklamach są również zazwyczaj młode, a 68 proc. twierdzi, że w reklamach nie ma wystarczającej liczby starszych kobiet. Większość kobiet (68 proc.) również nie czuje się reprezentowana w reklamach, przy czym zdecydowana większość (81 proc.) podkreśla, że chciałaby w nich widzieć wszystkie typy kobiet*.

Nowa strategia YES nie wzięła się znikąd. Firmę już od 40 lat tworzą głównie kobiety. – Nasza biżuteria od początku była tworzona przez kobiety i dla kobiet – mówi Magda Kwiatkiewicz, założycielka YES. – Wierzymy, że dzięki niej kobiety mogą czuć się ważne, niezależne i odważne i to jest dla nas najpiękniejsze!

Za nową strategią idą również konkretne działania. Marka YES nawiązała długofalową współpracę z Fundacją Wysokich Obcasów i dzięki wspólnym działaniom chce pozytywnie wpływać na los kobiet w Polsce i podnosić ich świadomość odnośnie do swoich praw. –To, co nas interesuje, to właśnie tworzenie lepszego świata dla kobiet; świata, który kobietom powie TAK i w którym będą mogły realizować własne marzenia i nawet najbardziej odważne plany […]mówi Tomasz Kwiatkiewicz, prezes YES.

* Dane: https://www.marketingweek.com/sneaky-sexism-advertising/

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze