1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Wielka Brytania wprowadza zakaz reklam chirurgii kosmetycznej skierowanych do osób poniżej 18. roku życia

W Wielkiej Brytanii wykonywanie wszelkich zabiegów chirurgii plastycznej u osób poniżej 18. roku życia jest zakazane. Do tej pory kwestia ich reklamowania nie była jednak regulowana prawnie. (Fot. iStock)
W Wielkiej Brytanii wykonywanie wszelkich zabiegów chirurgii plastycznej u osób poniżej 18. roku życia jest zakazane. Do tej pory kwestia ich reklamowania nie była jednak regulowana prawnie. (Fot. iStock)
Brytyjski Komitet ds. Praktyk Reklamowych (CAP) i Broadcast Committee of Advertising Practice (BCAP) orzekły, że młodzi ludzie powinni być chronieni przed reklamami zabiegów plastycznych ze względu na ich podatność na presję idealnego obrazu ciała. Nowe regulacje mają zakazać kierowania reklam zabiegów chirurgii plastycznej do osób poniżej 18. roku życia.

Po przeprowadzeniu konsultacji społecznych na temat wrażliwości młodych ludzi i presji związanej z wizerunkiem ciała brytyjskie organizacje zajmujące się kodeksem praw reklamowych orzekły zakaz kierowania reklam usług chirurgii kosmetycznej do osób poniżej 18. roku życia. Chodzi tu przede wszystkim o zabiegi, które mają na celu zmianę wyglądu fizycznego, czyli na przykład: powiększanie piersi, liposukcja, korekta kształtu nosa czy lifting twarzy, ale także zabiegi odmładzające skórę, peelingi chemiczne i zabiegi laserowe lub świetlne oraz produkty do wybielania zębów. Przepis ma wejść w życie w maju 2022 roku.

Nowe regulacje skierowane są do wszystkich mediów, również społecznościowych. Obejmą więc zarówno telewizję, prasę i radio, jak i wszelkiego rodzaju billboardy i plakaty, a także Facebooka, Instagrama i TikToka – również w obszarze influencer marketingu, by tworzone przez influencerów treści były bardziej przejrzyste.

– Ze względu na nieodłączne ryzyko związane z kosmetycznymi zabiegami interwencyjnymi oraz potencjalną atrakcyjność tych usług dla młodych ludzi zmagających się z problemami dotyczącymi pewności siebie ważne jest, abyśmy w ich zakresie marketingu wprowadzili możliwie najbardziej surowe ograniczenia. Nowe zasady zapewnią, że reklamy nie będą mogły być kierowane do osób poniżej 18. roku życia, a tam, gdzie dzieci i młodzież będą miały możliwość je zobaczyć, nie będą mogły wprowadzać w błąd lub w inny sposób wykorzystywać słabości odbiorców – powiedział Shahriar Coupal, dyrektor Komitetu ds. Praktyk Reklamowych (CAP).

W Wielkiej Brytanii wykonywanie wszelkich zabiegów chirurgii plastycznej u osób poniżej 18. roku życia jest zakazane. Do tej pory kwestia ich reklamowania nie była jednak regulowana prawnie.

Źródło: The Guardian

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze