1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

Kobiety w cyfrowej rewolucji – jak program „TOP Women w e-biznesie” pomógł kobietom rozwinąć skrzydła

(Fot. materiały partnera)
(Fot. materiały partnera)
Dla nich rok 2020 był przełomowy. Nieprzewidywalna sytuacja na rynku pracy, konieczność przejęcia na siebie obowiązków opieki nad osobami zależnymi i czuwania nad edukacją dzieci w czasie lockdownu oraz historyczne wręcz zjawisko cyfryzacji wszystkich dziedzin życia wyzwoliły w kobietach potencjał do rozwoju i przedsiębiorczości. Mimo obciążenia pracą, stresem i niepewnością wobec jutra wzięły sprawę w swoje ręce i postanowiły działać. Joanna, Ewa, Małgorzata - to TOP Women w e-biznesie, kobiety, które postanowiły wykorzystać swoje umiejętności i działać online.

– Jestem dziś zadowolona z pierwszych kroków postawionych w cyfrowym świecie, jestem dumna z wykorzystania inspiracji do podjęcia działań od partnerów programu, mam za sobą pierwsze sukcesy w postaci jasno wyznaczonych celów i już częściowej ich realizacji – mówi Joanna Czerwenak, psychodietetyczka. Do tej pory pracowała w gabinecie stacjonarnie i z doświadczenia wie, że zapotrzebowanie na wsparcie psychologiczne są duże. Zamknięcie gabinetu na czas obostrzeń związanych z COVID-19 to tylko jeden z powodów, dla których musiała szukać innych rozwiązań, by pracować. Pacjenci wzbraniają się przed wizytami w stacjonarnych gabinetach psychologów. Jak się okazuje, czują się bardziej komfortowo, korzystając z konsultacji zdalnej, w bezpiecznym otoczeniu, w dogodnym dla nich czasie.

Odpowiedzią na dylematy Joanny okazał się program organizowany przez Fundację Kobiety e-biznesu – „TOP Women w e-biznesie”. To ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do kobiet, które myślą o przekwalifikowaniu się, o założeniu albo rozwinięciu swoich działań w Internecie.

Podczas 12 weekendowych sesji, wiosną 2021 roku, uczestniczki brały udział w wykładach i warsztatach dotyczących zakładania własnej działalności gospodarczej, e-biznesu, budowania strony internetowej i sklepu online. Panie uczyły się też świadomie kształtować swój wizerunek w sieci. Dzięki udziałowi w programie Joanna podęła pierwsze kroki ku budowaniu marki eksperckiej online — wykupiła hosting, założyła samodzielnie stronę internetową, profil firmy na Facebooku, konto na Linkedin i Instagramie, zainwestowała w sprzęt. Teraz czas na dalsze zmiany — dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z zakresu dbania o dobre samopoczucie między innymi w formie szkoleń e-learningowych.

To, że kryzys pandemiczny najbardziej dotknął kobiety, potwierdzają wszystkie badania i raporty związane z rynkiem pracy, zagrożeniem zdrowia i dobrostanu psychicznego, digitalizacji, obciążeniem domowymi obowiązkami. Fundacja Kobiety e-biznesu postanowiła sprawdzić jednak coś innego — jak w tej sytuacji wygląda kwestia przedsiębiorczości wśród kobiet. Raport Fundacji „Potencjał kobiet w e-biznesie” (2020) jednoznacznie wskazuje, że kobiety mają ogromną chęć działania, potrzebę niezależności ekonomicznej, niesamowite pokłady kreatywności i najbardziej chcą rozwijać się w branży e-commerce i usług online, często łącząc pasję z zawodem. Założycielki Fundacji – Anna Heimberger, Dorota Bachman i Agnieszka Brytan-Jędrzejewska – we współpracy z partnerami ruszyły więc z pierwszą edycją „TOP Women w e-biznesie”. Udział w programie jest bezpłatny, a wziąć udział mogła wziąć każda kobieta. Zainteresowanie przerosło najśmielsze oczekiwania organizatorów — spośród 400 zgłoszeń z Polski i zagranicy do programu dostało się 200 pań. – Tę eksplozję energii zobaczyłyśmy już podczas pierwszej sesji inauguracyjnej. Dziewczyny wspierały się podczas całego programu, dzieliły wiedzą, nawiązywały kontakty i relacje biznesowe mówi Dorota Bachman.

Siłą programu było wsparcie mentorów — ekspertów, którzy dzielili się wiedzą i umiejętnościami, byli otwarci i gotowi na grad pytań ze strony uczestniczek sesji online. Dużym zainteresowaniem cieszyły się konwenty poświęcone digitalowym rozwiązaniom, takim jak płatności cyfrowe dostarczane przez VISA. Okazuje się, że takie rozwiązania nie tylko wspierają rolę globalnego handlu, znaczenie sektora MŚP, ale też kobiece biznesy.

Dla przedsiębiorców takich jak Ewa Badowska-Domagała, która przed pandemią prowadziła ze znajomymi 9 lokali gastronomicznych i firmę cateringową w Warszawie, zamknięcie restauracji było ciosem. Wiedziała, że trzeba działać szybko i wzięła na siebie przeniesienie działalności do Internetu. Postanowiłam, że ja się tym zajmę i zbuduję firmę cateringową działającą on-line, tak abyśmy byli przygotowani na ewentualne kolejne zamknięcie stacjonarnie działających lokali gastronomicznych – mówi i nie ukrywa, że dzięki programowi „TOP Women w e-biznesie” nie tylko zwiększyła sprzedaż i rozwija kolejną markę. Przekonała się też, że działać w sieci może każdy niezależnie od wieku, branży i poziomu rozwoju zawodowego.

– Jako Fundacja Polska Bezgotówkowa aktywnie wspieramy inicjatywę skierowaną do przedsiębiorczych kobiet. Mieliśmy okazję obserwować wiele przedsiębiorczyń, które w trakcie pandemii – dzięki elastycznemu podejściu i ciężkiej pracy – przemodelowały i usprawniły pracę swojej firmy. Doskonałym tego przykładem jest właścicielka cukierni i pracowni tortów z Białegostoku, która dostosowała się do sytuacji pandemicznej i przeniosła część swojego biznesu do online’u (). To pokazuje, że otwarcie się na nowe rozwiązania i nowoczesne metody płatności wzmocniło jej biznes w oczach konsumentów – powiedziała Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Kobiety są głodne wiedzy i poszukują sprawdzonych informacji na temat e-commerce, rozwiązań przydatnych w prowadzeniu działalności online i wskazówek na start. Boją się ryzyka, ale wyposażone w wiedzę i inspirujące historie innych działają – jak Małgorzata Perlińska, która zawsze uważała się za społecznika, a nie bizneswoman, a jej zawód – doradca zawodowy – wcale nie kojarzył się z usługami online.

Dzisiaj jest już właścicielką biznesu, o którym marzyła, prowadzi webinary i spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem. Dąży do firmy szkoleniowej online, a „TOP Women w e-biznesie” to były już konkretne kroki do realizacji celu. Program też pozwolił jej przepracować wewnętrzne blokady i przekonania o tym, że cyfrowy świat nie jest miejscem dla niej. – Napisałam biznesplan własnej firmy, dzięki czemu łatwiej mi było zacząć działać, mając jasno wytyczone cele i oszacowane koszty – podsumowała Małgorzata Perlińska.

– Przedsiębiorczość to odwaga, zdolność do zarządzania wieloma priorytetami, otwartość na testowanie różnych modeli i porzucanie części pomysłów. Stuprocentowe zaangażowanie jest niezbędne. Doskonały pomysł nie jest wiele wart, jeśli nie stoją za nim zdolności organizacyjne, scenariuszowe planowanie finansowe i wartości – mówi dr Karolina Mitraszewska, członek zarządu Nest Banku.Jestem z rodziny przedsiębiorców, znam wiele przedsiębiorczych kobiet, którymi kieruje pasja. Wiem, ile konsekwencji i determinacji potrzeba, aby osiągać sukces. Z ogromną radością zaangażowaliśmy się w program „TOP Women w e-biznesie”. Aby wspierać przedsiębiorcze kobiety w realizacji marzeń, w zwycięstwach i pokazywać jak podnieść się po porażkach, które są nieodzowną częścią przedsiębiorczości.

Już w lutym 2022 r. rusza kolejna edycja programu TOP Women w e-biznesie, a organizatorki zapowiadają zmiany w programie wynikające z zapotrzebowania rynku i zainteresowań kobiet, które chcą rozwijać biznes online. – Postanowiłyśmy w kolejnej edycji dodać sesje szkoleniowe związane z możliwościami finansowania działalności, jeszcze bardziej skupić się na płatnościach cyfrowych oraz poświęcić czas na logistykę związaną np. z przygotowywaniem przesyłek, bo okazuje się, że to istotne potrzeby rozpoczynających działalność w e-commerce – mówi Anna Heimberger, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Partnerem sesji szkoleniowych z logistyki będzie InPost, który wprowadzi kobiety w arkana wiedzy o dostawach.

– W InPost od zawsze wierzymy w siłę i potencjał kobiet! Właśnie dlatego jesteśmy partnerem programu edukacyjno-rozwojowego „TOP Women w e-biznesie”, który otwiera przed kobietami wiele możliwości i motywuje do działania – mówi Izabela Karolczyk-Szafrańska, dyrektor marketingu InPost.Chcemy podzielić się doświadczeniem i dorzucić garść inspiracji – w ramach programu uczestniczki będą mogły wziąć udział w autorskim panelu szkoleniowym InPost, który poprowadzą nasi eksperci. Odpowiemy na wiele pytań często pojawiających się przy prowadzeniu własnego biznesu, m.in.: Jakie znaczenie ma wybór formy dostawy w sklepie internetowym? Jak podejść do integracji z modułami firm kurierskich? Jaką formę współpracy warto wziąć pod uwagę? Opowiemy również o dobrych praktykach dotyczących pakowania i przygotowywania przesyłek kurierskich – dodaje Izabela Karolczyk-Szafrańska.

Nowością drugiej edycji będą też zajęcia, na których uczestniczki dowiedzą się co robić, aby być widocznym w wyszukiwarkach internetowych.

Nie zastanawiaj się! Zostań TOP Woman w e-biznesie. Weź udział w II edycji!

Program „TOP Women w e-biznesie” przygotowany jest przez Fundację Kobiety e-biznesu w partnerstwie z Google, Visa, Allegro, InPost, Nest Bank, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Sky-shop.pl, Przelewy24, Canon, Future Collars i Progressivo. Współpraca z partnerami i ekspertami w danej dziedzinie gwarantuje najwyższy poziom merytoryczny i profesjonalne wsparcie uczestniczek projektu. Ważnym punktem programu, docenianym przez absolwentki pierwszej edycji, jest warsztat z zakresu metamorfozy i budowania własnego wizerunku w biznesie. Kolejne moduły przeprowadzą panie od planowania działań i biznesplanu przez strategie marketingowe po mierzenie skuteczności tych działań – wszystko po to, by osoby uczestniczące w projekcie ruszyły z własną działalnością lub rozwinęły tę już istniejącą. Każda z kobiet otrzyma pakiet startowy od partnerów programu, który ułatwi im rozpoczęcie prowadzenia e-biznesu.

Zajęcia rozpoczną się w lutym 2022 roku, odbywać będą się w systemie online na specjalnej platformie e-learningowej i w wygodnej formule weekendowej. Spotkania będą rejestrowane i udostępniane, żeby uczestniczki mogły wracać do omawianych tematów. Absolwentki pierwszej edycji doceniały też dostępność ekspertów, mentorów i wykładowców, dzięki czemu niemal od ręki można rozwiązywać swoje wątpliwości.

Biorąc udział w drugiej edycji programu „TOP Women w e-biznesie”, masz szansę zamienić swój pomysł na biznes w atrakcyjny startup. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące programu oraz formularz zgłoszeniowy znajdziesz na stronie .

(Fot. materiały partnera) (Fot. materiały partnera)

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze