1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Luksus i elegancja w filmie „Dom Gucci”

Wnętrza opiewające w antyki, imponujące ogrody i stylowe apartamenty to elementy scenografii filmu „Dom Gucci”, które nie tylko przyciągają wzrok, ale też podsycają uwagę widza. (Fot. materiały prasowe)
Wnętrza opiewające w antyki, imponujące ogrody i stylowe apartamenty to elementy scenografii filmu „Dom Gucci”, które nie tylko przyciągają wzrok, ale też podsycają uwagę widza. (Fot. materiały prasowe)
Uniwersalny niczym antyczna tragedia, pełen zdrad, uniesień i manipulacji – taki właśnie jest „Dom Gucci”. Dziś opisujemy jego wyjątkową scenografię – dla tych, którzy już widzieli, i dla których seans najnowszego filmu Ridleya Scotta to niedaleka przyszłość.

Zdjęcia do filmu o rodzinie Gucci odbywały się w Mediolanie, Rzymie, Florencji oraz we włoskich Alpach. Za kamerą stanął wybitny operator, urodzony w Warszawie Dariusz Wolski. My z kolei dokładnie przyjrzeliśmy się scenografii tej produkcji. Renesansowe wnętrza opiewające w antyki, imponujące estetycznie ogrody oraz stylowe apartamenty po brzegi wypełniono prawdziwymi designerskimi perłami przekroju epok. Wybitny design w ekranizacji jest niewątpliwie nie tylko przyciągającym wzrok dodatkiem, ale i podsycającym uwagę wykończeniem. Włoską podróż po zawiłej historii rodu modowych imperatorów czas zacząć.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Palazzo Gucci

Za scenografię w filmie odpowiada Arthur Max, który sam przyznaje: „Na ekranie miały królować elegancja i luksus”. Pokazany został świat przywilejów, w którym słowo oszczędność nie istnieje. Reprezentantami takiego podejścia są wszyscy członkowie rodziny Gucci. Elitaryzm zawarty w przynależności do grona zamożnych włoskich rodów można dostrzec w klasycznych willach Rodolfa (​​Jeremy Irons) i Alda (Al Pacino) Guccich. Włoska posiadłość Alda to renesansowy dom nad jeziorem Como, pierwotnie dom arcybiskupa Rzymu w XV i XVI wieku, wyposażony w antyczne meble, ale także posiadający bardzo imponujący estetycznie ogród.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Filmowy dom Rodolfa Gucciego to w rzeczywistości mediolańska Villa Necchi, będąca na co dzień muzeum. Wnętrza willi pozostały niemal nietknięte, uwydatniają się w nich antyki, marmurowe wykończenia, meble z ciemnego drewna – iście włoska klasyka w najbardziej luksusowym wydaniu. W pewnym momencie filmu Rodolfo poucza Paolo Gucci (Jared Leto) w kwestii projektowania mody. Wskazuje na kultową apaszkę w kwiaty marki Gucci, którą sam zaprojektował, i wykrzykuje do bratanka, że w modzie przenigdy nie należy łączyć brązów z pastelami. Rodolfo Gucci w filmie żyje przeszłością, ciągle goni wspomnieniami do swojej filmowej kariery, a w zarządzaniu marką kieruje się burżuazyjnym przekonaniem o potrzebie utrzymania jej w sferze marzeń dla przeciętnego zjadacza chleba.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Luksusowy styl Maurizio

Film, oparty na książce wydanej 20 lat temu, w głównym wątku stawia postać Maurizia Gucciego (Adam Driver) i jego związek z Patrizią Reggiani (Lady Gaga). Ważną częścią tej relacji jest walka o władzę nad rodzinną firmą, jaka przypadła na lata 80. i 90. Ambitny syn Rodolfa, Maurizio, obrał sobie za cel uczynić sklepy Gucci Watykanem mody i tym samym przywrócić świetność imperium modowemu. Sama Patrizia Reggiani wprost uwielbiała wszystko, co drogie. Poza okrutną zbrodnią, jakiej dokonała, znana jest z powiedzenia „Wolę płakać w Rolls-Roysie niż być szczęśliwą na rowerze”.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Fatalny czarny charakter, jakim był Maurizio, stawiał na innowacje, zarówno prowadząc modowy brand, jak i w życiu. Nie szczędził na autach, zegarkach i… wyposażeniu wnętrz. Czy to nowojorskie biuro Maurizia, czy dom – w jego otoczeniu można podziwiać same perełki designu końca XX wieku, obowiązkowo osadzone w jasnej przestrzeni, co podkreśla każdą linię. W filmie zobaczymy sofę w kształcie ust Mae West zaprojektowaną przez Salvadora Dali, zestawioną z lampą podłogową Arco projektu braci Castiglioni (Flos). Naszej uwadze nie umknęły też obrazy H. Rousseau i M. Rothko. Prawdziwą klasę podkreśliły jednak przewijające się w kolejnych scenach fotele w stylu Bauhaus. Wybitny design w ekranizacji jest czymś, co niewątpliwie podsyca romans Maurizia z dekoratorką wnętrz Paolą Franchi (Camille Cottin).

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Caffè italiano

Jak na włoskie obyczaje przystało, dużą część filmu zajmują spotkania przy filiżance espresso. Wszystkie napoje i dania serwowane są na misternie dobranych do klimatu sceny zastawach stołowych. To właśnie w pełnej toastów i pozornie luźnej atmosferze zapadają najważniejsze decyzje członków rodziny Gucci o przyszłości wspólnego biznesu.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Duże, acz pozytywne, zaskoczenie to pojawienie się na ekranie Salmy Hayek w roli jasnowidzki Piny Auriemmy, której drugoplanowa rola wnosi wiele do złożoności postaci Patrizii. To mąż Hayek – biznesmen François-Henri Pinault – zaakceptował scenariusz, jest dyrektorem generalnym Kering, obecnego właściciela Gucci i kilku innych luksusowym marek modowych.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Specjalną selekcję designerskich mebli, dodatków i akcesoriów inspirowanych filmem „Dom Gucci” znajdziecie na stronie yestersen.com.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze