1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

YES mówi „NO”!

(Fot. materiały partnera)
(Fot. materiały partnera)
Mimo XXI wieku nadal walczymy ze stereotypami, niesprawiedliwością i nierównością, z którymi spotykają się głównie kobiety. W związku z tym, że marzec zwyczajowo jest miesiącem kobiet – marka YES rusza z akcją, w której zmienia nazwę na NO. Jest to nie tylko wyraz buntu, lecz także wyraz wsparcia dla kobiet z Ukrainy, które znalazły się w wyjątkowo trudnej sytuacji.

Od wczoraj (01.03.) w wybranych salonach YES oraz na yes.pl i w social mediach marka działa jako NO.

#YESmowiNO to akcja, którą marka YES chce zwrócić uwagę na wszystkie absurdalne oczekiwania, niesprawiedliwości, nierówności i stereotypy, które dotykają kobiet w Polsce. Przez cały marzec YES wspólnie z ambasadorkami będzie publikować kolejne postulaty i zachęcać, by dodawać do nich własne.

Sytuacja za naszą wschodnią granicą jest jednak na tyle poważna, że trudno przeprowadzać dzisiaj jakiekolwiek działania w oderwaniu od tego, co się dzieje. Dlatego przede wszystkim i na początek YES mówi „NO dla agresji!”.

Marce zależy na na tym, aby wesprzeć również kobiety z Ukrainy, dlatego przekazuje 100 000 zł na Fundację Wysokich Obcasów, która udziela pomocy w Ukrainie. Ponadto cały dochód ze sprzedaży bransoletek z serii YES for Love, pomnożony razy dwa, również zasili konto fundacji.

A jakie będą postulaty zgłoszone przez ambasadorki akcji? Głosem akcji będą m.in. Aleksandra Kwaśniewska, która powie „NO dla jednego wzorca kobiecości” i Karolina Korwin-Piotrowska z „NO dla seksizmu”. Maria Peszek wyrazi bunt przeciwko presji posiadania dzieci, a bokserka Sasha Sidorenko powie „NO dla »to nie wypada«”. Partnerem akcji jest również Centrum Praw Kobiet, które zwraca uwagę na bardzo ważny problem przemocy psychicznej i fizycznej wobec kobiet oraz na konsekwencje tego zjawiska. Twarzą akcji będzie również stała ambasadorka marki Ola Żebrowska, która powie „NO dla bycia idealną” oraz pani Magdalena Kwiatkiewicz, współzałożycielka marki YES, która zwróci uwagę na problem nierówności na rynku pracy.

Sam bunt i wyrażenie sprzeciwu to oczywiście za mało, aby zapoczątkować jakąkolwiek zmianę, dlatego wspólnie z redakcją Wysokich Obcasów YES zainicjuje dyskusję na temat koniecznych zmian w zakresie sytuacji kobiet oraz opublikuje wnioski z internetowych ankiet. – Wierzymy, że każdy z nas ma wpływ na to, w jakim świecie żyjemy. My w YES chcemy tworzyć nie tylko biżuterię, ale również świat bardziej przyjazny dla kobiet – mówi Magdalena Kwiatkiewicz.

YES zaprasza również do akcji wszystkie kobiety, które w social mediach mogą publikować swoje postulaty z hasztagiem #YESmowiNO, można też brać udział w ankietach na IGS badających poziom znajomości problemów dotyczących kobiet.

Akcja potrwa przez cały marzec.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze