1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

#KeepTheGrey – marka Dove odpowiada na ageizm

#KeepTheGrey – przyłączacie się do akcji? (Fot. iStock)
#KeepTheGrey – przyłączacie się do akcji? (Fot. iStock)
„Starzenie się jest piękne. Wszyscy powinniśmy być w stanie robić to na własnych warunkach i bez żadnych konsekwencji” – napisała marka Dove w mediach społecznościowych. Jej kampania #KeepTheGrey to odpowiedź na zwolnienie prezenterki telewizyjnej Lisy LaFlamme, która najprawdopodobniej padła ofiarą ageizmu.

Pandemia i zamknięcie salonów fryzjerskich sprawiły, że wiele kobiet – zwłaszcza z pokolenia silver – zrezygnowało z farbowania odrostów i pokochało swoje siwe włosy. Jedną z nich była prezenterka wiadomości Lisa LaFlamme, która przez 35 lat pracowała dla kanadyjskiej stacji CTV.

Kobieta 15 sierpnia zamieściła wideo na Twitterze, w którym z wielkim smutkiem poinformowała o tym, że 29 czerwca Bell Media, do którego należy stacja, wypowiedziało jej umowę. Początkowo informacja miała być trzymana w tajemnicy.

Zwolnienie LaFlamme motywowano „decyzją biznesową”, jednak wiele wskazuje na to, że prawdziwym powodem były siwe włosy prezenterki – a właściwie to, że ich nie farbowała. Media informują, że dyrektor wykonawczy w CTV News – Michael Melling – miał zapytać „Kto zatwierdził decyzję o pozwoleniu Lisie na pokazywanie się w siwych włosach?”.

Cała ta sytuacja i decyzja Bell Media wzbudziły wiele emocji i różnych reakcji. Jedną z nich jest kampania #KeepTheGrey marki Dove. I chociaż firma nie nawiązuje bezpośrednio do Lisy, można się domyślić, że jej zwolnienie było impulsem do uruchomienia akcji.

„Starzenie się jest piękne. Wszyscy powinniśmy być w stanie robić to na własnych warunkach i bez żadnych konsekwencji. Dlatego my też szarzejemy i przekazujemy 100 000 dolarów kanadyjskiej organizacji nonprofit Catalyst, która pomaga w tworzeniu inkluzywnych miejsc pracy dla wszystkich kobiet” – napisała marka Dove w mediach społecznościowych.

Filmik dołączony do opisu dodaje, że „Kobiety z szarymi włosami są wyrzucane z miejsc pracy. Dlatego Dove szarzeje. Razem możemy wspierać kobiety pięknie starzejące się na własnych warunkach”. Celem kampanii jest okazanie wsparcia kobietom, które często są dyskryminowane ze względu na swój wiek, głównie w miejscach pracy.

Dove zachęca by przyłączyć się do akcji, publikując swoje zdjęcie w skali szarości i oznaczając je hasztagiem #KeepTheGrey.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze