„Must have from Poland” to ekspozycja, która jest kontynuacją plebiscytu połączonego z wystawą „must have”, przygotowaną w 2011 roku na zlecenie Łódź Design Festival. Grupa ekspertów wyselekcjonowała wówczas 150 najciekawszych, zaprojektowanych przez polskich projektantów i wdrożonych do produkcji obiektów, a następnie spośród nominowanych przedmiotów wyłoniła 42 zwycięskie produkty. Wystawa w Mediolanie prezentuje 25 z nich. To przykłady mądrej i świadomej strategii inwestowania w design, które odzwierciedlają aktualne trendy polskiego wzornictwa.
Rzeczy pokazane na wystawie „must have from Poland” nie są unikatami, są wdrożone do produkcji
i znajdują się w stałej ofercie. Produkowane nie tylko przez duże i znane przedsiębiorstwa, także przez małe rodzinne biznesy, a nawet przyjacielskie inicjatywy. Produkty są różne, ale za każdym stoi dobry design, innowacyjne podejście do projektu, ergonomiczne rozwiązanie i oczywiście świetna jakość.
Tekst kuratora wystawy Ewy Solarz.
Projekt współorganizowany przez Instytut Adama Mickiewicza.
Rzeczy pokazane nawystawie „must have from Poland” nie są unikatami, są wdrożone do produkcji
i znajdują się w stałej ofercie. Produkowane nie tylko przez duże i znane przedsiębiorstwa, także przez małe rodzinne biznesy, a nawet przyjacielskie inicjatywy. Produkty są różne, ale za każdym stoi dobry design, innowacyjne podejście do projektu, ergonomiczne rozwiązanie i oczywiście świetna jakość.
Ewa Solarz
Projekt współorganizowany przez Instytut Adama Mickiewicza