1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Joga w pracy – ćwiczenie, które pozwoli ci odzyskać energię do działania

Joga w pracy – ćwiczenie, które pozwoli ci odzyskać energię do działania

Warto zrobić sobie chwilę przerwy, jeżeli siedzimy cały czas przy biurku. Szczególnie, gdy ta przerwa jest naprawę efektywna! (fot. iStock)
Jeśli dopadła cię niemoc i ogólny spadek energii - spróbuj wykonać to ćwiczenie. Nie tylko poczujesz się lepiej fizycznie, ale jest duża szansa, że poprawi się twój nastrój.

Pamiętaj: wykonuj ćwiczenia ze świadomością, że ta krótka przerwa korzystnie zadziała na twoje samopoczucie i ciało, i że wpłynie pozytywnie na wykonywaną przez ciebie pracę. Oddychaj rozluźniając przeponę i brzuch.

Przypominam też zasady wykonywania asan przy biurku: jeśli używasz krzesła na kółkach - przesuń je pod ścianę aby było stabilne; nie nadwyrężaj się; zdejmij buty.

Powróć do swojej Wewnętrznej Mocy - ćwiczenie

Na zdj. Iwona Kozak, instruktorka jogi. Fot. Sylwia Olszewska

  • Ustaw krzesło tak aby się nie ruszało, najlepiej opierając je o ścianę;
  • Stań w lekkim rozkroku przed krzesłem, około pół metra od krzesła (bokiem do niego);
  • Postaw prawą stopę na krześle, kierując piętę do wewnątrz;
  • Podnieś wyprostowane ręce tak, aby były równoległe z podłogą. Barki są rozluźnione, a wnętrza dłoni skierowane do góry;
  • Prawe kolano jest w prostej linii z prawą pietą;
  • Plecy są wyprostowane. Zwróć uwagę, aby miednica i odcinek lędźwiowy były skierowane do przodu;
  • Wciskaj lekko lewą piętę w podłogę;
  • Poczuj, jak rozciągają się mięśnie klatki piersiowej i pachwiny;
  • Pozostań w tej pozycji 20-30 sekund, oddychając głęboko;
  • Aby zakończyć, opuść ręce, przesuń ciężar ciała na lewą stopę, zdejmij prawą nogę z krzesła;
  • Zmień stronę i powtórz ćwiczenie.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze