Już po raz czwarty z rzędu Philips przekazał nam wyniki badania Philips Global Beauty Index, które pozwala nam poznać opinie i przekonania ponad 12 tys kobiet z całego świata, w tym Polek, na temat własnej atrakcyjności i kryteriów oceny piękna.
A pozytywne nastawienie do życia wskazuje jako istotny element definicji piękna.
Dowiadujemy się, w jaki sposób definiują one piękno, jaką rolę odgrywa uroda w ich życiu, co oferuje im przemysł kosmetyczny oraz jakie trendy będą ich zdaniem kształtować nasze postrzeganie piękna w przyszłości.
Prezentujemy kluczowe aspekty w obrębie definiowania piękna.
Niemal wszystkie Polki zgadzają się, że można być piękną na wiele sposobów i częściej niż kiedykolwiek od 2015 r. uważają się za atrakcyjne
Ankietowane z Polski uważają, że istnieje więcej niż jeden wzorzec piękna (89%), a same czują się piękniejsze, gdy cieszą się dobrym zdrowiem (84%).
Częściej w porównaniu z globalną średnią przyznają, że ich poczucie własnej wartości w zbyt dużym stopniu opiera się na wyglądzie (72% w porównaniu z 58% w skali globalnej).
Wyższy odsetek Polek zadowolonych ze swojego wyglądu, w porównaniu z trzema poprzednimi edycjami badania Beauty Index, napawa optymizmem.
W badaniu przeprowadzonym w 2018 r. ponad połowa ankietowanych określiła się jako atrakcyjne (56%), co oznacza wyraźny wzrost w stosunku do 43% w 2015 r., 41% w 2016 r. i 40% w 2017 r.
Zdaniem kobiet, źródłem piękna jest w jednakowym stopniu zdrowie i szacunek do samej siebie, co wygląd zewnętrzny
Jako najbardziej istotne elementy definicji piękna Polki wskazują pozytywne nastawienie do życia (90%), poczucie równowagi emocjonalnej (88%) oraz kondycję fizyczną (84%).
Polki, częściej niż kobiety z innych regionów świata deklarują, że szacunek dla siebie samej pozytywnie wpływa na ich pewność siebie (31% w porównaniu z 21% w ujęciu globalnym).
Ponad sześć na dziesięć Polek twierdzi, że wie jak utrzymać świeżość i promienny blask cery (63%), przy czym jeszcze większa grupa przyznaje, że chciałaby lepiej rozumieć potrzeby swojej skóry, żeby móc dobrać produkty i metody pielęgnacji, które pozwoliłyby wydobyć pełnię jej piękna (72%).
Dzięki porannym zabiegom pielęgnacyjnym Polki czują się bardziej pewne siebie i gotowe stawić czoła nadchodzącemu dniu
Patrząc w lustro od razu po przebudzeniu, jedna czwarta ankietowanych odczuwa niezadowolenie ze swojego wyglądu (25%), a zaledwie jedna dziesiąta czuje się świeżo (10%). Natomiast po wykonaniu porannych zabiegów pielęgnacyjnych 37% ma wrażenie, że jest gotowa na nowy dzień, a jednakowy odsetek czuje się świeżo (37%).
Polki rzadziej niż ogół respondentek deklarują, że nie odczuwają presji, żeby zawsze wyglądać atrakcyjnie (32% w stosunku do 36% w skali światowej).
Jednak wynika to między innymi z faktu, iż połowa z nich odczuwa presję, by wyglądać pięknie w każdych okolicznościach, ponieważ chce prezentować się jak najlepiej dla samej siebie (50%).
Zawsze jest sposób, aby uczynić życie lepszym