fbpx

PARIS DESIGN WEEK 2012

Plakat festiwalu designu 2012
Paris Design Week

W Paryżu trwa tydzień designu. To druga edycja festiwalu Pierwsza odbyła się we wrześniu ubiegłego roku. Zgromadziła 100 wystawców.

Plakat festiwalu designu 2012
Paris Design Week

W tegorocznej osłonie uczestniczy już ponad 250 wystawców oraz 150 miejsc rozsianych po całym mieście. Organizatorzy zaprosili do udziału nie tylko showroomy, galerie i pracownie, ale także hotele, restauracje i ośrodki kultury. Dla miłośników wzornictwa przygotowano kilka ścieżek tematycznych.

ART & DESIGN

Ścieżka prowadzi przez galerie współczesnego designu i muzea paryskie. Pozwala zobaczyć najbardziej kreatywne formy przedmiotów, który naznaczyły historię wzornictwa.

DESIGN & ARCHITECTURE(S)

Przez lata zawody architekta i designera się przecinały i łączyły. Choć designerzy czują się bardziej powołani do kreowania przestrzeni, a architekci – budowli, to i jedni, i drudzy tworzą obiekty, które świadczą o czasie, w którym żyją.

ICONIC /UPCOMING

Każda ikona była kiedyś tylko ideą. Ścieżka ukazuje wielkie projekty, dziś uznane za klasyczne, których autorzy wykazali się odwagą i innowacyjnym myśleniem, i młodych designerów, którzy dzięki czystym i ponadczasowym formom tworzą kolejne ikony wzornictwa.

DESIGN NUMERIQUE & INNOVATION

Design stanowi dziś część działów badań I rozwoju w dużych przedsiębiorstwach. Wzornictwo zależy nie tylko od technologii, ale też od stylu życia. Wykracza poza estetykę i staje się częścią systemu. Design cyfrowy jest radosny, interaktywny i rozwojowy.

ESIGN EN FRANCE

Sposób na poznanie albo odkrycie na nowo tworców: projektantów, rzemieślników, dekoratorów, artystów, którzy zachowują tradycje zawodu, cały czas unowocześniając wzornictwo i metody pracy.

FOOD & DESIGN

Dobre jedzenie jest symbolem życia, gromadzenia się przyjaciół, ale też elementem estetyki i wrażliwości. Francuzi zawsze wiedzieli, że sztuka stołu to cześć sztuki życia. Trasa prowadzi przez wyjątkowe miejsca, które oddają się tej sztuce, poszukując wciąż nowych form.

MOBILITÉ

Nowoczesne miasta wymagają nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Środki transportu muszą być wygodna, a zarazem przyjazne dla mieszkańców. Design musi więc łączyć elementy praktyczne, estetyczne, ekologiczne.