1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Eko newsy - co dobrego w świecie mody i urody

W trosce o środowisko liczy się każdy gest. Ważne są decyzje polityków, strategie firm i codzienne wybory każdego z nas. (iStock)
W trosce o środowisko liczy się każdy gest. Ważne są decyzje polityków, strategie firm i codzienne wybory każdego z nas. (iStock)
Zobacz galerię 16 zdjęć
Nasze codzienne wybory stają się coraz bardziej świadome i odpowiedzialne - chcemy dokładnie wiedzieć, co wkładamy do koszyka, czym smarujemy ciało, co jemy, gdzie powstało nasze ubranie i jak działa firma, której produkty kupujemy. Chcemy identyfikować się z markami, dla których ważne są te same wartości.

Dlatego robimy rubrykę„Eko newsy” - będziemy w niej informować was o ciekawych inicjatywach, fajnych produktach, nietypowych rozwiązaniach oraz ideach związanych z ekologią, zrównoważonym rozwojem oraz życim bliżej natury. Znajdziecie tu tylko dobre informacje

Zalando robi odważny ruch - prosi wszystkie marki, z którymi współpracuje, o podanie informacji o łańcuchu dostaw. Wprowadza tym samym wymóg zastosowania się do zasad zrównoważonego rozwoju dla wszystkich swoich partnerów. Do 2023 roku będzie współpracować tylko z tymi, którzy zgadzają się z tą ideą. „Jako wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle’owa, chcemy podnieść poprzeczkę i jako pierwsi wskazać naszym partnerom kierunek, w jakim powinni podążać, aby stawić czoła najważniejszym dziś problemom - zmianom klimatycznym, eksploatacji zasobów i łamaniu praw pracowników. W ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju do.More, wprowadziliśmy obowiązkowe oceny dotyczące aspektów etycznych i zrównoważonego rozwoju dla naszych marek partnerskich.” – mówi Kate Heiny, dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w Zalando.

 (Fot. materiały prasowe Zalando) (Fot. materiały prasowe Zalando)

Od czerwca tego roku duńskie, certyfikowane, bezzapachowe, pozbawione alergenów, wolne od substancji zapachowych i barwników kosmetyki marki Derma dostępne są w dużych, przyjaznych dla środowiska i kieszeni opakowaniach. Dodatkowo pozbawione są jakichkolwiek dodatkowych opakowań: pudełeczek i folii, które po rozpakowaniu trafiają do kosza. Butelki produktów wypełnione są kosmetykiem po brzegi, tak, żeby ani milimetr opakowania nie pozostał pusty.

 Żel pod prysznic Derma Family, 39,99 zł/ 1000 ml (Fot. materiały prasowe) Żel pod prysznic Derma Family, 39,99 zł/ 1000 ml (Fot. materiały prasowe)

„L’Oréal for the Future” to globalny program, w którym kosmetyczny gigant zobowiązuje się do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Co konkretnie deklaruje? Między innymi to, że do 2030 roku 100% tworzyw sztucznych wykorzystywanych w opakowaniach produktów L’Oréal będzie pochodzić z recyklingu lub ze źródeł biopochodnych. Firma daje sobie 10 lat na zredukowanie o 50% (vs. 2016 r.) generowaną przez  swoje fabryki całkowitą emisję gazów cieplarnianych. L’Oréal chce również edukować - wprowadza system znakowania produktów informujący o ich wpływie na środowisko i społeczeństwo w skali od A do E. Produkt z oznaczeniem A będzie uznawany za „najlepszy w swojej klasie”. Oznaczeń będziemy mogli szukać już w tym roku na produktach do pielęgnacji włosów marki Garnier - trzeciej na świecie marki kosmetycznej. Z czasem system oznaczeń pojawi się też na pozostałych markach koncernu.

 (Fot. materiały prasowe L’Oréal) (Fot. materiały prasowe L’Oréal)

Yellow Nana to polska marka, którą warto poznać. Zasłynęła z ręcznie robionych ręczników do wielokrotnego użycia, chwalonych za ekologię i zachwycających designem. Ręczniki wykonane są w 100% z flaneli, czyli bawełny, która jest niezwykle miękka w dotyku, idealnie chłonie wodę i nie uczula - zapewnia przez to wygodę i bezpieczeństwo. Tkanina ma certyfikat Oeko-Tex Standard 100, który jest wiodącym w świecie znakiem bezpieczeństwa wyrobów włókienniczych. Po użyciu  ściereczkę wystarczy uprać w 30 stopniach. Każdy "listek" ma wymiar 25x30 cm. Można je zrolować na rolkę po papierowym ręczniku lub umieścić w pudełku - idealnie przylegają do siebie.

 Ręczniki dostępne są w kompletach: 6 sztuk 49,90 zł, 12 sztuk 99,90 zł i 12 sztuk z drewnianym stojakiem za 119,90 zł (Fot. Materiały prasowe Ręczniki dostępne są w kompletach: 6 sztuk 49,90 zł, 12 sztuk 99,90 zł i 12 sztuk z drewnianym stojakiem za 119,90 zł (Fot. Materiały prasowe

„Współpraca dla lepszego jutra” (Create Together For Tomorrow) - pod takim hasłem marka Converse wraz z lokalnymi twórcami  propaguje zrównoważoną sztukę uliczną. W najbliższym czasie w 14 miastach na świecie (Bangkok, Sydney, Belgrad, Lima i Johannesburg) powstaną murale zrobione z fotokatalitycznej farby, która imituje naturę pochłaniając zanieczyszczenia z powietrza. Converse twierdzi, że „antysmogowe”  murale w 14 miastach, to dla natury tyle co około 3000 drzew zasadzonych w regionach miejskich w ciągu roku. W Warszawie Converse podjął współpracę z dwoma artystami prezentującymi dwa zupełnie różne style: Dawidem Ryskim i Maćkiem Polakiem.

 Converse City Forest - mural oczyszczający powietrze. W Warszawie mural znajduje się na ścianie budynku przy ul. Jaworzyńskiej, czyli tuż obok jednego z najbardziej ruchliwych skrzyżowań. (Fot. materiały prasowe) Converse City Forest - mural oczyszczający powietrze. W Warszawie mural znajduje się na ścianie budynku przy ul. Jaworzyńskiej, czyli tuż obok jednego z najbardziej ruchliwych skrzyżowań. (Fot. materiały prasowe)

Od czerwca 2020 roku naturalne kosmetyki beBIO by Ewa Chodakowska można kupić w nowych butelkach z rPET, które w 100% wykonane są z surowców pochodzących z recyklingu. Cieszymy się bardzo, bo to ekologiczne i ekonomiczne rozwiązanie, przyjazne nie tylko dla środowiska, ale także dla naszej kieszeni - opakowania mają też większe pojemności,  dzięki czemu są bardziej wydajne. Żele pod prysznic beBIO siemię lniane, a także bambus i trawa cytrynowa dostępne są w litrowych butelkach. Można też kupić 5-litrowe opakowanie uzupełniające - zrobione w bezpiecznej dla zdrowia i nadającej się do powtórnego użytkowania technologii HDPE.

 Be Bio, żel pod prysznic bambus i trawa 39,99, 1000 ml Be Bio, żel pod prysznic bambus i trawa 39,99, 1000 ml

 <span class=\Be Bio, naturalny żel pod prysznic pieprz afrykański i migdał 169,99 zł/5 l" width="280" height="-1" loading="lazy"> Be Bio, naturalny żel pod prysznic pieprz afrykański i migdał 169,99 zł/5 l

Green Beauty, to ekologiczna strategia marki Garnier opierającą się na działaniach w pięciu kluczowych obszarach. "Wierzymy, że branża beauty i biznes mogą iść w parze, dlatego zobowiązujemy się do zintensyfikowania swoich działań w obszarze wykorzystywanej energii, zielonej nauki i formuł, solidarnego pozyskiwania surowców, produkcji opakowań, wreszcie działań na rzecz walki z plastikowymi zanieczyszczaniami. Jesteśmy pod dużym wrażeniem akcji Czyste Tatry, która od lat prawdziwie angażuje tysiące osób i wpływa nie tylko na środowisko, ale i ludzkie postawy. Mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się przyczynić do zmiany polskiej natury – mówi Adam Nitecki General Manager Consumer Products Division L’Oréal Poland&Baltics

 (Fot. materiały prasowe Granier) (Fot. materiały prasowe Granier)

Garnier, oraz Stowarzyszeniu Czysta Polska łączą siły, włączając się do akcji sprzątania gór "Czyste Tatry". Można zarejestrować się jako wolontariusz - otrzyma  się wówczas od Garnier krem do opalania, który ochroni skórę w upalny dzień i uczyni wielkie sprzątanie znacznie zdrowszym i przyjemniejszym. A 22 sierpnia, na szlakach będzie można spotkać ambasadorki marki m.in: Katarzynę Bujakiewicz, które także ruszą w tatrzańskie doliny zaopatrzone w rękawiczki i worki na śmieci.

 (Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze