1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

Zanim podpiszesz - Kampania społeczna przeciwko lichwie

Trwa społeczna akcja ostrzegająca klientów, żeby nie zaciągali pochopnie wysoko oprocentowanych, krótkoterminowych pożyczek, zwłaszcza oferowanych przez instytucje pozostające poza nadzorem finansowym. Kampanię przeciwko lichwie wspierają instytucje publiczne.

Trwa społeczna akcja ostrzegająca klientów, żeby nie zaciągali pochopnie wysoko oprocentowanych, krótkoterminowych pożyczek, zwłaszcza oferowanych przez instytucje pozostające poza nadzorem finansowym. Kampanię przeciwko lichwie wspierają instytucje publiczne.

W grudniu rozpoczęła się kampania „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz”. Udział w niej biorą instytucje publiczne, Kościół, a także firmy i media. Czas rozpoczęcia kampanii został wybrany celowo  – właśnie gorączka zakupów przed Bożym Narodzeniem przyczynia się do podpisywania niekorzystnych umów. Gdy przychodzi do spłaty, prawdziwym szokiem jest dla niektórych klientów windykacja długów, które są znacznie większe, niż sądziliśmy. Bo skuszony wizją „łatwych pieniędzy” pożyczkobiorca nie zauważa, że rzeczywiste roczne oprocentowanie może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy procent. Windykatorzy też nie są tacy mili, jak to pokazują seriale, w których firmy pożyczkowe kupiły product placement.

Co w takim razie zrobić, żeby nie stracić majątku? Autorzy akcji zachęcają nas przede wszystkim do uważnego przeczytania dokumentu, zanim go podpiszemy. Jeżeli cokolwiek pozostaje niezrozumiałe, klient powinien pytać aż do skutku. Przed skorzystaniem z usługi dobrze jest sprawdzić, czy instytucja jest objęta nadzorem i policzyć, ile faktycznie zapłacimy. Żebyśmy mogli lepiej zrozumieć mechanizm zadłużania, poznajemy bohaterkę kampanii – panią Krystynę, która zastanawiała się nad zaciągnięciem pożyczki w wysokości czterech tysięcy złotych. Ostatecznie się na nią nie zdecyduje. Na stronie internetowej kampanii można śledzić, jak każdego dnia zwiększałby się jej dług, gdyby to jednak zrobiła. Jeśli po tej lekcji poglądowej ktoś jeszcze miałby wątpliwość, to może zadzwonić na bezpłatną info linię 800-290-479.  Problem lichwy dotyczy kilku milionów Polaków i nie zniknie tak szybko, bo i te obecne na rynku i te, które dopiero się nad Wisłę wybierają kuszą pożyczkobiorców tym, co lubimy najbardziej – czyli prezentami – np. nie płacimy pierwszej raty. Ale nie miejmy złudzeń – pożyczkodawca odbije to sobie w dwójnasób na kolejnych.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze