1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Jak radzić sobie z trudnymi ludźmi w pracy

123rf.com
123rf.com
Trudni ludzie są wszędzie i trudno ich ominąć zwłaszcza w pracy. Często jesteśmy zdani na kontakty z nieprzyjemnym szefem, współpracownikiem, klientem. Co wtedy możemy zrobić?

1. Spójrz na siebie. Czasami, kiedy inni ludzie nas drażnią, pokazują aspekt naszej psychiki, z którym mamy jakiś kłopot. Wstydzimy się do niego przyznać, zazdrościmy go komuś, jesteśmy go nieświadomi. I oceniamy go jako negatywny. Jednak, jeszcze zanim go osądzimy, znajduje się w nim jakość, która jest pozytywna. Na przykład denerwuje nas ktoś, kto jest zbyt rozmowny. Można jednak można spojrzeć na niego jako na kogoś, kto doskonale nawiązuje kontakt z ludźmi. Uświadom sobie, co cię w kimś drażni i wejrzyj w siebie uważnie. Odnajdź to w sobie. Jeśli rozwiążesz problem na poziomie własnej psychiki, zniknie on z zewnętrznych okoliczności.

2. Wykaż empatię. Może być z nią trudno, gdy do głosu dochodzą negatywne emocje, ale spróbuj. Gdy uczestniczysz w jakimś konflikcie
, powiedz, że starasz się zrozumieć czyjąś frustrację czy złość. Zauważ drugą stronę, a zwiększysz szansę, że ty też zostaniesz zauważona.

3. Kontroluj, co można, a resztę puść.
Nie nasz wpływu na myśli, uczucia i zachowanie innych ludzi. Zrezygnuj więc ze zmieniania ich, raz na zawsze daj sobie spokój z wpływaniem na nich. Jeśli nie możesz czegoś kontrolować, zostaw to. A zatem nie narzekaj na nich, nie rób z siebie ofiary, nie zajmuj się nimi po prostu. Rób swoje i kontroluj własne myśli na ich temat.

4. Ustal nowe granice.
Jeśli zachowanie trudnego człowieka, uderza w twoją godność, zareaguj. Jasno, konkretnie i spokojnie powiedz, co ci się nie podoba i co w związku z tym czujesz. Nie oczekuj wiele, tylko wyraź swoje uczucia. Częściej mów „ja” zamiast „ty”.

5. Otaczaj się białym światłem.
To skuteczna praktyka wizualizacyjna. W ten sposób zapewnisz sobie energetyczną ochronę. W pracy wzmacniaj się dodatkowo świadomym oddechem i uważnością na teraźniejszość.

6. Zobacz dobre strony. To prawda, że twój szef
jest na przykład obcesowy, ale jest profesjonalistą w tym, co robi i sporo się przy nim nauczyłaś. Koleżanka z pracy marudzi i narzeka, ale dała ci kilka przepisów na fantastyczne ciasta. Bądź wdzięczna za to, co dobre. Twoje pozytywne emocje mogą zneutralizować to, co widzisz jako negatywne. Wysyłaj tym ludziom ciepłe uczucia i dobrze im życz.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze