fbpx

Lato w pracy: kiedy ci się nie chce pracować

Praca_w_lato
123rf.com

Gdy za oknem ciepło, zielono i pięknie, może ci się naprawdę nie chcieć iść do pracy. Jak sobie pomóc pracować latem?
 

1. Zmotywuj się z samego rana przyjemnościami. Rozkoszuj się smakiem twojej ulubionej kawy. Wyobraź sobie, że miło spędzisz czas na pysznym lunchu. Zaplanuj sobie po pracy coś miłego – chociażby spotkanie z przyjaciółmi w knajpce lub oglądanie filmu z mężem.

2. Użyj mantry. Wybierz jakieś pozytywne stwierdzenie, które działa na twoją podświadomość. Na przykład: „Dzisiaj przydarza mi się tylko to, co dla mnie najlepsze”.

3. Postępuj do przodu małymi krokami. Powoli.Wstaniesz z łóżka – to już jeden krok. Weźmiesz prysznic – masz za sobą drugi. Podziel dzień na małe kroki i ze zrobienia każdego się ciesz.

4. Ułatw sobie życie. Weź taksówkę zamiast jechać do pracy autobusem. W biurze poproś o pomoc koleżankę, wynegocjuj z szefem więcej czasu na realizację trudnego teraz dla ciebie zadania albo po prostu weź sobie dzisiaj dzień wolny, jeśli masz taką możliwość i zajmij się samymi przyjemnościami.

5. Udawaj, że jest ekstra. Ta metoda czasem jest naprawdę skuteczna. Chociaż ci się nie chce, pobaw się, że jest świetnie. Podejdź do wszystkiego z entuzjazmem na początku nawet sztucznym. Wpraw się w dobry nastrój, widząc we wszystkim wręcz cuda. Idziesz do pracy? Cudownie, na pewno coś fajnego się wydarzy. Masz dzisiaj zamknąć projekt? Cudownie, wreszcie będziesz miała to za sobą. Nie lubisz swojego szefa? Cudownie, możesz poćwiczyć, jak bardzo jest ci to obojętne. I tak dalej, do momentu, kiedy wreszcie poczujesz się dobrze.

6. Izoluj się. Jesteś w pracy i nie czujesz się najlepiej, najchętniej być znikła. Więc zrób to. Jak tylko możesz, izoluj się. Zamknij drzwi od pokoju, użyj słuchawek i umil sobie pracę muzyką, wymień kilka e-maili z przyjaciółką.

7. Skoncentruj się na organizacji czasu. Kiedy energia witalna w pracy jest niska, tym bardziej warto skupić się na planowaniu i realizowaniu kolejnych punktów do zrobienia. Kiedy zamienisz się trochę w robota, uciszysz negatywne emocje. Kiedy będziesz skuteczna, poprawi ci się nastrój.

8. Zrób coś dla kogoś innego. Uśmiechnij się do koleżanki albo otwórz komuś drzwi. Przekonaj się, że życzliwy gest, szybko poprawia humor.

9. Praktykuj wdzięczność. Pozytywne myślenie polegające na tym, że widzisz szklankę do połowy pełną a nie pustą, zmienia perspektywę. Zobacz, masz pracę, jesteś zdrowa i inteligentna, w drodze do biura przechodzisz przez piękny park, więc możesz usiąść na ławce i chwilę popatrzeć na korony drzew i naprawdę lubisz koleżankę, która siedzi przy biurku obok. Co jeszcze? Przyciągnij wdzięcznością dobrą energię.

10. Bądź uważna. Zaczynaj dzień medytacją. Rób sobie przerwy w pracy żeby świadomie i głęboko oddychać. Po południu zażywaj ruchu na świeżym powietrzu. Dobrze się wysypiaj i uwzględnij w diecie warzywa i owoce. Tymi dobrymi nawykami wzmocnisz się i łatwiej przetrwasz do urlopu.