1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Sprawdzanie e-maili w pracy

123rf.com
123rf.com
Nie wyobrażamy sobie chyba pracy bez e-maili, tymczasem okazuje się, że korzystanie z poczty elektronicznej stresuje, dekoncentruje i czyni nasze działania mniej efektywnymi. Jak często sprawdzasz, czy przyszła do ciebie wiadomość?

Nowe badanie przeprowadzone przez naukowców University of California udowadnia, że u pracowników, którzy nie czytają e-maili w pracy tętno jest bardziej naturalne. - Odkryliśmy, że po usunięciu opcji sprawdzania e-maili z życia pracowników doświadczyli oni znacznie mniej stresu - powiedział Mark Gloria, psycholog prowadzący badanie. - Osoby, które nie sprawdzały swojej poczty lepiej wykonywały swoją pracę i mniej czasu poświęcały na przerwy. Wcześniej potrafiły zaglądać do poczty od 18 do 37 razy na godzinę.

Naukowcy zauważyli również, że pracownicy którzy nie sprawdzali ciągle e-maili mieli po pracy lepsze samopoczucie. Wynika to z tego, że więcej czasu poświęcili na osobistą współpracę i wzajemne wspieranie się w działaniach. Ich poziom kortyzolu we krwi (hormon stresu) był niższy. Wniosek z tego jest taki, że dla jakości wykonywanych zadań oraz dobrego samopoczucia warto kontrolować sprawdzanie e-maili w pracy - na przykład robić to trzy, cztery razy w ciągu dnia.

Źródło: University of California Irvine

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze