1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Razem możemy więcej. Wsparcie dla szpitali w czasie pandemii

Dzięki licznym akcjom charytatywnym zainicjowanym przez znane firmy i organizacje, pracownicy szpitali mogą skupić się na tym, co najważniejsze, czyli na udzielaniu pomocy chorym. (Ilustracja: iStock)
Dzięki licznym akcjom charytatywnym zainicjowanym przez znane firmy i organizacje, pracownicy szpitali mogą skupić się na tym, co najważniejsze, czyli na udzielaniu pomocy chorym. (Ilustracja: iStock)
Zobacz galerię 8 zdjęć
Pandemia nadal trwa. Wirus wciąż napiera na polskie społeczeństwo, a lekarze w pocie czoła ratują zdrowie i życie tysięcy Polaków. Niestety w szpitalach ciągle brakuje podstawowego wyposażenia, w tym środków do ochrony osobistej. Aby wesprzeć służby medyczne, znane firmy i organizacje zainicjowały liczne akcje charytatywne. To właśnie dzięki ich pomocy pracownicy szpitali mogą skupić się na tym, co najważniejsze – udzielaniu pomocy chorym.

Producent leków Aflofarm pod koniec kwietnia ruszył z akcją #aflofarmpostronielekarzy. Firma przekazała 100 przyłbic ochronnych szpitalom jednoimiennym, które muszą mierzyć się z koronawirusem. "To wyraz naszej troski o bezpieczeństwo tych, którzy ratują nasze życie i zdrowie. Wszyscy stanęliśmy przed bardzo trudnym zadaniem, dlatego musimy się wzajemnie wspierać" - komentuje Jacek Furman Prezes Aflofarm Farmacja Polska.

Sklep internetowy 4organic z naturalnymi kosmetykami do pielęgnacji dla dzieci i dorosłych przekazał 10% ze sprzedaży, czyli kwotę 10 tysięcy złotych na walkę z epidemią w warszawskim oddziale zakaźnym CSK MSWiA. Pomoc przyczynia się do sprawnego funkcjonowania placówki, pomaga w skutecznych działaniach skoncentrowanych na opiece nad chorymi oraz zwiększaniu świadomości o środkach możliwych do podjęcia w celu zahamowania wzrostu liczby zakażonych.

Polska marka odzieżowa dla kobiet Monnari również wyraziła gotowość do walki z wirusem, dlatego wszystkie wpływy ze sprzedaży stylowych koszulek „I’m my own hero” z kolekcji powstałej we współpracy z Małgorzatą Sochą przekazane zostaną Wojewódzkiemu Specjalistycznemu Szpitalowi Zakaźnemu im. dr Władysława Biegańskiego w Łodzi.

 Monnari przekaże cały przychód ze sprzedaży koszulek \ Monnari przekaże cały przychód ze sprzedaży koszulek "I'm my own hero" na walkę z wirusem. (Fot. materiały prasowe)

Do pomocy służbie zdrowia włączył się także Belvedere Catering By Design. Wraz z Polpharmą S.A. i Herbapolem Lublin firma uruchomiła projekt polegający na codziennym dostarczaniu posiłków regeneracyjnych tym, którzy walczą o ludzkie zdrowie i życie na pierwszej linii frontu - lekarzom, pielęgniarkom, ratownikom, farmaceutom i pracownikom służb medycznych, wyrażając tym samym ogromne uznanie dla ich zaangażowania i heroizmu. Programem objętych zostało 11 warszawskich ośrodków medycznych.

 Belvedere Catering By Design, Polpharma i Herbapol Lublin codziennie dostarczają posiłki regeneracyjne tym, którzy walczą z pandemią na pierwszej linii frontu. (Fot. materiały prasowe) Belvedere Catering By Design, Polpharma i Herbapol Lublin codziennie dostarczają posiłki regeneracyjne tym, którzy walczą z pandemią na pierwszej linii frontu. (Fot. materiały prasowe)

Znana z nieustannej gotowości do niesienia pomocy potrzebującym marka Dafi postanowiła przekazać 20% kwietniowego dochodu ze sklepu internetowego na potrzeby placówek medycznych. Firma od zawsze chętnie wspiera lokalne przedsięwzięcia, dlatego wykonała również 2 tysiące przyłbic, które sukcesywnie przekazuje potrzebującym placówkom. Przekazała także 100 dzbanków filtrujących wodę lekarzom warszawskich szpitali, a także uruchomiła akcję „Filtr dla seniora”. Akcja została zadedykowana Kielczanom powyżej 65. roku życia, czyli osobom w grupie największego ryzyka zakażenia koronawirusem. Przekazano podczas niej 200 sztuk dzbanków.

Akcja #obiadydlabohaterów to pomysł stowarzyszenia Nie zapomnij o Nas, Powstańcach Warszawskich. SZPAK-Stowarzyszenie Zachowania Pamięci o Armii Krajowej i Odra-Niemen Oddział Mazowiecki od 19 marca zapewniają ciepłe posiłki weteranom Armii Krajowej w Warszawie, Otwocku, Nowym Sączu, Łodzi, Krakowie, Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim oraz pracownikom służby zdrowia. „Oni walczyli o naszą wolność, my walczymy o ich zdrowie” – mówią organizatorzy. Akcją objęto również 17 placówek medycznych m.in.: szpital MSWiA, szpital na Banacha, na Hożej, Wojskowy Instytut Medyczny na Szaserów, szpital Dziecięcy na Kopernika, szpital Bródnowski oraz szpitale w Ostródzie, Zamościu, Siedlcach, Łosicach i Mińsku.

 Akcja #obiadydlabohaterów to pomysł stowarzyszenia Nie zapomnij o Nas, Powstańcach Warszawskich. (Fot. materiały prasowe) Akcja #obiadydlabohaterów to pomysł stowarzyszenia Nie zapomnij o Nas, Powstańcach Warszawskich. (Fot. materiały prasowe)

Na obecną sytuację zareagowała też sieć handlowa Super-Pharm. Aby zarażonych było jak najmniej, pracownicy firmy otrzymali zestawy ochronne zawierające maseczki i żele antybakteryjne. Klienci natomiast zyskali możliwość darmowej dostawy wszystkich zamówień. Ponadto fundacje "Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową", "Rak’n’Roll" i "Akogo?" otrzymały 3 tysiące maseczek, 7,5 tysiąca rękawiczek ochronnych i 300 litrów żelu antybakteryjnego do rąk. Pomóc mogą również klienci Super-Pharm. Wystarczy przekazać swoje punkty z konta lojalnościowego na potrzeby wymienionych fundacji. Firma zamieni je na środki ochrony osobistej i produkty niezbędne w codziennym życiu ich podopiecznych.

Wsparcie dla polskiej służby zdrowia i placówek społecznych podczas pandemii okazała również Wella Professionals. W ramach pomocy instytucjom medycznym i domom opieki społecznej marka wraz ze swoim wyłącznym dystrybutorem, firmą Orbico Salon Professional, przekazała 80 tysięcy rękawiczek jednorazowych dla personelu medycznego i pracowników opieki społecznej w Warszawie, aby wesprzeć ich w heroicznej walce z wirusem.

Szpitale mogą liczyć na pomoc również ze strony branży IT. Akcja #wspieramyszpitale, polegająca na automatyzacji szpitalnych izb przyjęć to innowacyjny pomysł spółki Rhenus Data Office Polska oraz twórcy oprogramowania G1ANT. “Zrobiliśmy burzę mózgów i okazało się, że jesteśmy w stanie pomóc. I to pomóc bardzo efektywnie, skracając bezpośredni kontakt pacjenta ze szpitalem i eliminując tłok na izbach przyjęć. Tak powstał pomysł naszej akcji” - mówi CEO G1ANT, Tomasz Kmiecik. Wdrożenie rozwiązań informatycznych sprawi, że pacjenci będą mogli zgłaszać się do szpitali po wstępnej rejestracji on-line. Robot oceni każdorazowo ryzyko i pomoże szpitalowi odpowiednio się przygotować, a chorzy nie będą musieli czekać w kolejkach. Na swoje roboty czeka już ponad 90 placówek.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze