1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia

Poznać kogoś w 59 minut

123rf.com
123rf.com
Według Richarda Wisemana, autora książki „59 sekund” – tyle czasu wystarczy, by poznać podstawowe preferencje i charakter drugiego człowieka

Trzeba być czujnym obserwatorem i umieć zadawać pytania. Oto wskazówki:

  • Zapytaj, jakie ma zwierzę w domu. Richard Wiseman, profesor uniwersytetu w Hertfordshire, przeprowadził badanie, w wyniku którego okazało się, że właściciele rybek są najszczęśliwsi, właściciele psów – najweselsi, właściciele kotów – najbardziej godni zaufania i emocjonalnie wrażliwi, a właściciele gadów – najbardziej niezależni. Poza tym osobowość zwierząt odzwierciedla osobowość ich właścicieli, dlatego aby dowiedzieć się o kimś więcej, najprościej poprosić, by opisał swojego podopiecznego.
  • Obejrzyj jego auto. Inny badacz, William Szlemko, ustalił, że osoby, które mają wiele naklejek na samochodzie, jeżdżą agresywnie, podjeżdżają zbyt blisko do innych samochodów i powodują liczne stłuczki. Lepiej trzymać się od nich z daleka, nie tylko na drodze.
  • Spójrz na ręce. To bardzo prosty sposób, by przekonać się, czy ktoś jest bardziej intuicyjny, wizualny i kreatywny, czy raczej logiczny, sekwencyjny i językowy. Jak wiadomo, w pierwszym wypadku dominuje u niego prawa półkula, a w drugim – lewa. Jeśli ktoś jest praworęczny, wystarczy poprosić go o to, by splótł ręce obu dłoni, kładąc kciuki jeden na drugim. Osoby, które na wierzchu kładą prawy kciuk, mają tendencję do dominacji lewej półkuli, zatem czują się lepiej w języku i analizie. Osoby, u których na wierzchu będzie lewy kciuk, mają tendencję do dominacji prawej półkuli i najlepiej wychodzą im zadania wymagające kreatywności i intuicji.
  • Spytaj, czy jest „skowronkiem”, czy „sową”. Ta popularna klasyfikacja na ludzi, którzy wolą wstawać wcześnie rano i kłaść się przed północą („skowronki”) i tych, którzy najchętniej spaliby do południa i kładli się spać głęboką nocą („sowy”), mówi sporo o osobowości i sposobie myślenia. Typy poranne wolą konkretne informacje od abstrakcyjnego myślenia i polegają bardziej na logice niż na intuicji. Są bardziej introwertyczne, opanowane i starają się zrobić dobre wrażenie na innych. Typy wieczorne są znacznie bardziej kreatywne, chętniej podejmują ryzyko, są bardziej niezależne, nonkonformistyczne i czasem impulsywne.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze