fbpx

6 technik motywacyjnych według Miłosza Brzezińskiego

techniki motywacyjne
123rf.com

Miłosz Brzeziński, trener rozwoju osobistego, autor książki „Biznes, czyli kupa ludzi”, radzi, jak wzmocnić swoją motywację do działań. Motywacja jest bowiem najważniejsza – a pieniądze pojawią się jako produkt uboczny

Test na przepływ

W komórce lub w komputerze nastaw przypomnienie tak, by włączało się w losowo wybranych momentach 40 razy w tygodniu. Za każdym razem, gdy zabrzęczy, zapisz, co robisz, jak się czujesz i czy to zajęcie, które akurat wykonujesz, sprawia ci przyjemność. Po kilku takich rundach, będziesz w stanie odkryć, co tak naprawdę najbardziej lubisz robić. Pomyśl, jak czynności, które sprawiają ci największą frajdę, możesz włączyć do swojej pracy

„Jakie zadanie najlepiej cię określa?”

Jednym ze sposobów, by ukierunkować swoje życie na wyższy cel, jest myślenie o określającym cię zadaniu. Być może brzmi ono: ,,Wychowałam trójkę cudownych dzieci”, a to oznacza, że potrafisz troszczyć się o innych. Pomyśl, czy masz okazję wykorzystać tę umiejętność w swojej pracy?

„Czy byłaś dziś lepsza niż wczoraj?”

Mistrzostwo wymaga pracy. Prawdziwe osiągnięcia nie przychodzą z dnia na dzień. Każdego wieczora rób bilans minionego dnia i sprawdzaj, czy np. nauczyłaś się 10 dodatkowych słówek z angielskiego, obsłużyłaś więcej klientów niż w zeszłym tygodniu itp.

Chwila lenistwa

Miewasz lepsze i gorsze dni i nie musisz przez 24 godziny na dobę efektywnie zarządzać swoim czasem, swoim domem i swoją pracą. Najfajniejsze pomysły rodzą się właśnie w chwilach odpoczynku, bo lenistwo sprzyja kreatywności.

Okresowa ocena wyników

Wyznaczaj sobie małe cele. Dzięki temu szybciej będziesz mogła ocenić efekty. Bądź ze sobą szczera do bólu. Nie usprawiedliwiaj swoich porażek i ucz się na własnych błędach.

„Czy jesteś na drodze do autonomii, mistrzostwa i celu?”

Weź kilka czystych kartek papieru. Na jednej z nich napisz odpowiedź na pytanie: ,,Co powoduje, że wstaję rano?”. Po drugiej stronie tej kartki napisz odpowiedź na pytanie: ,,Co sprawia, że siedzę do późna w nocy?”. Zredukuj każdą odpowiedź do jednego zdania. Jeśli ci się nie podoba, weź kolejną kartkę i próbuj dotąd, aż stworzysz coś, co będzie w zgodzie z tobą. Jeśli odkryjesz swoją prawdziwą motywację do wstawania rano z łóżka i przesiadywania do późna w nocy, znajdziesz swoją wewnętrzną motywację.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze