1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

Przyszło nowe i z nami zostanie

O nowej kulturze organizacyjnej i nastawieniu firmy, pracowników i klientów do zmian jakie nastąpiły w wyniku pandemii rozmawiano podczas dyskusji zorganizowanej przez redakcję Capital24.tv

W spotkaniu zorganizowanym przez redakcję wzięli udział: Michał Płaczkiewicz, dyrektor Działu Personalnego Unum Życie TUiR SA, Łukasz Rumowski, dyrektor Działu Innowacji i Marketingu w Arcus SA oraz dr Mateusz Grzesiak, psycholog i wykładowca akademicki.

Uczestnicy poruszyli problemy zatrudnienia i motywowania pracowników, otwartości na pracę w systemie zdalnym, dostosowywanie się do świata wirtualnej zawodowej rzeczywistości zarówno pracowników, jak i klientów/kontrahentów.

Na pytanie co było największym wyzwaniem organizacyjnym dla firmy, Łukasz Rumowski, dyrektor Działu Innowacji i Marketingu w Arcus SA odpowiedział Na początku lockdownu istotnym wyzwaniem było zapewnienie obsługi systemów funkcjonujących u naszych klientów, w tym zasobów sprzętowych, do których nasi technicy muszą mieć także fizyczny dostęp. Było to istotne szczególnie w przypadku instytucji mających znaczenie strategiczne – policji, wojska i pozostałych służb mundurowych oraz służby zdrowia, w tym szpitali covidowych oraz administracji samorządowej i centralnej. Wspaniałą pracę wykonywali tu i wykonują nasi technicy i serwisanci, którzy pracowali u klientów nieprzerwanie od początku pandemii. Podobnie jak cała nasze logistyka i magazyn.” Co istotne firma zadbała o bezpieczeństwo swoich pracowników dzieląc je na grupy robocze. Jak wyjaśnia Łukasz Rumowski „Wszystko to realizowaliśmy stosując metodę pracy w „bańkach”, czyli zespołów pełniących dyżury, o tym samym składzie, ograniczając prawdopodobieństwo zarażenia, stosując oczywiście wszystkie zasady bezpieczeństwa. Podczas pandemii sprawdziły się także opracowane wcześniej rozwiązania nazwane przez nas contactless printing umożliwiające drukowanie i kopiowanie dokumentów bez dotykania panelu urządzenia. Pamiętajmy o tym, że dezynfekcja pomieszczeń i sprzętu biurowego nie daje całkowitej gwarancji, że unikniemy zarażenia się koronawirusem w środowisku pracy.”

Oczywiście w zmieniającej się organizacji i przy dostosowaniu się do nowych warunków ogromną role pełni komunikacjaOd samego początku postawiliśmy na przejrzystą i bieżącą komunikację. Bycie blisko pracowników, wsłuchując się w ich potrzeby i oczekiwania. Adresowanie ich oraz uczciwe informowanie o planach sprawia, że pracownicy i współpracownicy nie są zaskakiwani zmianami, jakie się dokonują. Miało to szczególnie istotne znaczenie w tak nieprzewidywalnych momentach, jakich doświadczaliśmy ze względu na sytuację epidemiologiczną.”, podkreśla Michał Płaczkiewicz, Dyrektor Działu Personalnego Unum Życie TUiR S.A.

Podkreślił także rolę liderów „Nie do przecenienia jest również rola managerów – zaczynając od zarządu, którzy w trudnych momentach z odwagą i troską otwarcie komunikował również te trudne decyzje. Takie podejście buduje wzajemne zaufanie oraz zaangażowanie, co pozwala wspólnie zmierzyć się z każdym wyzwaniem.”

Wszyscy byli zgodni, że nie wrócimy już do rzeczywistości przed pandemią i że nauczyliśmy się funkcjonować w świecie z nowym bagażem doświadczeń.

Partnerami debaty byli: KYOCERA oraz Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze