1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Materiał partnera
  4. >
  5. Pozycjonowanie sklepów – czy warto zainwestować?

Pozycjonowanie sklepów – czy warto zainwestować?

(Fot. materiały partnera)
Mając sklep internetowy, możesz mieć pewne obawy przed tym, czy warto zainwestować w pozycjonowanie sklepu online. Koszt takiej usługi może wydawać ci się wysoki. Jednak zdecydowana liczba zalet przemawia za zatrudnieniem agencji SEO, która wypozycjonuje twój sklep.

Audyt SXO – a po co mi to?

Każdy sklep internetowy powinien być przyjazny nie tylko użytkownikowi, ale także wyszukiwarkom. Dzięki temu będzie pojawiał się w wyszukiwaniu podczas wpisywania odpowiednich fraz. Zanim jednak przystąpi się do pracy nad sklepem, należy wiedzieć, co nie działa i co powinno się naprawić. To tak jak z prysznicem – zanim skujesz pół łazienki, prosisz hydraulika, żeby sprawdził, czy to konieczne. Dlatego też należy przed pozycjonowaniem zlecić audyt SEO i audyt SXO. Co to jest? Jest to prześwietlenie sklepu internetowego pod kątem nieprawidłowości, które mogą odstraszać roboty indeksujące oraz potencjalnych użytkowników. Są to wszelkiego rodzaju błędy techniczne (jak chociażby niepoprawne wyświetlanie polskich znaków), zapętlenia po kliknięciu linku (przekierowywania po wielu kategoriach/produktach) czy niepoprawne wyświetlanie się strony (pomniejszenie strony na telefonie zamiast dopasowania rozmiaru). W momencie, gdy będzie wiadomo co nie działa, dużo łatwiej będzie to naprawić.

Pozycjonowanie sklepów – komu to zlecić?

Jak już się pewnie domyśliłeś, pozycjonowanie sklepów to nie jest coś, czego można nauczyć się w kilka godzin. Dlatego też najlepiej zlecić to komuś, kto się na tym zna (tak samo jak auto zaprowadzasz do mechanika, a pralkę zawozisz do serwisu). Aby mieć pewność, że zlecenie zostanie wykonane prawidłowo, najlepiej wybrać polecaną agencję SEO. Polecaną, czyli taką, która może się pochwalić zadowolonymi klientami, którzy chętnie zostawiają recenzje. Takie agencje dają pewność, że nie tylko współpraca zostanie przeprowadzona sprawnie, ale także rezultat będzie zadowalający dla obu stron. Jak się już domyślasz, jeśli agencja zna się na swoim fachu, to będzie się także pojawiała wysoko w wyszukiwarce – co równie ważne, nie będzie musiała płacić za reklamę, by pojawić się na pierwszym czy drugim miejscu.

SEO sklepu www – jakich kosztów się spodziewać?

W momencie, gdy chcesz rozwinąć swój sklep, możesz obawiać się wysokich kosztów, które cię przytłoczą. Dlatego tak ważnym pytaniem będzie dla ciebie to, ile wyniesie Cię SEO sklepu www. W zależności od tego, co musi zostać zrobione, ile pracy trzeba będzie włożyć oraz w jakich kwestiach należy wnieść poprawki, koszt może wahać się pomiędzy kilkuset złotymi a kilkoma tysiącami. Może wydawać się dużo, ale przede wszystkim to nie jest koszt jednorazowy. Wdrażanie SEO czy SXO dla sklepów może trwać kilka miesięcy – każda nagła zmiana może odbyć się bowiem negatywnie na pozycji w wyszukiwarce. Dlatego też zmiany należy wprowadzać powoli i z rozmysłem. Co ważniejsze – koszt ten z czasem się zwróci. Ilość ruchu organicznego (za który nie będziesz musiał zapłacić) bardzo szybko zwróci ci pieniądze zainwestowane w optymalizację sklepu pod wyszukiwarki.

SXO sklepu internetowego – jakich rezultatów się spodziewać?

Po wdrożeniu SXO do sklepu internetowego możesz spodziewać się wielu pozytywów. Po pierwsze – zwiększy się w nim ruch organiczny. Będą odwiedzać cię realni klienci, którzy trafią do ciebie z wyszukiwarki. Po drugie – klienci chętniej dokonają zakupów. Dobrze napisane opisy produktów oraz prosta ścieżka zakupowa (możliwość zakupu w kilku kliknięciach) zachęcą nowych klientów do wydania u ciebie pieniędzy. Co więcej, klienci ci chętnie podzielą się informacją o twoim sklepie ze znajomymi, co przyniesie ci dodatkowy zysk. Dlatego też, mimo że może się wydawać w pierwszym odczuciu, że to zbędny wydatek, warto zainwestować w optymalizację sklepu www pod wyszukiwarki, ponieważ dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz na reklamie na rzecz wartościowego ruchu organicznego, ale też zwiększysz swój zysk, ponieważ strona przyjazna klientowi dużo bardziej zachęca go do wydawania u ciebie pieniędzy. Dlatego nie zastanawiaj się dłużej – już dziś zleć dobrej agencji SEO wypozycjonowanie Twojego sklepu www!

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze