1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

Dojrzałość jest piękna. Porozmawiajmy o menopauzie

Ambasadorki akcji „O menopauzie rozmawiamy otwarcie”: Joanna Skonieczna, Małgorzata Adamska i Magda Burgiel z firmy Oceanic S.A. (Fot. materiały partnera)
Ambasadorki akcji „O menopauzie rozmawiamy otwarcie”: Joanna Skonieczna, Małgorzata Adamska i Magda Burgiel z firmy Oceanic S.A. (Fot. materiały partnera)
Wokół menopauzy wciąż krąży mnóstwo mitów, stereotypów i lęków. Dotyczą one nie tylko zmian fizjologicznych, lecz także obaw przez symbolicznym zanikaniem atrakcyjności kobiet w różnych obszarach życia. Nie musi tak być. Kampania marki AA „O menopauzie rozmawiajmy otwarcie” pokazuje, że dojrzałość jest atutem.

Menopauza jest naturalnym etapem życia każdej kobiety. To nie choroba. Mimo tego wzbudza złe skojarzenia.

Większość Polek boi się menopauzy. „Bo to koniec kobiecości”, „Bo to koniec możliwości” – myśli wiele z nas.

Pracowania ARC Rynek i Opinia kilka lat temu przeprowadziła badania dotyczące tego, co Polki wiedzą o menopauzie. Wzięły w nim udział panie w wieku 45–55 lat, czyli w okresie, kiedy w organizmie kobiety zachodzą zmiany związane właśnie z menopauzą.

Ankietowanym kobietom podano definicję menopauzy oraz listę objawów, które często utrzymują się kilka lat przed ostatnią miesiączką i po niej. Tylko 49 proc. ankietowanych przyznało, że jest po lub w okresie okołomenopauzalnym, 29 proc. zaprzeczyło przekwitaniu, a 24 proc. odpowiedziało, że nie wie, jak z nimi jest. Zaskakujące, ale aż 35 proc. badanych nie potrafiło powiedzieć, czy dostrzega w swoim organizmie zmiany zachodzące w cyklu miesiączkowym. Jeszcze więcej, bo aż 47 proc., nie było w stanie ocenić, czy odczuwa najczęstsze fizyczne objawy związane z menopauzą, jak: uderzenia gorąca, nagłe intensywne pocenie się, spadek libido, zmiany związane z kondycją skóry czy zmiany nastrojów.

Wyniki badania pokazują, że Polki nie mają dostatecznej wiedzy na temat menopauzy. A brak wiedzy zawsze oznacza, że górę biorą stereotypy, lęki i mity.

Im więcej Polki będą wiedzieć o menopauzie, tym łatwiej będzie im zaakceptować naturalne zmiany i docenić dojrzałość.

Na szczęście coraz częściej kobiety, które przechodzą przez menopauzę z otwartością i pogodą ducha, chętnie o tym mówią. Dzielenie się swoim doświadczeniem to przełamywanie tabu i pomoc dla tych kobiet, które próbują zaprzeczać przemijaniu albo zapadają się w lęku.

Trzy niezwykłe kobiety, pracujące w firmie kosmetycznej Oceanic, które łączy wiek, zostały ambasadorkami kampanii marki AA, w której zachęcają do otwartej, transparentnej rozmowy na temat menopauzy, także w kontekście pielęgnacji skóry. To pierwsza taka akcja w historii polskich marek.

(Fot. materiały partnera) (Fot. materiały partnera)

Małgorzata Adamska, główna księgowa, Joanna Skonieczna, kierowniczka biura zarządu, i Magda Burgiel, senior menedżerka ds. komunikacji i PR – przyznają, że wszystkie znajdują się w okresie okołomenopauzalnym. Zdecydowały się na udział w kampanii, bo jej celem jest edukowanie Polek i przedstawienie tego okresu jako naturalnego stanu dla kobiety, przez który każda z nas przechodzi nieco inaczej. Przełamanie tabu menopauzy to pokazanie, że każda kobieta może w tym okresie żyć tak, jak chce – nie rezygnując z aktywności zawodowej, seksu czy pasji.

Menopauza czasem mija w sposób niezauważalny. Jednak większość kobiet, bo aż około 80 proc., odczuwa rozmaite objawy spowodowane zachwianiem równowagi hormonalnej. Najczęściej to uderzenia gorąca, zimne dreszcze, nagłe zaczerwienienia twarzy, intensywne pocenie się, wzrost wagi, kołatanie serca, zaburzenia pamięci i koncentracji, drażliwość, przygnębienie, problemy ze snem.

Choć dolegliwości są naturalne i przejściowe, można je zminimalizować. Świadomość menopauzy i odpowiednie zaopiekowanie ginekologiczne pozwalają złagodzić jej nieprzyjemne skutki.

Okres zmian hormonalnych związanych z menopauzą wpływa również na wygląd kobiet. Zmiany najbardziej widać na skórze.

Zmarszczki, będące widoczną oznaką starzenia, pojawiają się, ponieważ z wiekiem skóra produkuje coraz mniej kolagenu i elastyny, które są podstawowym budulcem skóry. Z wiekiem szybciej w naszej skórze degraduje się również kwas hialuronowy – podstawowa substancja skóry właściwej. Dodatkowo im starsze jesteśmy, tym bardziej wydłuża się czas potrzebny do regeneracji komórek naskórka.

Wszystkie te zjawiska przyśpieszają w okresie okołomenopauzalnym, kiedy szybko i gwałtowanie spada poziom estrogenu w organizmie. W ciągu pierwszych pięciu lat tej fazy zawartość kolagenu w skórze może się zmniejszyć nawet o 30 proc.!

Naskórek staje się cieńszy, co wpływa negatywnie na funkcję ochronną skóry. Zmniejsza się też produkcja sebum – skóra staje się bardziej sucha, cieńsza, traci napięcie i jędrność.

Dlatego w pielęgnacji okołomenopauzalnej najważniejsze jest systematyczne dostarczanie skórze składników, które są w stanie powstrzymać albo spowolnić naturalne procesy zachodzące w skórze.

to program pielęgnacyjny opracowany specjalnie dla skóry w okresie okołomenopauzalnym z innowacyjnym kompleksem Menopause control pro o działaniu balansującym negatywny wpływ zmian hormonalnych na skórę.

(Fot. materiały partnera) (Fot. materiały partnera)

Formuła kremów zawiera Bio-retinol complex, będący biotechnologicznym kompleksem aktywnych składników przeciwstarzeniowych: bakuchiolu, steviphenoli oraz fuzyjnego biomimetycznego peptydu TGF, które zapewniają skórze głębokie ujędrnienie, intensywne nawilżenie oraz poprawę elastyczności.

Bakuchiol, zwany roślinnym retinolem, ma tę samą siłę działania przeciwstarzeniowego co retinol, ale bez ryzyka podrażnienia. Zawarte w linii AA Retinol Intensive skwalan, olej marula i Hyaluron Ultra dbają o właściwy poziom nawilżenia.

Synergicznie wszystkie składniki nowej formuły stymulują syntezę kolagenu, ujędrniają i wygładzają drobne zmarszczki. Ponadto niwelują zaczerwienienia oraz niedoskonałości, wyciszają podrażnienia i przywracają skórze komfort.

Ich regularne stosowanie poprawia sprężystość skóry, dba o jej nawilżenie i zdrowy wygląd.

(Fot. materiały partnera) (Fot. materiały partnera)

zawiera hipoalergiczne formuły i kompozycje zapachowe. Doceniają to ambasadorki kampanii, które oprócz wieku łączy wrażliwa skóra. Taka zwłaszcza w okresie okołomenopauzalnym staje się sucha, cienka i pozbawiona gęstości. Kuracja Menopauzalna AA Retinol Intensive przywraca jej jędrność i poczucie komfortu. Linia składa się z trzech kosmetyków: Aktywnego Kremu na Dzień Lifting + Ujędrnienie, Intensywnego Kremu na Noc Ujędrnienie + Regeneracja oraz Kremu pod Oczy.

(Fot. materiały partnera) (Fot. materiały partnera)
(Fot. materiały partnera) (Fot. materiały partnera)

Odpowiednia pielęgnacja, troska o siebie i akceptacja – to wszystko, czego potrzebuje każda dojrzała kobieta. Zgoda na upływ czasu i zmiany, które niesie życie, to klucz do piękna, które wyraża się nie tylko poprzez ciało.

Rozmawiajmy o menopauzie.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze