Usługi kurierskie powinny być świadczone nie tylko z myślą o komforcie obecnych klientów, ale i przyszłych pokoleniach. Tę kwestię ma na uwadze firma InPost, która działa zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju. Co to oznacza i gdzie można zaobserwować ekologiczne rozwiązania w praktyce?
Strategia ESG – czym jest strategia zrównoważonego rozwoju?
Prowadzenie biznesu w czasach wielu zagrożeń klimatycznych i postępującej degradacji środowiska wymaga wdrożenia innowacyjnych rozwiązań i zastosowania praktyk zrównoważonego rozwoju. Oznacza to prowadzenie firmy z myślą nie tylko o obecnych klientach, ale i przyszłych pokoleniach.
Kwintesencją strategii ESG jest przemyślane i efektywne wykorzystywanie innowacyjnych technologii w połączeniu z troską o otaczające środowisko oraz kwestie społeczne. Firma dba nie tylko o interesy swoich klientów, ale i pracowników. Zaangażowanie osób zatrudnionych w firmie działającej zgodnie ze strategią ESG ma wynikać z możliwości rozwoju oraz z satysfakcji z wykonywanej pracy.
Strategia zrównoważonego rozwoju w InPost składa się z trzech naczelnych filarów, które uwzględniają interesy klientów, partnerów biznesowych oraz planety. W praktyce sprowadzają się one m.in. do rozwiązań przyjaznych środowisku, wsparciu inicjatyw społecznych oraz trosce o pracowników każdego szczebla, w tym kurierów.
Wysyłka paczek w InPost a zielona transformacja
Firma InPost znana jest z wdrażania przemyślanych rozwiązań, które mają na celu przeciwwstawienie się kryzysowi klimatycznemu. Jednak jak wygląda to z perspektywy klienta wysyłającego paczki, ofertę możesz zobaczyć tutaj: https://inpost.pl/wysylam. Cały proces rozpoczyna się na stronie inpost.pl/wysylam lub w panelu aplikacji InPost, gdzie klienci mogą wybrać nadanie i odbiór paczki przez kuriera pod wskazanym adresem lub w maszynie Paczkomat®.
Już w tym obszarze można zaobserwować praktyki zrównoważonego rozwoju. Transport paczek kurierskich za pośrednictwem maszyn Paczkomat przekłada się bowiem na znaczne (75 proc.) ograniczenie śladu węglowego w porównaniu do usługi dostawy przesyłek w tradycyjny sposób.
Co więcej, niektóre maszyny wyposażone są w czujniki jakości powietrza. Wszystkie te rozwiązania, z których korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i przedstawiciele branży e-commerce zmierzają do osiągnięcia przez firmę pełnej neutralności klimatycznej.
Usługi kurierskie z troską o środowisko – co może zrobić klient?
Strategia zrównoważonego rozwoju jest realizowana m.in. dzięki sposobowi pracy kurierów dostarczających przesyłki do maszyn Paczkomat oraz całokształcie infrastruktury firmy InPost. Istnieje jednak wiele obszarów, w których mogą wykazać się sami klienci.
Oprócz korzystania z automatów Paczkomat przedsiębiorstwo zachęca klientów do ponownego wykorzystywania starych opakowań. Karton, w którym klient otrzymał swoją przesyłkę, świetnie sprawdzi się również w roli nadawanej paczki pod warunkiem, że nadawca usunie z niego wszystkie stare etykiety. Oprócz tego klienci mogą skorzystać z usługi EKOZwroty. Pozwala ona nadać drugie życie nieużywanym, sprawnym przedmiotom, np. sprzętowi AGD.
Współpraca reklamowa