Usługi kurierskie powinny być świadczone nie tylko z myślą o komforcie obecnych klientów, ale i przyszłych pokoleniach. Tę kwestię ma na uwadze firma InPost, która działa zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju. Co to oznacza i gdzie można zaobserwować ekologiczne rozwiązania w praktyce?
Prowadzenie biznesu w czasach wielu zagrożeń klimatycznych i postępującej degradacji środowiska wymaga wdrożenia innowacyjnych rozwiązań i zastosowania praktyk zrównoważonego rozwoju. Oznacza to prowadzenie firmy z myślą nie tylko o obecnych klientach, ale i przyszłych pokoleniach.
Kwintesencją strategii ESG jest przemyślane i efektywne wykorzystywanie innowacyjnych technologii w połączeniu z troską o otaczające środowisko oraz kwestie społeczne. Firma dba nie tylko o interesy swoich klientów, ale i pracowników. Zaangażowanie osób zatrudnionych w firmie działającej zgodnie ze strategią ESG ma wynikać z możliwości rozwoju oraz z satysfakcji z wykonywanej pracy.
Strategia zrównoważonego rozwoju w InPost składa się z trzech naczelnych filarów, które uwzględniają interesy klientów, partnerów biznesowych oraz planety. W praktyce sprowadzają się one m.in. do rozwiązań przyjaznych środowisku, wsparciu inicjatyw społecznych oraz trosce o pracowników każdego szczebla, w tym kurierów.
Firma InPost znana jest z wdrażania przemyślanych rozwiązań, które mają na celu przeciwwstawienie się kryzysowi klimatycznemu. Jednak jak wygląda to z perspektywy klienta wysyłającego paczki, ofertę możesz zobaczyć tutaj: . Cały proces rozpoczyna się na stronie inpost.pl/wysylam lub w panelu aplikacji InPost, gdzie klienci mogą wybrać nadanie i odbiór paczki przez kuriera pod wskazanym adresem lub w maszynie Paczkomat®.
Już w tym obszarze można zaobserwować praktyki zrównoważonego rozwoju. Transport paczek kurierskich za pośrednictwem maszyn Paczkomat przekłada się bowiem na znaczne (75 proc.) ograniczenie śladu węglowego w porównaniu do usługi dostawy przesyłek w tradycyjny sposób.
Co więcej, niektóre maszyny wyposażone są w czujniki jakości powietrza. Wszystkie te rozwiązania, z których korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i przedstawiciele branży e-commerce zmierzają do osiągnięcia przez firmę pełnej neutralności klimatycznej.
Strategia zrównoważonego rozwoju jest realizowana m.in. dzięki sposobowi pracy kurierów dostarczających przesyłki do maszyn Paczkomat oraz całokształcie infrastruktury firmy InPost. Istnieje jednak wiele obszarów, w których mogą wykazać się sami klienci.
Oprócz korzystania z automatów Paczkomat przedsiębiorstwo zachęca klientów do ponownego wykorzystywania starych opakowań. Karton, w którym klient otrzymał swoją przesyłkę, świetnie sprawdzi się również w roli nadawanej paczki pod warunkiem, że nadawca usunie z niego wszystkie stare etykiety. Oprócz tego klienci mogą skorzystać z usługi EKOZwroty. Pozwala ona nadać drugie życie nieużywanym, sprawnym przedmiotom, np. sprzętowi AGD.
Współpraca reklamowa