Język polski obfituje w związki frazeologiczne ze wzrokiem w roli głównej. Fantazyjnie dekorowane desery w ulubionych kawiarniach jemy oczami, ktoś może nam wpaść oko, a innym wolimy z oczu zejść, i to jak najszybciej. Mastercard, Empik i PayEye nie ograniczają się jednak do słów. Dzięki pilotażowemu projektowi płatności biometrycznych opartych o fuzję biometrii tęczówki oka i twarzy, od początku czerwca za zakupy w Polsce możemy dosłownie płacić... spojrzeniem. Witajcie w przyszłości!
Zaawansowane technologie zmieniają oblicze świata, który znaliśmy do tej pory. Mastercard, wspólnie z szeroko rozpoznawalną marką Empik oraz polskim fintechem PayEye, wprowadzają system płatności biometrycznych na kolejny poziom. Pierwszy w Europie pilotaż finalizacji zakupów przy użyciu spojrzenia, to odpowiedź na rosnącą otwartość technologiczną społeczeństwa. Globalnie, aż 74% konsumentów deklaruje pozytywne nastawienie do technologii biometrycznych, a w Polsce 4 na 5 respondentów przyznaje, że już z nich korzysta lub przynajmniej zdarzyło mi się korzystać. Ankietowani cenią sobie łatwość obsługi oraz bezpieczeństwo płynące z funkcjonalnych rozwiązań najnowszej generacji.
Polska staje się pierwszym krajem europejskim, w którym uruchomiono rewolucyjny program Mastercard Biometric Checkout na niespotykaną dotąd skalę. Wyznacza on ramy technologiczne, które mają pomóc w ustanowieniu norm dla nowych sposobów płacenia, umożliwiając posiadaczom kart płatniczych korzystanie z szerokiej gamy biometrycznych metod uwierzytelniania płatności, takich jak odcisk palca, skan dłoni czy twarzy i tęczówki. Co może okazać się kwestią szczególnie istotną dla wielu potencjalnych użytkowników, Mastercard nie przetwarza w ramach tego projektu żadnych danych biometrycznych, dbając równocześnie o to, aby wszyscy interesariusze zachowywali najwyższy poziom bezpieczeństwa i prywatności.
(Fot. Materiały prasowe)
Współpraca z PayEye umożliwia konsumentom dokonanie płatności za pomocą jednego spojrzenia w pięciu wybranych salonach Empik: Warszawa Westfield Mokotów, Wrocław Bielany, Kraków Kazimierz, Poznań Posnania oraz Czeladź M1. Dlaczego właśnie tam? Empik od lat łączy bowiem tradycję z nowoczesnością, dostarczając klientom szereg wielopłaszczyznowych udogodnień. Ewa Szmidt, Prezeska Grupy Empik, zaznacza – Empik to unikalna na rynku marka, łącząca innowacyjność z ponad 75-letnią historią. Byliśmy jednym z pionierów polskiego e-commerce i omnichannel, proponując klientom rozwiązania, które niejednokrotnie wyprzedzały rynek i wyznaczały nowy standard w usługach subskrypcyjnych, sposobach dostawy czy nowoczesnych formach płatności.
Biometria tęczówki oka i twarzy - choć brzmi jak rozwiązanie wyjęte z kart sagi książek o Harrym Potterze lub futurystycznych filmów science fiction - to jedna z najbezpieczniejszych metod autoryzacji płatności dostępnych na rynku. Eliminuje ryzyko zgubienia lub kradzieży karty, a także chroni przed nieautoryzowanym dostępem. Jak podkreśla Daniel Jarząb, CEO PayEye – Udział w Mastercard Biometric Checkout Program to ogromne wyróżnienie i zwieńczenie naszej ciężkiej pracy nad najlepszą technologią biometryczną na świecie. Wierzymy, że płatności spojrzeniem to rozwiązanie globalne, które niezależnie od szerokości geograficznej zapewnia konsumentom najwyższe bezpieczeństwo, komfort użytkowania oraz niesamowite doświadczenia.
(Fot. Materiały prasowe)
Proces płatności biometrycznej jest niezwykle prosty i intuicyjny. Wystarczy pobrać darmową aplikację PayEye, założyć konto, zrobić selfie i podpiąć swoją kartę płatniczą. Następnie, podczas zakupów w wybranych salonach Empik, specjalny terminal eyepos precyzyjnie odczyta biometrię tęczówki i twarzy, realizując płatność w - nomen omen - mgnieniu oka. – Polska jest idealnym miejscem dla tak przełomowego programu pilotażowego. Nasz kraj był jednym z pierwszych, gdzie wprowadzono płatności zbliżeniowe kartami Mastercard, a polscy konsumenci są liderami w zakresie otwartości na innowacje. - komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
(Daniel Jarząb, Marta Życińska, Ewa Szmidt, fot. Materiały prasowe)
Warto dodać, że już w ubiegłym roku firma Mastercard ogłosiła rozszerzenie programu Biometric Checkout na region Azji i Pacyfiku, a na początku czerwca uruchomiła drugi program pilotażowy w Ameryce Łacińskiej. I mamy przeczucie, że to dopiero początek.
Pionierski program Mastercard Biometric Checkout odmieni, a właściwie już odmienił, obraz płatności w sklepach stacjonarnych. Jest oparty na globalnie obowiązującym zestawie standardów opracowanych przez Mastercard, których przestrzegają banki, sprzedawcy i dostawcy technologii. Oto najwyższej klasy wygoda, bezpieczeństwo oraz nowoczesność, które stały się rzeczywistością.