fbpx

Dlaczego warto trenować fitness?

Dlaczego warto trenować fitness?
(Fot. materiały partnera)

Planujesz rozpocząć regularne treningi fitness? Świetny pomysł! Ta dyscyplina przyniesie wiele dobrego nie tylko twojej sylwetce, ale i zdrowiu. Dowiedz się, jak fitness wpływa na organizm i jak odpowiednio przygotować się do regularnych ćwiczeń.

Gdzie szukać dobrych ćwiczeń fitness?

Ciekawe propozycje treningów fitness znajdziesz na blogu dbam-o-siebie.pl, poświęconym zdrowemu trybowi życia. Znajdziesz tu także wiele praktycznych porad i ciekawostek związanych z treningami. Aby usprawnić technikę ćwiczeń, posiłkuj się również książkami pisanymi przez profesjonalnych trenerów.

Fitness – ćwiczenia, które pokochasz

Fitness to tak naprawdę szeroki zbiór ćwiczeń, w którym można wyróżnić techniki wykorzystujące różnego rodzaju przyrządy (np. jumping fitness, step) czy też realizujące różne cele treningowe (odchudzanie, poprawa wydolności lub siły). Treningi fitness mogą być ukierunkowane na ćwiczenie całego ciała bądź tylko poszczególnych partii, takich jak brzuch, uda czy pośladki. Ponadto fitness można łatwo dostosować do obecnego poziomu zaawansowania oraz kondycji. Zbiór ćwiczeń i technik jest na tyle obszerny, że niemal każdy znajdzie coś dla siebie.

W ostatnich latach treningi fitness stały się niezwykle popularne. Kobiety i mężczyźni chętnie biorą udział w zajęciach fitness w klubach, a także ćwiczą we własnych domach, posiłkując się internetowymi tutorialami. Powód dobrej sławy fitnessu jest prosty – daje mnóstwo frajdy, dba o zdrowie i sylwetkę.

Czy każdy może trenować fitness? Z tego rodzaju treningu powinny zrezygnować osoby z chorobami układu kostnego i mięśniowego, a także osoby chorobliwie otyłe. Ciekawostką jest to, że z fitnessu nie muszą rezygnować przyszłe mamy – istnieje bowiem specjalna odmiana fitnessu dla ciężarnych.

Dlaczego warto trenować fitness?
(Fot. materiały partnera)

Trening fitness – zalety

Dlaczego właściwie warto zacząć trenować właśnie fitness? Poniższe argumenty powinny przekonać tych, którzy ciągle się wahają.

Ćwiczenia fitness mogą być przyjemne

Jak już wspomnieliśmy, fitness to nie dyscyplina sportowa ze sztywno wytyczonymi regułami. To szeroki zbiór różnych ćwiczeń, które można układać w niemal dowolne plany treningowe. Każdy z nich może być dostosowany do twojej kondycji, umiejętności czy celów. Oczywiście, jeśli twoja wydolność jest zerowa, początkowo ćwiczenia fitness będą meczące. Z czasem jednak sam przekonasz się, że mogą być naprawdę przyjemne!

Fitness wspiera twoje cele

Chcesz być silniejszy? Postaw na treningi siłowe. Ćwiczenia aerobowe wpłyną na twoją kondycję, z kolei izometryczne pozwolą skupić się na konkretnej grupie mięśniowej. Jeśli zależy ci na lepszej giętkości – wybierz stretching. Wszystkie te techniki przynależą właśnie do obszernej grupy ćwiczeń, jaką jest fitness.

Sprzęt fitness nie jest drogi

Jeśli chcesz rozpocząć przygodę z fitnessem, nie musisz przygotowywać się na duże koszty. Kluby sportowe udostępniają odwiedzającym swoje sprzęty. Jeśli jednak chcesz posiadać własne akcesoria, możesz przebierać w różnych półkach cenowych.

Fitness w domu? Czemu nie!

Trening fitness w klubie to nie jedyne wyjście. Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na karnet, wystarczy, że znajdziesz filmiki instruktażowe i przeprowadzisz trening fitness w domu. To świetna opcja dla osób, które chcą zaoszczędzić lub po prostu nie mają czasu na to, by uczestniczyć w zajęciach grupowych.

Fitness poprawia sylwetkę i zdrowie

To jasne, że ćwiczenia fitness spalają kalorie i rzeźbią mięśnie. Dzięki temu, trenując regularnie, uzyskasz wymarzoną sylwetkę. Warto jednak pamiętać, że fitness przyniesie wiele korzyści również twojemu zdrowiu. Wpłynie na odporność organizmu, poprawi krążenie, zmniejszy ryzyko wielu groźnych chorób (np. zawału serca).

Dlaczego warto trenować fitness?
(Fot. materiały partnera)

Zajęcia fitness – jak się do nich przygotować?

Trening fitness nie wiąże się z koniecznością zakupu drogiego sprzętu czy odzieży. Gdy jednak złapiesz już sportowego bakcyla, z pewnością zechcesz poszerzyć swój ekwipunek.

Strój fitness

Rozpoczynając treningi fitness, nie musisz kupować drogiej sportowej odzieży. Na sam początek wystarczą zwykłe, wygodne ubrania, które na pewno masz w szafie. Z czasem jednak warto zaopatrzyć się w dobrej jakości odzież fitness, która poprawi komfort trenowania.

Na strój fitness powinny składać się: koszulka wykonana z materiału odprowadzającego wilgoć, legginsy lub krótkie spodenki. Pamiętaj również o sportowej bieliźnie (najlepiej bezszwowej). Ubrania do ćwiczeń powinny być elastyczne i przylegające do ciała – tak, aby nie przeszkadzały ci w wykonywaniu ruchów.

Buty fitness

Obuwie do ćwiczeń odgrywa bardzo dużą rolę. W intensywnych treningach nie sprawdzą się zwykłe tenisówki. Buty do fitnessu muszą dobrze stabilizować kostkę, posiadać antypoślizgową podeszwę i  być wykonane z materiału odprowadzającego wilgoć. Twoje pierwsze buty na fitness nie muszą być jednak drogie – dobre modele kupisz już za kilkadziesiąt złotych.

Akcesoria fitness

Na zajęcia fitness zabierz ze sobą butelkę z wodą i ręcznik. Jeśli chcesz monitorować swoje postępy, doskonałym pomysłem okaże się zakup smartwatcha lub opaski sportowej. Wszystko to oczywiście należy zabrać do sportowej, pojemnej torby.

Sprzęt fitness do ćwiczeń w domu

Jeśli twoje treningi fitness będą odbywały się w domu, konieczny okaże się zakup dobrej maty do ćwiczeń. W przypadku niektórych ćwiczeń przydatne będą również hantle, kettle oraz rollery. Ćwicząc siłowo, możesz wykorzystywać specjalne obciążniki, które zapina się na kostkach i nadgarstkach.

Dlaczego warto trenować fitness?
(Fot. materiały partnera)

Trening fitness to nie wszystko

Pamiętaj, że regularne treningi fitness powinny iść w parze z dobrze zbilansowaną dietą. W przeciwnym wypadku nie uzyskasz efektów tak dobrych, jakich oczekujesz. Trenując fitness, zadbaj o posiłki bogate w pełne ziarno, warzywa, owoce, dobrej jakości mięso i ryby, białko, nienasycone kwasy tłuszczowe. Ogranicz słodycze, produkty typu fast-food oraz przetworzoną żywność. Na czarnej liście znajdują się słodzone napoje gazowane i produkty smażone w głębokim tłuszczu.

Początek treningów fitness to dobry moment, by zmienić tryb życia na zdrowszy. A żeby to osiągnąć, nie trzeba wcale wiele wysiłku!

Odżywki białkowe i fitness

Na siłowniach łatwo spotkać osoby, które pod ręką trzymają shakery z mieszankami białkowymi. Ich spożywanie bezpośrednio po treningu siłowym szybko regeneruje mięśnie i sprawia, że budują się sprawniej. Białkowy shake to nic innego jak potreningowa przekąska o świetnej przyswajalności. Jeśli nie masz czasu gotować posiłku bezpośrednio po ćwiczeniach, warto wypróbować takie rozwiązanie.

Trening fitness, w zależności od rodzaju, może pomóc ci w odchudzaniu, poprawie wydolności czy siły. Jego specyfikę z łatwością dopasujesz do swoich potrzeb – wystarczy, że ułożysz odpowiedni trening. Na dodatek fitness nie wymaga dużych nakładów finansowych. Jeśli nie dotyczą cię przeciwwskazania, możesz zacząć choćby od dziś.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze