fbpx

Fit catering – zmień swoje nawyki!

Fit catering – zmień swoje nawyki!
Urozmaicone posiłki to podstawa zdrowej diety. (Fot. materiały prasowe)

Każdy z nas popełnia grzechy żywieniowe. Jedni omijają śniadania. Drudzy zamiast jedzeniu 5 zdrowych posiłków, cały czas podjadają. Kolejni starają się jeść zdrowo, ale spożywają zbyt duże porcje albo za dużo smażą, dosładzają lub solą. Wiele osób jada zbyt monotonnie albo omija surowe warzywa. Nawet korzystając z pomocy dietetyka, ciężko nad tym zapanować, ponieważ trudno skontrolować mu to, co robimy w domu. Dlatego warto spróbować zmienić swoje nawyki żywieniowe korzystając z cateringu dietetycznego.

Regularne posiłki

Dostając codziennie rano pod drzwi 5 posiłków, automatycznie wiesz, jak je rozplanować. Nie masz czasu na śniadanie? Nie ma problemu, bierzesz pudełko do pracy i jesz je przy biurku. Przychodzi pora lunchu i czujesz głód? Wiesz, że w lodówce czeka zdrowy obiad. Po powrocie do domu wiesz, że czas na kolejny posiłek, itd. Taka regularność z czasem wchodzi w nawyk i nie trzeba będzie się zastanawiać, kiedy zjeść kolejny posiłek – żołądek sam ci o tym przypomni. Taka regularność ustabilizuje metabolizm, zapobiegnie skokom glukozy we krwi, zapobiegnie wzdęciom i napadom wilczego głodu.

Kontrolowanie wielkości porcji

Czasami odżywiamy się zdrowo, jemy dużo warzyw, a waga ani rusz. Częstym powodem jest to, że spożywamy bardziej kaloryczne posiłki, niż nam się wydaje. Łatwo jest zrobić zbyt dużą porcję obiadu, skorzystać z dokładki, nalać za dużo oliwy do sałatki lub wrzucić za dużo orzechów do owsianki. Często przy liczeniu kalorii pomijamy takie rzeczy jak olej wykorzystywany do smażenia, masło na kanapce czy dressing do sałatki. Niestety – wszystko się liczy. Decydując się na wybraną kaloryczność diety pudełkowej, wiemy, że dostaniemy dokładnie tyle, ile zamawialiśmy. Na własne oczy zobaczymy, jak powinna wyglądać porcja obiadu albo podwieczorku i z czasem sami nauczymy się odpowiednio komponować posiłki.

Urozmaicona dieta

Fit catering pozwala poznawać produkty, po które sami nigdy byśmy nie sięgnęli: dziwny owoc lub warzywo, których nazwy nam nic nie mówią. A im więcej owoców, warzyw, orzechów w naszym jadłospisie, tym lepiej dla zdrowia.
Zazwyczaj nasza dieta jest zbyt bogata w mięso i wędliny. Jeżeli zawsze unikałeś ryby ze względu na ich cenę albo brak pomysłu na ich przygotowanie, może teraz warto
spróbować. Może nawet czas na dietę wegetariańską?
Fit catering od bedietcatering.pl/lodz/ nauczy cię też nowych potraw i przypraw. O wielu z nich mogłeś nie słyszeć albo nie wiedziałeś, jak je wykorzystać i połączyć. Dietetycy z firm cateringowych inspirują się kuchniami z całego świata, od Azji po Amerykę Południową.
Nie musisz korzystać z diety pudełkowej do końca życia, ale możesz z niej wyciągnąć wiele wniosków na przyszłe gotowanie i żywienie. Dzięki niej nauczysz się regularności, różnorodności, kontrolowania wielkości porcji i unikania produktów, które nie służą zdrowiu.