1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda
  4. >
  5. Italian Chic, czyli jak się ubierać we włoskim stylu. Krótki przewodnik po włoskiej modzie

Italian Chic, czyli jak się ubierać we włoskim stylu. Krótki przewodnik po włoskiej modzie

Young attractive girl with a scooter
Young attractive girl with a scooter
W świecie mody Włoszki kierują się zasadą dopasowania kolorów oraz kupowania ubrań z wysokiej jakości materiałów. Kupują mało, ale drogo. Dzięki temu w ich szafach nie zalegają nienoszone rzeczy, a każda stylizacja jest przemyślana.

Włoszki prezentują się elegancko i potrafią doskonale dobierać stroje pasujące do ich urody, figury i wieku. Jak w Polsce ubrać się à la Italian Chic. Krótki przewodnik po najlepszych markach.

Zobacz: sukienki damskie asymetryczne

Italian Chic, czyli pełnia kobiecości

Podstawowa zasada, którą kierują się Włoszki przy wybieraniu dla siebie strojów to maksimum kobiecości. Ubrania muszą podkreślać sylwetkę i wydobywać jej atuty, ukrywając przy tym niedoskonałości. Nawet codzienne stylizacje charakteryzują się elegancją i zmysłowością. W stylu Italian Chic nie ma miejsca na luźne i wiszące stroje, dlatego w szafie Włoszki nie znajdziemy powyciąganych bluz czy swetrów albo za dużych jeansów. Kobiety ze śródziemnomorskiego kraju uwielbiają nosić sukienki i spódnice podkreślające ich kobiecość i osobowość. W szafie każdej Włoszki znajduje się przynajmniej kilka różnych modeli sukienek, a do ulubionych fasonów należy sukienka ołówkowa. Doskonale podkreśla sylwetkę kobiety i jej kształt klepsydry, który we Włoszech uznaje się za idealny. Talia musi być odpowiednio wyeksponowana, co dla szczupłych kobiet nie stanowi problemu. Natomiast panie o pełniejszych kształtach tak dobierają stroje, żeby stworzyć pozory idealnego wcięcia w talii.

Dla Włoszek w sukienkach liczy się jeszcze jeden element – muszą podkreślać biust. I nie chodzi tu o to, żeby codzienne stroje miały głęboko wykrojone dekolty. Prześwity, siateczki, delikatne koronki subtelnie eksponują to, czym każda kobieta chciałaby się pochwalić. Oczywiście w dobrej włoskiej stylizacji nie może zabraknąć idealnie dobranej bielizny. Dzięki dopasowanemu biustonoszowi nawet niewielki biust zyska na atrakcyjności, a korygujące majtki poprawią małe niedoskonałości. Bo pod sukienką żaden fragment bielizny nie może się odznaczać, podobnie jak fałdki tłuszczu.

Zobacz: spodnie sportowe damskie bawełna

Ubierając się na specjalne okazje, Włoszki wybierają najczęściej sukienki za kolano z głęboko wyciętymi dekoltami. Na przyjęcia, bankiety czy wesela włoskie kobiety zakładają fasony kopertowe, rozkloszowane, ołówkowe, ale również długie i zwiewne suknie. Kobiety z Południa inspirują się znanymi markami modowymi, jednak ostatecznie same wyznaczają swój styl. Włoskie inspiracje znajdziemy w butiku , który od lat cieszy się wyjątkową renomą. Dla Max Mara projektowali znani na całym świecie styliści, a dziś marka symbolizuje nowoczesną modę i perfekcyjne krawiectwo. Wysokiej jakości materiały oraz włoska stylistyka na najwyższym poziomie stały się wyróżnikiem tego luksusowego domu mody.

Zobacz: swetry i bluzy damskie dopasowane 

Kolory i wzory, czyli to, co włoskie kobiety lubią najbardziej

Choć Włoszki nie boją się kolorów i lubią wyraziste odcienie, ich ulubiona barwa to czerń. Ale czerń zmysłowa, uzupełniona koronkami, tiulami i delikatnymi siateczkami. Często połączona również z bielą. Czarna koktajlowa sukienka to jeden z obowiązkowych elementów garderoby Włoszek. Do tego koniecznie czarne, przeźroczyste rajstopy lub pończochy i klasyczne czółenka na platformie ze spiczastym noskiem i obcasem z rozszerzającym się ku dołowi słupkowi. Takie ulubione przez eleganckie Włoszki buty kupimy np. w butiku Pollini .

Włoskie kobiety uwielbiają również granat. Zakładając granatową marynarkę z jasną koszulą i dopasowanymi jeansami i uzupełniając je stylowo dobranymi okularami i delikatną apaszką, Włoszki tworzą elegancką, ale niezobowiązującą stylizację. To strój przede wszystkim dla młodych, ale i dojrzała kobieta o zgrabnej figurze poczuje się w nim stylowo. Casualowe stylizacje dla energicznych i dbających o styl pań znajdziemy w butiku Weekend by Max Mara . Marka proponuje nieformalne, choć wciąż eleganckie stylizacje do noszenia na co dzień i w czasie wolnym. Wysokiej jakości naturalne materiały w przystępnych cenach, bogata kolorystyka i casualowe projekty to wyróżniki najmłodszego dziecka Max Mary.

Oprócz praktycznej czerni i granatu Włoszki uwielbiają czerwień. Nie boją się nią podkreślać swojego seksapilu. Noszą czerwone sukienki, kiedy chcą przyciągnąć uwagę i wzbudzić zachwyt wśród męskiej części społeczeństwa. Czerwień pojawia się też subtelniej np. w dodatkach, takich jak torebki, biżuteria czy apaszki.

Dla Włoszek ciekawym elementem stylizacji są wzorzyste ubrania i dodatki. Na co dzień kobiety zakładają więc kwieciste i zwiewne sukienki, do pracy stroje w czarno-białe kropki, a na wielkie okazje suknie ozdobione złotymi haftami. Wystarczy, że do czarnej casualowej sukienki kobieta założy wzorzyste buty lub dobierze torebkę o wyrazistym kolorze, żeby stylizacja nabrała niepowtarzalnego charakteru. Zarówno obuwie, jak i galanteria skórzana powinna być wysokiej jakości, jak np. ta z butiku . Furla jako jedna z marek rozpoznawalnych na całym świecie to synonim luksusowych wyrobów skórzanych w klasycznym włoskim stylu.

Zobacz: kosmetyki pielęgnacyjne

Casualowo, jednak nadal zmysłowo

Podkreślić sylwetkę, wydobyć z niej to, co najlepsze i ukryć mankamenty. Włoska kobieta dobrze wie, jak wygląda i jaki nosi rozmiar. Dlatego zakładając nawet casualowe stroje, nadal wygląda zmysłowo i kobieco. W kolekcji damskiej florenckiej marki Partizia Pepe czy Marella znajdziemy niepowtarzalne stylizacje dodające każdej kobiecie uroku i lekkości. Wygodne sukienki i spódnice, spodnie subtelnie opinające ciało i niebanalne dodatki to podstawa mniej formalnego stylu. Na ulicy każda Włoszka się wyróżnia i żadna nie ginie pod zbyt luźnymi i rozciągniętymi ubraniami. Kształty muszą być widoczne, a krągłości wcale nie pozbawiają kobiet elegancji.

Italian Chic opiera się na kilku doskonale dobranych do sylwetki strojach. W szafie Włoszek ubrania się nie piętrzą, bo wystarczy kilka sukienek, bluzek i spodni wysokiej jakości, a do tego dodatki, jak np. torebki od Coccinelle, żeby stworzyć niebanalną stylizację.  

Zobacz również jeansy damskie wyprzedaż

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Moda i uroda

Białe spodnie - stylizacje. Co do nich założyć, aby stworzyć spójny outfit?

Mediolan (fot. Imaxtree)
Mediolan (fot. Imaxtree)
Zobacz galerię 34 Zdjęcia
Białe spodnie to letni must-have. Sprawdzą się idealnie w wielu stylizacjach, choć wiele z nas boi się je zakładać. Wspólnie odczarujemy mit białych spodni, w których każda z nas może wyglądać elegancko i modnie.

Jedno jest pewne - białe spodnie nie mają swojego terminu ważności. Nosimy je zwłaszcza w sezonie wiosna-lato jako idealną alternatywę dla czerni, brązu i granatu. Pomimo tego że wiele z nas boi się, że białe spodnie to wyzwanie - dla naszej figury, jak i całości stylizacji, coraz chętniej sięgamy po nie w różnych zestawieniach.

Białe spodnie to przede wszystkim mekka minimalistek, które nie lubią eksperymentować z kolorami. Jednym ze sprawdzonych outfitów z białymi spodniami w roli głównej będzie stworzenie total look'u i wybranie bieli jako całości stylizacji.

Jeśli do białych spodni dołączysz białą marynarkę, biały golf, bluzkę lub sweter możesz być spokojna, jeśli chodzi o efekt. Taka stylizacja to gwarancja klasycznej elegancji - bardzo często w prostym i nieskomplikowanym wydaniu. Nawet jeśli na górę zarzucimy zwykły biały top czy koszulę, takie połączenie sprawi, że będziemy wyglądać szykownie, elegancko i przede wszystkim - w dobrym guście.

Warto pamiętać, że białe spodnie dobrze sprawdzą się w każdej konfiguracji kolorystycznej. Ich zaletą jest to, że wyglądają modnie i elegancko zarówno w białym total look'u, jak i w połączeniu z innymi kolorami. Ponadto biel dobrze współgra także z podobnymi odcieniami - delikatnym beżem, jasnym brązem czy "spraną" szarością. Z dolną bielą sprawdzą się też zupełnie kontrastowe kolory - np. czarna bluzka, sweter bądź ramoneska. Kombinacja czerni z bielą to częsty wybór modowych minimalistek, które bazują na "najprostszych" kolorach i świetnie je razem zestawiają. Zestawienie białych spodni z czernią - nawet w postaci niewielkiego dodatku to dobry pomysł na przełamanie bieli, która czasem może stać się odrobinę przytłaczająca.

Wśród modeli białych spodni królują przede wszystkim białe jeansy i te o luźniejszym kroju - lekkie palazzo lub garniturowe. W letnie, gorące wieczory idealnie sprawdzą się także te o krótkim kroju, choć niekoniecznie we wszystkich połączeniach i do każdej figury. Białe jeansy dobrze współgrają z luźną górą - zwłaszcza nieco bardziej  nonszalanckimi koszulami, kurtką jeansową bądź rockową ramoneską. Białe spodnie garniturowe lub typowe palazzo sprawdzą się zarówno w komplecie z elegancka górą - z białą marynarką lub zwyczajnym białym topem. Dobrze urozmaicić je wtedy np. złotą biżuterią maxi. Razem będą wyglądać zabójczo.

W przypadku szortów - w bieli dominować będą zwłaszcza te bardzo krótkie lub bermudy przed kolana. Tu również sprawdzą się te w wydaniu jeansowym albo wykonane z lnu. Dobrze wyglądać będą nie tylko śnieżnobiałe, ale także delikatnie kremowe lub lekko przybrudzone.

Do białych spodni najczęściej nosimy buty na wysokim obcasie. Szpilki, koturny sprawdzą się dobrze zwłaszcza w połączeniu z białymi spodniami z rozszerzonymi nogawkami, lnianymi spodniami garniturowymi, a także tymi w stylu sportowym. Niemniej jednak na wybiegach i w modzie ulicznej coraz częściej spotykamy łączenie białych spodni - nawet postrzępionych u dołu kulotów czy bardzo szerokich dzwonów z... klapkami japonkami bądź białymi sneakersami. Ciekawym połączeniem, na które decyduje się dużo kobiet jest miks białych spodni z trampkami lub kozakami.

 

  1. Moda i uroda

Nowości grzechu warte

Nowości (Fot. materiały prasowe)
Nowości (Fot. materiały prasowe)
Zobacz galerię 9 Zdjęć
Wśród wielu wiosennych kolekcji i nowości prezentujemy te, które najbardziej wpadły nam w oko i przypadły do serca. A niektóre z nich po prostu nas zachwyciły.

Wśród wielu wiosennych kolekcji i nowości prezentujemy te, które wpadły nam w oko i najbardziej  przypadły do serca. A niektóre z nich po prostu nas zachwyciły.

Czas roślin

Najnowsze projekty Anny Orskiej sprawiły, że wiosnę mam w sercu już od dłuższego czasu, mimo aury za oknem. Pierwszy, może nie tak bardzo zaskakujący, bo nadal biżuteryjny - za to wyjątkowo oryginalny. Piny i kolczyki, które mogą pełnić rolę mini kwietnika. Geometryczna prosta forma ozdobiona kryształami, a do tego kwiat - żywy lub suszony. Magia!

Kwiatowa biżuteria  - to jeden z ostatnich projektów Anny Orskiej. (Fot. materiały prasowe) Kwiatowa biżuteria  - to jeden z ostatnich projektów Anny Orskiej. (Fot. materiały prasowe)

 

Drugi, najnowszy projekt, który miał premierę 15 kwietnia, to zupełne zaskoczenie. Anna Orska pracowała nad nim ze swoim zespołem 2 lata  - stworzyła kolekcję unikatowych torebek wegańskich, uszytych z przetworzonych liści alokazjii, ananasa, jabłek, winogron, mango i wody kokosowej. Te wegańskie skóry zostały wytworzone w różnych zakątkach świata z poszanowaniem środowiska, z surowców będących efektem ubocznym innych procesów (np. produkcji soków jabłkowych lub wina). W wyniku innowacyjnej obróbki owocowe odpady oraz rośliny stały się materiałami, które pod kątem użyteczności i estetyki nie odbiegają od skór zwierzęcych.

Torebki uszyte w małym polskim zakładzie kaletniczym wyróżniają się ręczną konstrukcją i drobiazgowym wykończeniem. Misterne kształty w niczym nie przypominają klasycznych toreb. Za to wyraźnie nawiązują do natury, która jest dla Anny Orskiej nieustanną inspiracją.

Ambasadorkami kolekcji są aktywistki społeczne i ekologiczne: prowadząca podcast MUDA Talks Anna Pięta, blogerka i autorka popularnego profilu na Instagramie o tematyce ekologicznej Paulina Górska oraz ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju i autorka bloga o etycznej modzie Marta Karwacka.

Kolekcja VIVO jest pierwszą w Polsce kolekcją torebek, poświadcza to certyfikat PETA - Approved Vegan. Wszystkie wzory są limitowane i opatrzone indywidualnymi numerami. (Fot. materiały prasowe) Kolekcja VIVO jest pierwszą w Polsce kolekcją torebek, poświadcza to certyfikat PETA - Approved Vegan. Wszystkie wzory są limitowane i opatrzone indywidualnymi numerami. (Fot. materiały prasowe)

Lekkość koronki

Po długiej zimie otulonej wełną, pora na wiosnę w koronce. Piękne koronkowe bluzki, sukienki i... spodnie znalazłam w najnowszej kolekcji Ani Kuczyńskiej. Są uszyte z greckiej, bawełnianej koronki o regularnym, charakterystycznym wzorze. Modele z kolekcji Luna są czarne, ale jeśli ktoś marzy o białej koronce, znajdzie ją w poprzedniej, a nadal dostępnej kolekcji Nuvola - tam główną rolę gra koronka z Hiszpanii.

Hiszpańska i grecka koronka z kolekcji Ani Kuczyńskiej. (Fot. materiały prasowe) Hiszpańska i grecka koronka z kolekcji Ani Kuczyńskiej. (Fot. materiały prasowe)

Pora na jedwab

Marka KAASKAS powstała z miłości do rzeczy pięknych i niepowtarzalnych. Stała się rozpoznawalna dzięki autorskim printom projektantki Kasi Skórzyńskiej. W sklepie marki można znaleźć chusty, apaszki, krawaciki, opaski na włosy, szyte z jedwabiu oraz płócienne torby ozdobione charakterystycznymi dla danej kolekcji wzorami.

Charakterystyczne printy marki Kaaskas tworzy projektantka Kasia Skórzyńska. (Fot. materiały prasowe) Charakterystyczne printy marki Kaaskas tworzy projektantka Kasia Skórzyńska. (Fot. materiały prasowe)

Wygodne dessous

Wygodna bielizna to podstawa - prawda? Dlatego ucieszyła mnie nowa polska marka My Unds, która właśnie taką produkuje. Bielizna szyta jest w polskich szwalniach z bawełny organicznej z certyfikatem GOTS (Global Organic TextileStandard), dzięki czemu ubranie, które nosimy tak blisko ciała jest miłe dla skóry, miękkie i przyjazne. W ofercie różne modele majtek i biustonoszy oraz longsleevy i legginsy w 4 kolorach: bladym różu, butelkowej zieleni, tabaczkowym i czarnym.

Pierwsza kampania My Unds została sfotografowana przez fotografkę Sonię Szóstak. (Fot. materiały prasowe) Pierwsza kampania My Unds została sfotografowana przez fotografkę Sonię Szóstak. (Fot. materiały prasowe)

Prawdziwa pielęgnacja

"Nie wierzcie reklamom, że zmarszczek da się uniknąć. Można jednak spowolnić proces ich powstawania i sprawić, że będą płytsze, a twarz bardziej promienna" - przekonuje My Tran Kudła, właścicielka marki Kiré Skin, tworząc produkty inspirowane koreańskim rytuałem piękna, które bazują na składnikach naturalnych. Uczciwy przekaz marki zachęcił mnie jakiś czas temu do wypróbowania produktów do kompleksowego oczyszczania twarzy. Z ciekawością obserwuję rozwój Kiré Skin, które sukcesywnie wprowadza nowe produkty - ostatnio całonocną maskę nawilżająco-odżywczą do twarzy oraz energetyzujące serum z czarną herbatą i komórkami macierzystymi mangostanu z nowej linii The Art Of Glow. Nowością, która mnie zachwyciła, jest też szpatułka TSUKI do nabierania maski i masażu okolic oczu. Jest wyjątkowo poręczna. Można ją kupić osobno lub w zestawie z kosmetykami.

Przy okazji nakładania maski Kiré Skin, warto wykonać masaż poręczną szpatułką, która sprawdza się w roli masażera. (Fot. materiały prasowe) Przy okazji nakładania maski Kiré Skin, warto wykonać masaż poręczną szpatułką, która sprawdza się w roli masażera. (Fot. materiały prasowe)

Moc retinolu

Retinol to jeden z najskuteczniejszych składników pielęgnacji spowalniającej procesy starzenia skóry. Ostatnio wpadł mi oczy produkt polskiej marki AVA, w którym zastosowano kapsułkowany retinol, który nie ulega utlenianiu, zachowuje stabilną i aktywną formę, aż do uwolnienia podczas aplikacji. Preparat jest wzbogacony w witaminy C, E i F. Jak zapewnia producent "Aktywator młodości" wspomaga produkcję kolagenu i elastyny, pobudza komórki do odnowy, działa antyoksydacyjnie i rozjaśnia przebarwienia, czyli działa na wszystkie problemy cery dojrzałej, suchej, z widocznymi oznakami starzenia.

 

Laboratorium Kosmetyczne AVA, założone prawie 60 lat temu, jako pierwsza polska firma certyfikuje zakład i kosmetyki w międzynarodowej jednostce ECOCERT. (Fot. materiały prasowe) Laboratorium Kosmetyczne AVA, założone prawie 60 lat temu, jako pierwsza polska firma certyfikuje zakład i kosmetyki w międzynarodowej jednostce ECOCERT. (Fot. materiały prasowe)

 

  1. Moda i uroda

Zostań częścią modowej rewolucji

Zobacz galerię 3 Zdjęcia
19 kwietnia rusza Tydzień Fashion Revolution, najważniejsze wydarzenie w rocznym kalendarzu międzynarodowej organizacji działającej na rzecz mody odpowiedzialnej. Kampania nagłaśniająca kluczowe modowe wyzwania, której towarzyszą spotkania z ekspertami, panele dyskusyjne oraz szereg innych działań skupionych wokół hasła #whomademyclothes, skierowana jest do wszystkich osób oczekujących realnych zmian w systemie przemysłu odzieżowego. 

Dwa dni przed rozpoczęciem tegorocznego Fashion Revolution Week (19-25.04.2021) odbędzie się wydarzenie eksperckie „Okrągły stół mody cyrkularnej”. Do dyskusji zaproszeni zostali specjaliści obserwujący zjawiska związane z gospodarką obiegu zamkniętego z wielu perspektyw. W tym roku Fashion Revolution Polska koncentruje się na przyszłości mody cyrkularnej, jako części gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem wydarzenia jest rozpoznanie największych wyzwań związanych z modą cyrkularną w Polsce. Spotkanie ma stanowić twórczą wymianę poglądów, ale przede wszystkim praktycznych doświadczeń i pomysłów, które przyczynią się do wprowadzenia zmian - na wielu płaszczyznach - już w niedalekiej przyszłości.

„Zależy nam, by wśród zaproszonych gości budować sojusze i łączyć ze sobą potencjalnych partnerów, ale także by nie uciekać od wnikliwych pytań i dociekać odpowiedzi, również tych niewygodnych. Chcemy dążyć do realnych zmian i konkretnych rozwiązaniach rozwijających modę cyrkularną w Polsce. Wskazywać obszary do poprawy, ale także patrzeć z nadzieją w przyszłość” - podkreślają przedstawicielki Fashion Revolution Polska. 

Spotkanie poprowadzi Ola Bąkowska - autorka pierwszego w Polsce bloga o innowacjach i modzie zrównoważonej, obecnie pracująca w organizacji pozarządowej Circle Economy w Amsterdamie, która zajmuje się wcielaniem w życie gospodarki obiegu zamkniętego.

W dyskusji udział wezmą: Dorota Jankowska-Tomków - dyrektor zakupów i działu zrównoważonego rozwoju LPP S.A., Paweł Urbański, reprezentujący pralnię i farbiarnię KNK-KANAKA, mec. Magdalena Niewelt, pomysłodawczyni (wraz z mec. Olegiem Marcinkowskim) Kodeksu Etyki Branży Odzieżowej, Zofia Zochniak - współzałożycielka firmy zajmującej się zbiórką i recyklingiem tekstyliów Ubrania do Oddania, Aleksandra Kuta - pomysłodawczyni, projektantka, konstruktorka startupu Decloths, Agata Frankiewicz - założycielka upcyklingowej platformy Deko Eko, Miłosz Marchlewicz reprezentujący Forum Odpowiedzialnego Biznesu, dr Magdalena Płonka, związana z MSKPU ekspertka w dziedzinie edukacji oraz projektowania mody, wykładowczyni oraz przedsiębiorca, Dobrosława Gogłoza - założycielka All Hands Agency,  Joanna Burzec -badaczka i managerka w jednej z największych na świecie firm konsultingowych, kierownik projektu e-Pack dr Piotr Nowak, Agnieszka Oleksyn-Wajda – radca prawny, dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i na Uczelni Łazarskiego, pisarka i reporterka Karolina Sulej, ekonomista i przedstawiciel Fundacji Instrat Damian Iwanowski oraz Tomasz Morozgalski, prawnik, aktywista miejski i działacz społeczny.

Efektem spotkania będzie raport uzupełniony o najnowsze dane z Polski i ze świata oraz komentarze ekspertów. Zostanie przekazany politykom wszystkich opcji, instytucjom publicznym i organizacjom pozarządowym, a także udostępniony uczelniom, z którymi współpracuje stowarzyszenie. Wnioski i ustalenia będące efektem spotkania będą wykorzystywane w działaniach informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych Fashion Revolution Polska. Podsumowanie spotkania będzie udostępnione jako materiał filmowy jeszcze w trakcie Tygodnia Fashion Revolution w mediach społecznościowych polskiego oddziału.

#whomademyclothes: rozmowy o przyszłości mody cyrkularnej

Tydzień Fashion Revolution to także spotkania z ekspertami - prowadzone w formie rozmów na żywo za pośrednictwem kanałów w mediach społecznościowych i na platformie Zoom. O odpowiedzialnym podejściu do mody, szansach mody cyrkularnej, inspiracjach i czekających modę wyzwaniach opowiedzą: projektantka innowacyjnych materiałów Weronika Banaś, autorka bloga i podcastów, wykładowczyni, projektantka Katarzyna Zajączkowska, prawnik związany z Instytutem Prawa Mody Arkadiusz Szczudło oraz trendwatcherka Natalia Hatalska.

W ramach Tygodnia Szkolni Ambasadorzy Fashion Revolution przygotowują także cykl praktycznych warsztatów wcielających w życie założenia mody cyrkularnej.

Fashion Revolution Polska jest częścią międzynarodowej organizacji założonej w Wielkiej Brytanii po tragicznych wydarzeniach w kompleksie fabrycznym Rana Plaza w Bangladeszu, gdzie w kwietniu 2013 r. zginęło ponad 1100 pracowników fabryki odzieżowej, a kolejne 2500 odniosło obrażenia. W kwietniu każdego roku Fashion Revolution zachęca do aktywnego udziału w kampanii nagłaśniającej najważniejsze modowe wyzwania, łączącej pamięć o tragicznych wydarzeniach z 2013 r. z edukowaniem, wywieraniem nacisku na globalne marki i legislatorów oraz dążeniem do realnych zmian.

W trakcie Tygodnia Fashion Revolution każda i każdy z nas może stać się częścią modowej rewolucji. Masowo zadawane pytania o warunki produkcji naszych ubrań, obuwia i dodatków, pokazywanie metek danej marki i korzystanie z hasztagów #whomademyclothes i #whatsinmyclothes pozwalają wciągnąć przedstawicieli przemysłu odzieżowego i konsumentów w dyskusję dotyczącą mody odpowiedzialnej, transparentnej działalności oraz gospodarki obiegu zamkniętego.

Szczegółowy harmonogram tegorocznego Tygodnia Fashion Revolution można znaleźć na facebookowej stronie Fashion Revolution Poland oraz Instagramie (@fash_revpoland).

Sponsorem głównym Okrągłego stołu mody cyrkularnej jest LPP S.A.

Wydarzenie patronatem objęli: Kupuj Odpowiedzialnie, Deko Eko, MSKPU , Ubrania do Oddania, All hands, KNK-KANAKA, UP DIWU, Adwokat Magdalena Niewelt, Adwokat Oleg Marcinkowski, Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania, Fundacja Instrat, Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego, Instytut na Rzecz Ekorozwoju, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

  1. Materiał partnera

Peace, love and Crocs

Klasyczny but, kolorowy print i spersonalizowane przypinki Jibbitz - taki zestaw to oryginalny produkt, który zapewnia niepowtarzalność. (Fot. materiały prasowe)
Klasyczny but, kolorowy print i spersonalizowane przypinki Jibbitz - taki zestaw to oryginalny produkt, który zapewnia niepowtarzalność. (Fot. materiały prasowe)
Zobacz galerię 6 Zdjęć
Wyobraź sobie świat, w którym ceni się wolność, indywidualność, szerzy pokój i miłość. Brzmi doskonale? 

Działania marki Crocs od dawna skupiają się wokół szerzenia idei równości w każdej dziedzinie życia. Promuje ludzi z każdego zakątka świata bez względu na ich dokonania. Najnowsza kolekcja Tie Dye jest tego odzwierciedleniem. Baw się kolorami, wyraź siebie, pokaż swój sposób patrzenia na otaczający świat.

Technika Tie Dye

Tie Dye czyli dosłownie zawiąż-pofarbuj to technika nieregularnego barwienia, która charakteryzuje się użyciem nasyconych kolorów. Jest modnym trendem z lat 70-tych. Wielu artystów uważa, że jest to rodzaj sztuki, która pozwala wyrazić siebie poprzez zastosowanie abstrakcji. Szybko zagościła w świecie mody, zwłaszcza wśród marek streetwearowych. Tie-dye, czyli nierównomierne farbowanie ubrań, swoje korzenie ma w najciekawszej modowo dekadzie XX wieku, czyli na przełomie lat 60. i 70. Barwny wzór idealnie wpasował się w psychodeliczną estetykę hippie, a poza tym był to świetny sposób do wykorzystania starych ubrań i odkrycia ich na nowo. Czyli dokładnie tak jak jest to modne teraz. My jednak Tie-dye najbardziej kojarzymy z latami 90. Wtedy t-shirty i bluzy farbowane za pomocą tej techniki były na topie. Często trendy z wybiegu nie trafiają na ulice, jednak trendsetterki od razu pokochały ubrania Tie-dye. W sezonie wiosna/lato 2021 marka Crocs przedstawia swój klasyczny produkt w wielobarwnej odsłonie zgodnie z gorącym trendem sezonu.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Spersonalizowany Crocs

Klasyczny but, kolorowy print i spersonalizowane przypinki Jibbitz - taki zestaw to oryginalny produkt, który zapewnia niepowtarzalność. Dzięki łatwości zakładania i zdejmowania zapewnisz swoim butom unikatowy wygląd każdego dnia.

(Fot. iStock) (Fot. iStock)

Crocs to obuwie dające komfort noszenia i wyrażania siebie. Baw się modą niezależnie od panujących trendów czy nowości na światowych wybiegach. Do takich butów idealnie pasują skarpetki w podobny wzór, albo gładkie, spokojne stylizacje z prostymi ubraniami. Jest to idealny wzór na wiosenno-letni sezon.

  1. Moda i uroda

Nowy sezon w modzie - przedstawiamy najpiękniejsze kolekcje

fot. materiały prasowe Modivo
fot. materiały prasowe Modivo
Zobacz galerię 63 Zdjęcia
Nowy sezon nadciąga wielkimi krokami. Wchodzimy w niego mając nadzieję, że przyszłość będzie spokojniejsza i przyniesie nam więcej radości. Wśród najnowszych kolekcji dominują te, które dodadzą nam odrobinę luzu, świeżości, delikatności i... optymizmu. Oto najciekawsze kolekcje na nadchodzące miesiące. 

Limitowana kolekcja marki Solar jest zróżnicowana, jak natura, która stanowiła inspirację do jej powstania. Szlachetne tkaniny: wiskoza o satynowym połysku, surowy len czy bawełna z angielskim haftem są komplementarne z detalami z masy perłowej i drewna. Prym wiodą beże, brązy i szarości w kontrze do ultramaryny i oranżu. Jedna z piękniejszych kolekcji na nowy sezon, która idealnie oddaje tęsknotę za wolnością i lepszymi chwilami.

Marka Sprandi wypuszcza nową kolekcję na sezon wiosna-lato 2021. Towarzyszy jej kampania, która jest swoistym hołdem złożonym latom 90., ich niepowtarzalnej estetyce i towarzyszącemu im poczuciu beztroski, które dziś inspiruje nas jak nigdy przedtem. Sport, pastelowa kolorystyka i styl retro – na te tendencje marka Sprandi stawia w damskiej części nowej kolekcji. Nowe modele wygodnych butów Retro Sneaker czy Lifestyle Runner zestawiono w kampanii ze sportowymi kompletami w kolorystyce retro, ale też z dżinsowymi kurtkami i luźnymi bluzami w oversize’owych proporcjach. W męskiej części kolekcji również znalazły się modele, które ciepło wspominamy z lat 90. – białe, inspirowane gwiazdami koszykówki minimalistyczne sneakersy Lifestyle Runner czy sznurowane, zdobione elementami z zamszu tenisówki Retro Runner z perforacjami na wierzchu toeboxu. Kolekcja Sprandi dostępna jest w sklepach stacjonarnych CCC, na ccc.eu oraz w aplikacji marki.

Marka Sprandi to jednak nie tylko buty. W tym sezonie marka startuje z nową kolekcją ubrań prezentując niezwykle wygodne i ponadczasowe bluzy, spodnie dresowe, uniwersalne T-shirty, ale także dresowe sukienki, topy i szorty. Wszystkie projekty uszyte zostały z wysokiej jakości dzianin bawełnianych w najmodniejszych kolorach – m.in. zgaszonym różu, miętowym, czarnym, bananowym oraz oliwkowym. Nowości od marki Sprandi to wyjątkowo komfortowe wejście w nowy sezon. Ubrania dostępne są na stronie ccc.eu oraz w aplikacji marki CCC.

Przepiękna, zmysłowa kolekcja marki Nudyess to kolejny krok w budowaniu filozofii marki. Tym razem jej założycielki: Sandra Do Manh i Agnieszka Sołoń, zaprosiły do sesji zdjęciowej 4 wyjątkowe kobiety w wieku od 27 do 86 lat: Helenę Norowicz, Lidię Popiel, Maję Salamon i Ewę Witkowską. W kolekcji tradycyjnie znalazły się klasyczne sukienki midi i mini, topy i spódnice a także wygodne legginsy i body. Kolekcja utrzymana jest w stonowanych kolorach: beżu i ecru. Wszystkie projekty zostały uszyte w polskiej szwalni z wysokiej jakości certyfikowanej, prążkowanej dzianiny. Uwielbiamy ich projekty - minimalistyczne, kobiece zawsze sygnowane niezwykłymi sesjami - bez fałszu i wszechobecnego retuszu.

Jedna z naszych ulubionych polskich marek The Odder Side powróciła w wielkim stylu. Nowa kolekcja na wiosnę-lato 2021 to symboliczna tęsknota za podróżami, życiem w drodze - kwintesencja wolności i kobiecości. Słynąca z oryginalnych projektów marka na nowy sezon proponuje nam różnorodność materiałów - połyskujące, ażurowe, tłoczone, mięsiste, szlachetne - każda znajdzie tu coś dla siebie. Pojawią się tu także dzwonkowe rękawy, spektakularne bufki i wszechobecna błękit. Taka wiosna była warta czekania.

Ci, którzy lubią różnorodność i eksperymenty na nowy sezon na pewno znajdą wiele pomysłów na nowe stylizacje w jednym z najpopularniejszych sklepów internetowych Modivo. Nowoczesna estetyka najnowszej kampanii bazująca na naturalnych kadrach, mocnych kontrastach i surowej scenerii, sytuuje Modivo w zupełnie nowym, świeżym wydaniu. Kampania mocno wnika w modę retro, nawiązując do estetyki eklektycznych lat 70. i 80. Pastelowe odcienie i monochromatyczne stylizacje, dodatki w stylu boho (m.in. chusta wiązana na głowie i kontrowersyjne białe kozaki, które wróciły do łask, a obecnie są jednym z najmodniejszych modeli obuwia). Moda na wiosnę-lato 2021 czerpie garściami ze stylu vintage. Dzięki temu elementy takie, jak koronki, falbanki, a także ponadczasowe klasyki, jak np. biała koszula, trencz i jeans, zyskują nowe życie.

Najnowsza kampania answear.LAB to przede wszystkim focus na denim. W kolekcji New Denim królują jeansy w modnej wersji straight, katany z akcentami na ramionach, bezrękawniki i proste denimowe spódnice. Oldschoolowy klimat przeplata się z nowoczesnymi elementami, wśród których pojawiają się luźne koszule z bufiastymi rękawami, obcisłe szorty, mini-spódniczki z boucle czy elementy w stylu comfy, umożliwiając tym samym tworzenie różnorodnych stylizacji. answear.LAB korzysta z potencjału lokalnych fabryk, niewielkich wytwórni i niezależnych projektantów, z którymi wspólnie kreuje niesamowite propozycje idealne do stworzenia looku na nowy sezon.

Jedna z naszych ulubionych marek - COS przedstawiła niezwykłą kolekcje na nowy sezon wiosna-lato 2021. Podstawą nowej kolekcji marki jest szlachetna klasyka garderoby: od garniturów przez lekkie dzianiny po sportowe marynarki. W projektach zastosowano materiały pozyskane z przyjaznych środowisku źródeł. To m.in. ubrania z organicznej bawełny, biżuteria z przetworzonych wieczek po jogurcie i bezszwowe dzianinowe komplety, produkowane w procesie zero-waste. Inspirujące projekty wpisujące się w obowiązujące trendy powstała we współpracy z antwerpską marką Yuma Labs. Efektem spotkania jest pierwsza kolekcja okularów przeciwsłonecznych COS – starannie wyprodukowane przez Yuma Labs wykonane są w 100% z surowców z recyklingu. To absolutny must have na nadchodzące miesiące.

 

Spragnieni większych wyjść i odrobiny elegancji przedstawiamy nową kolekcję marki Vistula, do której powstania inspiracją był... rozległy krajobraz pustynny, który w swej okazałości buduje poczucie tajemniczości, refleksyjności oraz zbliża nas do natury. Wśród nowości marki słynącej z wysokiej jakości koszul i garniturów znajdziemy standardowo marynarki i koszule, ale także swetry oraz T-shirty. W koszulach z kolekcji Modern safari dominuje len, który charakteryzuje się naturalnymi zagnieceniami. Posiada właściwości higroskopijne oraz daje poczucie przyjemnego chłodu, dzięki czemu idealnie sprawdzi się w upalne dni. Dostępne są także koszule z bawełny – w opcji z długim i krótkim rękawem. Całość dopełniają ponadczasowe chinosy, występujące w kilku wariantach kolorystycznych – od beży, po odcienie niebieskiego. Piękna kolekcja warta odkrycia.

Rzadko która kolekcja kojarzy się tak bardzo z nadejściem nowego sezonu, jak ta od Femi Stories na wiosnę-lato 2021. Uwielbiając delikatną nonszalancję, luz i wyczucie obowiązujących trendów marki, pochylamy się nad ich najnowszymi projektami - surferskimi sukienkami midi i maxi, bluzami i niezwykle bogatą ofertą swimwearu. Przewodnie kolory kolekcji to nasycony żółty, charakterystyczny dla marki pudrowy róż, delikatne odcienie pistacji, energetyczna magenta, morski niebieski, złamana biel i ponadczasowa czerń (kapsuła Sea of Love). Już nie możemy doczekać się lata.