1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

Sephora Accelerate - program wspierający kosmetyczne startupy. Rusza kolejna edycja

Uczestnicy programu Sephora Accelerate korzystają z wiedzy i doświadczenia ekspertów, aby wynieść swój projekt na wyższy poziom. (Fot. materiały prasowe)
Uczestnicy programu Sephora Accelerate korzystają z wiedzy i doświadczenia ekspertów, aby wynieść swój projekt na wyższy poziom. (Fot. materiały prasowe)
Zobacz galerię 9 Zdjęć
Zastanawiasz się jak zamienić swój projekt w firmę? Szukasz partnera  w biznesie? Sephora pomoże ci w realizacji marzeń! Do końca października trwa rekrutacja do programu Sephora Accelerate, którego celem jest wsparcie kobiecych start-upów z branży beauty. Poznaj szczegóły i weź udział w projekcie!

 

Cechy temperamentu i osobowość mają wpływ na to, czy kobieta osiąga w biznesie sukces - potwierdzają to badania.* Osoby, które potrafią się relaksować, optymiści pozytywnie patrzący w przyszłość nawet w niepewnych czasach, zazwyczaj osiągają lepsze wyniki biznesowe. Ale dobre nastawienie to nie wszystko. Biznes to biznes - tu liczy się przede wszystkim know-how: wiedza z zakresu zarządzania, księgowości, marketingu, analizy branży i konkurencji.

Ważne jest również wsparcie otoczenia. Potrzebują go zwłaszcza kobiety. Dlatego program Sephora Accelerate jest wyjątkowy, bo buduje przyjazne środowisko przedsiębiorczych kobiet. Dzięki niemu założycielki młodych firm zdobywają wiedzę, umiejętności, poznają zaawansowane narzędzia i korzystają z mentoringu ekspertów, aby wynieść swój start-up kosmetyczny na wyższy poziom. To międzynarodowy program, dedykowany kobietom z Europy, Stanów Zjednoczonych, Ameryki Południowej i Azji.

Jak Sephora wspiera kosmetyczne startupy?

Program SEPHORA Accelerate obejmuje cztery kluczowe elementy:

  • Tygodniowy obóz, podczas którego uczestniczki intensywnie pracują nad swoim startupem uzyskując pomoc w stworzeniu pozycjonowania marki, modelu biznesowego, opracowaniu planów rozwoju i strategii finansowania, oraz pozyskują doradztwo ekspertów w branży, w zakresie analiz rynku i konkurencji. Tegoroczna edycja planowana jest na maj 2020 r.
  • W kolejnym kroku programu startupy korzystają z rocznych,  indywidualnych sesji mentoringowych z doświadczonymi leaderami w branży kosmetycznej oraz menedżerami Sephora z Europy i USA.
  • Następnym etapem programu jest wsparcie finansowe – każdy projekt otrzyma grant pieniężny i będzie mógł ubiegać się o dodatkowe finansowanie.
  • Kulminacją programu jest odbywający się w San Francisco Demo Day, który stanowi unikalną okazję do zaprezentowania swojego projektu ekspertom z branży, a także potencjalnym inwestorom i najważniejszym menedżerom sieci Sephora.

Doświadczenie w biznesie zmienia wszystko  

Obok grupy startupów, które zapraszane są do międzynarodowej części projektu, organizowana jest dodatkowa, równoległa grupa europejska, która również otrzymuje roczne wsparcie mentorów Sephora. W edycji 2018/19 w tej grupie znalazły się uczestniczki z Polski – Anna Tobor oraz Agnieszka Małachowska – założycielki marki TOBO + MALA.

 Na zdjęciu: Anna Tobor oraz Agnieszka Małachowska – założycielki marki TOBO + MALA. (Fot. Materiały prasowe) Na zdjęciu: Anna Tobor oraz Agnieszka Małachowska – założycielki marki TOBO + MALA. (Fot. Materiały prasowe)

 

- Udział w projekcie pomógł nam zweryfikować nasze założenia biznesowe i strategię budowania marki. Kiedy w grudniu ubiegłego roku prezentowałam naszą firmę przed komisją w Paryżu, miałam ze sobą niemal zamkniętą identyfikację graficzną oraz finalne prototypy produktów. Współpraca z mentorem Sephora zweryfikowała wiele założeń i sprawiła, że zmieniłyśmy w zasadzie wszystko. Program kończymy ze świadomością, że udało nam się unikać paru poważnych błędów. Świetnie wspominam też spotkania z uczestniczkami z innych krajów – mogłyśmy wymienić doświadczenia, poradzić się, bo często mierzymy się z podobnymi problemami, albo po prostu pogadać, bo dziewczyny robią naprawdę bardzo interesujące rzeczy – wspomina Anna Tobor, współzałożycielka marki TOBO+MALA.

 W akacji Sephora Accelerate uczestniczą startapy z Europy, Stanów Zjednoczonych, Ameryki Południowej i Azji. Ze wsparcia programu skorzystało już ponad 40 kobiecych firm. Na zdjęciu uczestniczki zeszłorocznej edycji. (Fot. Materiały prasowe) W akacji Sephora Accelerate uczestniczą startapy z Europy, Stanów Zjednoczonych, Ameryki Południowej i Azji. Ze wsparcia programu skorzystało już ponad 40 kobiecych firm. Na zdjęciu uczestniczki zeszłorocznej edycji. (Fot. Materiały prasowe)

Jak aplikować?

Sephora zaprasza założycielki lub współzałożycielki start-upów, które ukończyły 18 rok życia. Firma musi być w początkowej fazie rozwoju, ale już na etapie dalszym niż tylko pomysł – posiadać gotowe próbki laboratoryjne produktów lub ich prototypy, i nie być jeszcze na etapie dystrybucji. Sephora chce pomóc startupom, które mogą najwięcej skorzystać z jej wsparcia – tym ze świetnym pomysłem, ale jeszcze nie generującym dochodów.

Start-up może dotyczyć specyficznie produktu kosmetycznego, usługi, technologii ściśle wspierającej branżę kosmetyczną, oraz innych projektów istotnych dla tej branży. Promowane są projekty mieszczące się w koncepcie zrównoważonego rozwoju, przyjazne ekologicznie.

- Zapraszamy wszystkie przedsiębiorcze kobiety, pasjonatki branży kosmetycznej, kreatorki innowacyjnych projektów, produktów lub rozwiązań dla branży beauty, do udziału w trzeciej edycji Sephora Accelerate z udziałem europejskich startupów. Ze wsparcia programu skorzystało już na świecie ponad 40 kobiecych firm. Każda z nich, wystartowała i wprowadziła swoje produkty lub usługi na rynek – mówi Małgorzata Dzięcielewska, Dyrektor Marketingu Sephora Polska

 Trzecia europejska edycja programu Sephora Accelerate rusza 1 października - zgłoszenia są przyjmowane do 31 października 2019 r. Zapoznaj się ze szczegółami programu i aplikuj na

Na kanale LinkedIn na bieżąco będą pojawiać się posty dotyczące projektu.

 

[embed]https://youtu.be/n0IK0-WPRkM[/embed]

 

* Badanie zostało przeprowadzone w latach 2012-2013, w ramach pracy doktorskiej Magdy Drzewieckiej-Sarosiek obronionej w 2014 roku pod opieką naukową dr hab. Anny Zalewskiej, prof. SWPS. 

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze